علل سفتی زانو علت سفت شدن زانو

علت ورم و سفت شدن زانو

530-knee-فوق-تخصص-زانو-درد-اصفهان-درمان-علل-سفتی-زانو-علت-سفت-شدن-زانو-علاج-تصلب-الركبة-stiffnessknee stiffness, knee stiffness after injury, knee stiffness after running, knee stiffness after sitting, knee stiffness after surgery, knee stiffness and pain, knee stiffness and swelling, knee stiffness exercises, knee stiffness icd 10, knee stiffness treatment, اسباب تصلب الركبة, تصلب أوتار الركبة, تصلب الركبة, تصلب الركبة أثناء المشي, تصلب الركبة أثناء النوم, تصلب الركبة بعد النوم, تصلب الركبة من الخلف, تصلب الركبة وعدم ثنيها, تصلب مفصل الركبة, درمان خشكي زانو, درمان خشکی زانو, درمان خشکی زانو با طب سنتی, درمان خشکی زانو بعد از جراحی, درمان خشکی زانو بعد از شکستگی, درمان خشکی زانو بعد از عمل, درمان خشکی زانو پا, درمان خشکی زانو خیراندیش, درمان خشکی زانو در طب سنتی, درمان خشکی زانو و آرنج, درمان سفت شدن پشت زانو, درمان سفت شدن زانو, درمان سفتی زانو, دکتر خوب سفت شدن زانویی, دکتر سفت شدن زانو بعد عمل, دکتر سفت شدن زانو چیست, دکتر سفت شدن زانوها, دکتر سفت شدن زانویی, دلیل سفت شدن زانو, دلیل سفت شدن زانو چیست, سفت شدن بالای زانو, سفت شدن تاندون زانو, سفت شدن زانو, سفت شدن زانو بعد عمل, سفت شدن عضله پشت زانو, علائم خشکی زانو, علائم سفتی زانویی, علاج تصلب الركبة, علاج تصلب الركبة بالاعشاب, علاج تصلب صابونة الركبة, علاج تصلب عضلات الركبة, علاج تصلب مفصل الركبة, علاج تيبس الركبة, علاج تيبس الركبة بالاعشاب, علاج تيبس الركبة بعد الجبس, علاج تيبس الركبة بعد العملية, علاج تيبس الركبة بعد عملية الرباط الصليبي, علت خشکی زانو بعد از نشستن, علت خشکی زانو چیست, علت خشکی زانو در صبح, علت سفت شدن اطراف زانو, علت سفت شدن بالای زانو, علت سفت شدن پشت زانو, علت سفت شدن پشت زانو چیست, علت سفت شدن رگهای زیر زانو, علت سفت شدن زانو, علت سفت شدن زانو چیست, علت سفت شدن زانوها, علت سفت شدن زیر زانو, علت سفت شدن عضلات زانو, علت سفت شدن ماهیچه بالای زانو, علت سفت شدن مفصل زانو, علت سفتی زانو, علت سفتی زانوها, علت ورم و سفت شدن زانو, علل خشکی زانو

علل سفتی زانو علت سفت شدن زانو مشکلی رایج، به ویژه بین افراد مسن و آن‌هایی است که از نظر بدنی بسیار فعال هستند. سفتی زانو می‌تواند در نتیجه انعطاف پذیری ضعیف یا بی تعادلی‌های عضلانی در پا‌ها رخ دهد. آسیب دیدگی و آرتریت نیز از دیگر علل شایع سفتی زانو هستند.

علت سفت شدن زانو چیست؟

دکتر مویدفر فوق تخصص درمان زانو در اصفهان در مقاله علل سفتی زانو علت سفت شدن زانو بیان می کنند از جمله موارد زیر می تواند دلایل شایع سفتی زانو همچون آسیب دیدگی مینیسک زانو، پارگی رباط ها، آرتریت روماتوئید و استئوآرتریت باشند که به ترتیب به تشریح هر یک می پردازیم.

آسیب دیدگی منیسک

منیسک ها دو تکه غضروف C شکل هستند که درون مفصل زانو قرار دارند. آن‌ها به عنوان یک بالشتک یا جاذب شوک بین استخوان‌هایی که مفصل را تشکیل می‌دهند، عمل می‌کنند. حرکت ناگهانی یا پیچ خوردن زانو می‌تواند موجب آسیب دیدگی یا پارگی منیسک زانو شود. این شرایط بیشتر در ورزش‌ها یا انواع دیگر فعالیت بدنی رخ می‌دهد.

با افزایش سن، منیسک مستعد فرسایش است. به واسطه فرسایش، منیسک‌ها هرچه بیشتر مستعد پارگی می‌شوند. پس از پارگی منیسک، احساس سفتی در زانو آغاز خواهد شد. در بسیاری موارد، افراد همچنان می‌توانند روی آن زانو راه بروند، اگرچه ممکن است علائمی مانند درد، تورم و قفل شدن زانو را تجربه کنند.

ادامه مطلب  درمان آب آوردن زانو به 4 علت

آسیب دیدگی رباط‌ها

رباط‌ها نوار‌های فیبری هستند که استخوان را به استخوان متصل می‌کنند. رباط‌هایی که در زانو قرار دارند استخوان ران را به استخوان درشت نی متصل می‌کنند. یک فرد ممکن است گسستگی، کشیدگی و پارگی رباط‌های زانو را تجربه کند. در صورت بروز این شرایط، وی ممکن است مواردی چون درد مفصل زانو و ناپایداری زانو را تجربه کند.

آرتریت روماتوئید

آرتریت روماتوئید یا رماتیسم مفصلی یک بیماری خود ایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن به بافت‌های سالم حمله می‌کند. آرتریت روماتوئید معمولا هر دو زانو را تحت تاثیر قرار می‌دهد. افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید گاهی اوقات تورم غشا سینوویال را تجربه می‌کنند. این غشایی نازک است که دیواره داخلی مفصل زانو را پوشش می‌دهد. تورم غشا سینوویال موجب احساس سفتی و درد در زانو می‌شود.

استئوآرتریت از علل سفتی زانو

استئوآرتریت یا آرتروز در نتیجه فرسایش غضروف بین استخوان‌ها رخ می‌دهد. با فرسایش غضروف زانو، استخوان‌ها روی یکدیگر ساییده می‌شوند. این شرایط می‌تواند موجب رشد زوائد استخوانی شود. این می‌تواند موجب احساس سفتی و درد در مفصل زانو شود.

درمان سفتی زانو

محدودیت حرکتی زانو به معنای از دست رفتن دامنه ای از حرکات است. گزینه‌های اصلی درمان سفتی زانو تا حدی به دلیل بروز این شرایط بستگی دارند. اگر دلیل یک آسیب دیدگی جزئی است، درمان های خانگی زانو درد مانند استراحت استفاده از کمپرس سرد روی زانو در فواصل منظم، مصرف دارو‌های ضد التهاب غیر استروئیدی بدون نسخه‌ و پوشیدن زانوبند طبی ممکن است برای تسکین درد و سفتی زانو تا زمان بهبودی کامل آسیب دیدگی کافی باشند.

ادامه مطلب  آرتروپلاستی زانو یا عمل جراحی تعویض مفصل زانو چیست

تشخیص و درمان سفتی زانو

برای آسیب دیدگی‌های جدی تر و مواردی که سفتی زانو شدید یا پایدار است، فرد ممکن است نیازمند مراجعه به پزشک باشد. دکتر خوب زانو دلیل سفتی زانو را تشخیص داده و توصیه‌های لازم برای درمان را ارائه خواهد کرد. در این شرایط استفاده از کورتیکواستروئید‌ها، مصرف دارو‌های مسکن تجویزی، مصرف دارو‌های آرتریت روماتوئید و فیزیوتراپی برای بهبود عملکرد و تحرک کلی زانو می‌تواند مفید واقع شود.

zanoo سایت درمان زانو درد زانو فوق تخصص متخصص درد شدید زانو ایران اصفهان بهبود جراح زانوی ورزشکاران حرفه ای تیم ملی. ir علل سفتی زانو علت سفت شدن زانو بهترین علاج تصلب الركبة خوب ایران اصفهان عوارض درمان نکردن سفتی زانو مشکلی رایج تشخیص درمان خانگی فوق تخصص خوب زانو درد زانو

شما عزیزان برای بهره مندی از بهترین روش های تشخیص و درمان سفتی زانو، می‌توانید به دکتر مهدی مویدفر به عنوان یکی از بهترین متخصصان زانو در اصفهان، مراجعه نمایید.

عوارض درمان نکردن سفتی زانو چیست؟

علائم و عوارض جانبی زانوی درمان نشده، مثل محدودیت حرکتی زانو می تواند شدید باشد. به دلیل اینکه محدودیت حرکتی زانو و عدم نرمی آن می تواند ناشی از بیماری هایی جدی باشد، ناتوانی در درمان باعث آسیب دائمی و عوارض نامطلوبی می‌شود. وقتی دلیل بوجودآورنده محدودیت حرکتی زانو شناخته شد، بهتر است از برنامه درمانی که پزشک برای کاهش خطر عوارض جانبی بالقوه مخصوصا برای شما طراحی کرده است، تبعیت کنید.

عوارض جانبی بالقوه شامل موارد زیر می شوند:

• غیبت های متوالی در سرکار و مدرسه
  • کاهش عملکرد ورزشی
  • معلولیت
  • بدشکلی و از بین رفتن مفصل
  • مشکلات عصبی بوجود آورنده درد، بی حسی یا سوزش
  • فلجی
  • بی حسی دائمی مفصل
  • درد دائمی یا مزمن

همانطور که در ابتدای مقاله علل سفتی زانو علت سفت شدن زانو توضیح داده شد، خشکی و سفتی زانو عارضه ناراحت کننده ای است که باعث محدودیت‌های حرکتی زیادی می شود. بهتر است با انجام حرکات نرمشی برای تسکین و رفع مشکل سفتی زانو اقدام کرد. در صورتی که تمرینات و درمان خانگی زانو درد مؤثر واقع نشد، هر چه سریعتر به پزشک متخصص زانو مراجعه نموده تا با معاینه دقیق مفصل زانو، نسبت به درمان اقدام کند.

ادامه مطلب  علت آرتروز و ساییدگی مفصل زانو چیست

بیاد داشته باشید نرمی غضروف زانو، می‌تواند باعث درد در ناحیه زانو و کاهش دامنه حرکتی این مفصل شود. دکتر مهدی مؤیدفر متخصص ارتوپدی و فوق تخصص جراحی زانو، بهترین درمان نرمی غضروف زانو در اصفهان را به بیمارانی که درگیر این عارضه هستند ارائه خواهد نمود.

توصیه پزشکی دکتر مویدفر جراح زانو

وب سایت رسمی دکتر مهدی مویدفر، توصیه های پزشکی ارائه نمی کند. اطلاعات منتشر شده در مقاله علل سفتی زانو علت سفت شدن زانو از جمله متن، گرافیک، تصاویر و سایر مطالب موجود در این وب سایت فقط برای اهداف اطلاعاتی و ارتقا دانش شما مخاطب گرامی است. هیچ مطلبی در این سایت به عنوان جایگزینی برای مشاوره، تشخیص یا درمان حرفه ای پزشکی در نظر گرفته نشده است.

همیشه در مورد هر گونه سؤالی که ممکن است در مورد یک وضعیت پزشکی یا درمان و قبل از اتخاذ یک مراقبت پزشکی یا بهداشتی جدید که دارید، از پزشک یا سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی واجد شرایط مشورت بگیرید و هرگز توصیه های پزشکی حرفه ای را نادیده نگیرید یا در جستجوی آن به دلیل بیماری که دارید تأخیر نکنید.