درمان کشیدگی زانو رباط و تاندون

درمان خانگی کشیدگی رباط زانو

534-knee-فوق-تخصص-درمان-انواع-گرید-کشیدگی-زانو-درمان-جراحی-متخصص-اصفهان-کشیدگی-زانو-رباط-و-تاندون-strainT knee strain, knee strain exercises, knee strain healing time, knee strain icd 10, knee strain injury, knee strain left icd 10, knee strain recovery, knee strain recovery time, knee strain treatment, knee strain vs sprain symptoms, آرتروسكوپي زانو, آرتروسکوپی زانو, آرتروسکوپی زانو acl, آرتروسکوپی زانو چگونه است, آرتروسکوپی زانو چیست, آرتروسکوپی زانو در اصفهان, آرتروسکوپی زانو در شیراز, آرتروسکوپی زانو فیلم, آرتروسکوپی زانو مینیسک, آرتروسکوپی زانو نی نی سایت, انحراف زانو, انحراف زانو به انگلیسی, انحراف زانو به سمت بیرون, انحراف زانو به سمت داخل, انحراف زانو چگونه درمان میشود, انحراف زانو چیست, انحراف زانو در کودکان, انحراف زانوی کودک, بهترین راه درمان پارگی رباط صلیبی زانو, پارگي رباط صليبي زانو, پارگی رباط صلیبی زانو, پارگی رباط صلیبی زانو چیست, پارگی رباط صلیبی زانو درمان, پارگی رباط صلیبی زانو و درمان, پاره شدن رباط صليبي زانو, پاره شدن رباط صلیبی زانو نی نی سایت, تشخیص کشیدگی زانویی, تمارين شد الركبة, جراحی استئوتومی, جراحی استئوتومی بینی, جراحی استئوتومی پای پرانتزی, جراحی استئوتومی تیبیا, جراحی استئوتومی چیست, جراحی استئوتومی ران, جراحی استئوتومی ستون فقرات, جراحی استئوتومی فک, جراحی استئوتومی لگن, جراحی استئوتومی نی نی سایت, جراحی کشیدگی زانوس, جراحی کشیدگی زانویی, درد کشیدگی پشت زانو, درد کشیدگی تاندون زانو, درد کشیدگی رباط زانو, درد کشیدگی زانو, درد کشیدگی زانویی, درد کشیدگی مینیسک زانو, درد و کشیدگی پشت زانو, درمان انحراف زانو, درمان انحراف زانو با طب سنتی, درمان انحراف زانو با لیزر, درمان انحراف زانو با ورزش, درمان انحراف زانو بدون جراحی, درمان انحراف زانو بدون عمل جراحی, درمان انحراف زانو به داخل, درمان انحراف زانو به داخل با ورزش, درمان انحراف زانو به سمت بیرون, درمان انحراف زانو در بزرگسالان, درمان پارگی رباط صلیبی زانو, درمان پارگی رباط صلیبی زانو بدون جراحی, درمان پارگی رباط صلیبی زانو چیست, درمان پارگی رباط صلیبی زانوم, درمان پاره شدن رباط صلیبی زانو, درمان خانگی پارگی رباط صلیبی زانو, درمان خانگی کشیدگی تاندون زانو, درمان خانگی کشیدگی تاندون زانو پا, درمان خانگی کشیدگی تاندون زانو نی نی سایت, درمان خانگی کشیدگی رباط زانو, درمان درد کشیدگی پشت زانو, درمان درد کشیدگی تاندون زانو, درمان درد کشیدگی رباط زانو, درمان درد کشیدگی زانویی, درمان کشیدگی پشت زانو, درمان کشیدگی تاندون زانو, درمان کشیدگی تاندون زانو خیراندیش, درمان کشیدگی تاندون زانو در طب سنتی, درمان کشیدگی رباط زانو, درمان کشیدگی رباط صلیبی زانو, درمان کشیدگی زانو, درمان کشیدگی زانو با طب سنتی, درمان کشیدگی زانو درد, درمان کشیدگی زانوی پا, درمان کشیدگی مینیسک زانو, درمان گیاهی کشیدگی رباط زانو, راه های درمان پارگی رباط صلیبی زانو, شد الركبة, شد الركبة اثناء النوم, شد الركبة بعد الرياضة, شد الركبة من الخلف, شد خلف الركبة, شد في الركبة من الامام, شد في الركبة من الجنب, طول درمان پارگی رباط صلیبی زانو, علائم پارگی رباط صلیبی زانو, علائم كشيدگي تاندون زانو, علائم كشيدگي مينيسك زانو, علائم کشیدگی تاندون پشت زانو, علائم کشیدگی تاندون زانو, علائم کشیدگی زانو, علائم کشیدگی مینیسک زانو, علاج الشد في الركبة, علاج شد اربطة الركبة, علاج شد الركبة, علاج شد الركبة من الامام, علاج شد الركبة من الخلف, علاج شد العصب خلف الركبة, علاج شد اوتار الركبة, علاج شد خلف الركبة, علاج شد عضلي خلف الركبة, علاج شد وتر الركبة, علایم کشیدگی زانو, علت کشیدگی پشت زانو, علت کشیدگی رگ پشت زانو, علت کشیدگی زانو, علت کشیدگی زانویی, علل کشیدگی زانویی, عمل جراحی کشیدگی زانوی, عمل جراحی کشیدگی زانویی, کشیدگی پشت زانو در ورزش, کشیدگی تاندون زانو, کشیدگی رباط زانو, کشیدگی رباط صلیبی زانو, کشیدگی رباط صلیبی زانو نی نی سایت, کشیدگی زانو, کشیدگی زانو پا, کشیدگی زانو چیست, کشیدگی زانو در فوتبال, کشیدگی زانو و درمان, کشیدگی مینیسک زانو, مدت زمان بهبود کشیدگی تاندون زانو, مدت زمان بهبود کشیدگی رباط زانو, مدت زمان درمان کشیدگی رباط زانو

درمان کشیدگی زانو رباط و تاندون، نوعی آسیب‌دیدگی رباط‌های زانو است. رباط‌ها، باندهای الاستیکی شکل و سخت در زانو هستند که استخوان‌ها را به یکدیگر وصل کرده و مفاصل را در جای خود نگه می‌دارند. هر یک از رباط‌های زانو به دلیل پارگی فیبرهای بافت‌ها ممکن است دچار کشیدگی شوند که معمولاً باعث بروز زانو درد، ورم زانو و کبودی می‌شوند. اگر شما دچار کشیدگی رباط زانو شده‌اید می‌توانید با رعایت برخی نکات ساده هر چه سریع‌تر بهبودی خود را به دست آورید.

بهترین درمان کشیدگی زانو

کشیدگی زانو زمانی اتفاق می‌افتد که عضله یا تاندون زانو پاره، آسیب دیده و یا کشیده شود. تاندون ها تارهای فیبری هستند که ماهیچه ها را به استخوان ها متصل می کنند. رگ به رگ شدن زانو وقتی اتفاق می افتد که رباط های مفصل زانو کشیده یا پاره شوند. رباط ها استخوان های ساق پا را به استخوان های ران و در مفاصل زانو متصل می کنند.

علت کشیدگی زانو چیست؟

دکتر مویدفر در مقاله درمان کشیدگی زانو رباط و تاندون بیان می کنند، کشیدگی زانو زمانی اتفاق می‌افتد که یکی از چهار رباط زانو بیش از حد کشیده شده و یا در برخی موارد همه فیبرها آسیب دیده باشند. کشیدگی زانو ممکن است به دلایل زیر نیز اتفاق بیفتد:

1. ضربه مستقیم : ضربه به زانو مانند تکل های ورزشی
  2. چرخش ناگهانی : چرخش ناگهانی زانو مانند زمانی که زمین می‌خورید یا به سرعت جهت خود را عوض می‌کنید.

مفصل زانو، چهار رباط دارد که هر یک از آنها ممکن است دچار کشیدگی زانو شوند. در مرکز مفصل دو رباط صلیبی قدامی و خلفی وجود دارد. در کنار زانو نیز دو رباط جانبی داخلی و خارجی وجود دارد. رباط‌های صلیبی و جانبی زانو به حفظ ثبات مفصل زانو و محافظت از آن در برابر آسیب دیدگی‌ها کمک می‌کنند.

ادامه مطلب  عمل جراحی استئوتومی زانو به چه علت انجام می شود

علل کشیدگی رباط زانو

هر حرکتی که باعث کشیدگی بیش از حد زانو شود ممکن است باعث بروز عارضه کشیدگی رباط زانو شود. هر یک از رباط‌های زانو ممکن است دچار کشیدگی شوند که به شدت آسیب‌دیدگی بستگی دارد.

برخی از علل شایع کشیدگی زانو عبارتند از:

• کشیدگی رباط صلیبی قدامی : کشیدگی رباط صلیبی قدامی زانو معمولاً به دلیل چرخش ناگهانی زانو یا کشیده شدن بیش از حد زانو به سمت عقب اتفاق می‌افتد. بخش کمی از کشیدگی‌های رباط صلیبی قدامی مربوط آسیب دیدگی‌های ناشی از برخورد است.
  • کشیدگی رباط صلیبی خلفی : خم شدن شدید زانو شایع ترین دلیل کشیدگی رباط صلیبی خلفی است. معمولاً زمین خوردن با زانوی خم شده یا تصادفات رانندگی که در آن زانو به داشبورد اتومبیل برخورد می‌کند از علل دیگر کشیدگی این رباط هستند. کمتر از ۲۰% آسیب دیدگی های رباط زانو مربوط به این رباط است.
  • کشیدگی رباط جانبی داخلی : وارد آمدن نیرو به قسمت خارجی زانو به خصوص اگر پا روی زمین ثابت بماند باعث می‌شود که زانو به سمت داخل هل داده شود که اصلی ترین علت کشیدگی رباط جانبی داخلی زانو است.
  • کشیدگی رباط جانبی خارجی زانو : اگر ضربه‌ای به قسمت داخلی زانو وارد شود باعث می‌شود که زانو به سمت خارج هل داده شود و احتمال آسیب‌دیدگی و کشیدگی رباط جانبی خارجی زانو افزایش یابد.

پارگی رباط صلیبی زانو

اگر ضربه وارده به زانو شدید باشد ممکن است رباط‌های دیگر نیز دچار آسیب دیدگی شوند و همچنین آسیب غضروف زانو نیز مشهود است. شایع‌ترین آسیب‌دیدگی ترکیبی رباط‌ها مربوط به پارگی رباط های صلیبی قدامی و رباط جانبی داخلی است.

علائم کشیدگی رباط زانو

• درد زانو
  • ورم، حساس شدن و کبودی
  • کاهش دامنه حرکت مفصل زانو، در مواردی که رباط کاملاً پاره می‌شود حرکت به شدت کاهش می‌یابد.
  • مفصل زانو بی ثبات بوده و احساس می‌شود توانایی تحمل وزن بدن را نداشته و خالی می‌کند.
  • لنگیدن هنگام راه رفتن
ادامه مطلب  درمان پارگی رباط صلیبی قدامی زانو در اصفهان

تشخیص و درمان درد کشیدگی تاندون زانو

معاینه بالینی

معاینه بالینی و فیزیکی بخش مهمی از فرایند تشخیص کشیدگی زانو است. پزشک همه رباط‌های زانوی شما را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهد.

بررسی سوابق پزشکی

پزشک از شما خواهد خواست که نحوه آسیب دیدگی خود را تعریف کرده و بگویید که چه علائمی را تجربه کرده‌اید و این که آیا در گذشته نیز دچار آسیب‌دیدگی در این ناحیه شده بودید یا نه. پزشک همچنین از شما در مورد علائم نیز سؤال می‌پرسد، مثلاً این که آیا برخی حرکات باعث تشدید درد و ضعف می‌شوند یا نه یا در مورد برخی وضعیت‌ها یا حرکات که ممکن است باعث تسکین علائم شوند از شما سؤال می‌کند.

تصویربرداری

تصویربرداری پزشکی مانند عکس‌برداری به وسیله اشعه ایکس یا ام آر آی امکان بررسی بصری آناتومی و ساختار داخل زانو را به پزشک می‌دهند تا بتواند شدت آسیب‌دیدگی رباط‌ها را مشخص سازد. تصویربرداری همچنین به تعیین این که آیا ساختارهای دیگر زانو نیز دچار آسیب‌دیدگی شده‌اند یا نه نیز کمک می‌کند.

درد کشیدگی زانو

به عنوان مثال، بیمار ممکن است علاوه بر کشیدگی زانو دچار شکستگی استخوانی، آسیب دیدگی غضروف و پارگی مینیسک زانو نیز شده باشد. عکس‌برداری به وسیله اشعه ایکس به تشخیص شکستگی‌های استخوانی و تصویربرداری به وسیله ام آر آی به بررسی آسیب‌دیدگی‌های بافت نرم مانند تاندون‌ها و رباط‌ها کمک می‌کنند.

مدت زمان درمان کشیدگی رباط زانو

داروهای مسکن

داروهای مسکن بدون نیاز به نسخه پزشک به مدیریت درد کمک می‌کند. شما می‌توانید در صورتی که شدت درد زیاد باشد از ایبوپروفن یا استامینوفن استفاده کنید. از برندهای معتبر ایبوپروفن مانند ادویل و موترین و برندهای معتبر استامینوفن مانند تایلانول استفاده کنید.

شما همچنین می‌توانید داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی نظیر ناپروکسن نیز مصرف کنید. اگر درد و تورم زانوی شما بیش از یک هفته ادامه داشت از پزشک بخواهید که برای شما داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی تجویز نماید.

درمان های فیزیکی کشیدگی رباط زانو

پس از دوره اولیه درمان درد، معمولاً کشیدگی زانو با فیزیوتراپی درمان می‌شود. درمان فیزیکی شامل ترکیبی از تمرینات ورزشی با هدف تقویت عضلات زانو و انجام فعالیت هایی است که انعطاف پذیری زانو را بازگردانده و افزایش می‌دهند.

ادامه مطلب  چه افرادی در معرض 10 عامل درد زانو قرار دارند؟

عمل جراحی کشیدگی زانو

در مواردی که کشیدگی زانو شدید باشد ممکن است برای ترمیم رباط‌ها نیاز به انجام عمل‌های جراحی باشد. انجام عمل جراحی معمولاً فقط در صورتی توصیه می‌شود که کشیدگی از نوع درجه ۳، پارگی کامل رباط باشد. معمولاً ترمیم رباط زانو به روش جراحی آرتروسکوپی مینیسک زانو انجام می‌شود که یک روش کم تهاجمی است.

آرتروسکوپی زانو چیست؟

برای انجام عمل جراحی آرتروسکوپی یک شکاف کوچک (معمولاً کمتر از نیم اینچ) در جلوی یا پشت زانو ایجاد می‌شود و یک دوربین بسیار کوچک وارد پا می‌شود. دوربین برای ارزیابی میزان گستردگی آسیب دیدگی زانو به کار برده می‌شود. زمانی که عمل انجام شد، از ابزار کوچکی برای برداشتن یا ترمیم بافت آسیب دیده استفاده می‌شود. برای انجام این عمل شما عزیزان می‌توانید از بهترین متخصصان زانو کمک بگیرید.

درمان انحراف زانو در اصفهان

یکی از راه های اصلاح انحرافات زانو، پیشنهاد جراحی استئوتومی می‌باشد. این عمل توسط دکتر مهدی مویدفر به عنوان یکی از بهترین جراحان زانو در اصفهان صورت می‌گیرد.

zanoo سایت درمان زانو درد زانو فوق تخصص متخصص درد شدید زانو ایران اصفهان بهبود جراح زانوی ورزشکاران حرفه ای تیم ملی. ir

توصیه دکتر مویدفر فوق تخصص زانو درد

وب سایت رسمی دکتر مهدی مویدفر، توصیه های پزشکی ارائه نمی کند. اطلاعات منتشر شده در مقاله درمان کشیدگی زانو رباط و تاندون از جمله متن، گرافیک، تصاویر و سایر مطالب موجود در این وب سایت فقط برای اهداف اطلاعاتی و ارتقا دانش شما مخاطب گرامی است. هیچ مطلبی در این سایت به عنوان جایگزینی برای مشاوره، تشخیص یا درمان حرفه ای پزشکی در نظر گرفته نشده است.

همیشه در مورد هر گونه سؤالی که ممکن است در مورد یک وضعیت پزشکی یا درمان و قبل از اتخاذ یک مراقبت پزشکی یا بهداشتی جدید که دارید، از پزشک یا سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی واجد شرایط مشورت بگیرید و هرگز توصیه های پزشکی حرفه ای را نادیده نگیرید یا در جستجوی آن به دلیل بیماری که دارید تأخیر نکنید.