درمان کیست بیکر پشت زانو در کودکان

کیست بیکر و درد زانو

baker cyst knee physical therapy, baker knee cyst, baker's cyst knee brace, baker's cyst knee pictures, baker's cyst knee popping, baker's cyst knee radiology, baker's cyst knee replacement, baker's knee cyst, knee baker's cyst rupture, knee baker's cyst symptoms, knee baker's cyst xray, آیا پارگی کیست بیکر خطرناک است, پارگی کیست بیکر, پارگی کیست بیکراین, پارگی کیست بیکراینی, پارگی کیست بیکروفر, پارگی کیست بیکری, پاره شدن کیست بیکر, تشخیص کیست بیکر, تمارين علاج كيس بيكر, جراحی پارگی کیست بیکر زانو, جراحی پارگی کیست بیکرا, جراحی پارگی کیست بیکرد, جراحی پارگی کیست بیکرو, جراحی پارگی کیست بیکری, جراحی کیست بیکر, جراحی کیست بیکر زانو, درمان پارگی کیست بیکر, درمان پارگی کیست بیکران, درمان پارگی کیست بیکراین, درمان پارگی کیست بیکرو, درمان پارگی کیست بیکری, درمان پاره شدن کیست بیکر, درمان کیست بیکر, درمان کیست بیکر با زالو درمانی, درمان کیست بیکر با طب سنتی, درمان کیست بیکر با ورزش, درمان کیست بیکر پشت زانو, درمان کیست بیکر چیست, درمان کیست بیکر در طب اسلامی, درمان کیست بیکر در طب سنتی, درمان کیست بیکر دکتر خیراندیش, درمان کیست بیکر زانو, درمان کیست بیکرز, علائم پارگی کیست بیکر, علاج كيس بيكر, علاج كيس بيكر بالاعشاب, علاج كيس بيكر بالحجامة, علاج كيس بيكر خلف الركبة, علاج كيس بيكر خلف الركبة بالاعشاب, علاج كيس بيكر في المنام, علاج كيس بيكر في المنزل, علاج كيس بيكر في ايران, علت پارگی کیست بیکران, علت پارگی کیست بیکراین, علت پارگی کیست بیکراینی, علت پارگی کیست بیکری, علت کیست بیکر, علت کیست بیکر چیست, علت کیست بیکر زانو, علت کیست بیکر زانو چیست, عمل کیست بیکر, عمل کیست بیکر چگونه است, عمل کیست بیکر زانو, عوارض کیست بیکر, عوارض کیست بیکر پشت زانو, كيس بيكر خلف الركبة, كيس بيكر في الركبة, كيس بيكر في الركبتين, كيست بيكر در زانو, كيفية علاج كيس بيكر, کیست بیکر, کیست بیکر پشت زانو, کیست بیکر پشت زانو چیست, کیست بیکر در اثر چیست, کیست بیکر در پشت زانو, کیست بیکر در زانو چیست, کیست بیکر در ساق پا, کیست بیکر در کودکان, کیست بیکر در مچ پا, کیست بیکر درمان, کیست بیکر زانو, کیست بیکر زانو چیست, کیست بیکر نی نی سایت, کیست بیکر و درمان آن, کیست پاپلیتئال زانوار, کیست پاپلیتئال مادرید, کیست پوپلیتئال, کیست پوپلیتئال چیست, کیست پوپلیتئال مادرید, کیست پوپلیتئالیت, ماهو علاج كيس بيكر, مرهم علاج كيس بيكر، 559-baker-درمان-فوری-کیست-بیکر-پشت-زانو-در-اصفهان-بهترین-دکتر-جراح-و-فوق-تخصص-پنجه-طلا-زانو-knee-cyst

درمان کیست بیکر پشت زانو در کودکان، Baker’s knee cyst کیست بیکر یک رشد پر از مایع در پشت زانو است. باعث برآمدگی و احساس سفتی می شود. کیست پوپلیتئال (pop-luh-TEE-ul) نیز نامیده می شود، کیست بیکر گاهی باعث درد می شود. درد هنگام فعالیت یا زمانی که زانو به طور کامل صاف یا خم می شود، می تواند بدتر شود. کیست بیکر معمولاً نتیجه یک مشکل مفصل زانو مانند روماتیسم مفصل یا آرتریت روماتوئید زانو و یا پارگی غضروف زانو است.

کیست بیکر پشت زانو چیست

یک جسم متورم و حاوی مایع در پشت زانو است که به بنام کیست بیکر معروف است. کیست بیکر در پشت زانو در اثر بیرون زدن کیسه روان کننده زانو (بورس زانو) ایجاد می‌شود. با اینکه کیست پوپلیتئال معمولاً کوچک است، در موارد حاد ممکن است اندازه آن به یک توپ بیسبال نیز برسد. در بزرگسالان کیست بیکر معمولاً در اثر مشکلات زانو و در کودکان بر اثر ضربه یا بیماری زمینه ای ایجاد می‌شود.

کیست بیکر زیر زانو

در افراد فعال مثل ورزشکاران، این مشکل ممکن است یک پارگی در غضروفی باشد که وظیفه نگه داشتن بورس در درون مفصل زانو را بر عهده دارد. کیست بیکر زانو یا پوپلیتئال می‌تواند به هنگام تحرکت زانو، باعث درد شده و قدرت و حرکت زانو را محدود کند. معمولا کیست بیکر در اثر آرتروز، پارگی غضروف و یا آسیب های دیگر زانو ایجاد می‌شود. این کیست باید توسط یک پزشک فوق تخصص زانو تشخیص داده شود.

درمان کیست بیکر پشت زانو

در ادامه مقاله درمان کیست بیکر پشت زانو در کودکان به روش‌های درمانی مورد استفاده برای کیست پوپلیتئال می پردازیم که معمولاً عبارتند از داروهای ضدالتهابی و در برخی از موارد عمل کیست بیکر است. در صورتیکه در زانوی خود احساس درد کرده و فکر می‌کنید که به کیست پوپلیتئال مبتلا شده‌اید یک وقت ملاقات با بهترین دکتر فوق تخصص زانو در اصفهان برای تشخیص و درمان عارضه خود تعیین کنید.

ادامه مطلب  چگونه از زانوهای خود مراقبت کنیم؟

پوپلیتئال یا کیست سینوویال چیست؟

بیماری کیست بیکر با نام های کیست پوپلیتئال یا سینوویال نیز شناخته می‌شود. این کیست یک برآمدگی نرم و پر از مایع است که در پشت مفصل زانو شکل می‌گیرد. این برآمدگی در برخی از موارد با یک لخته‌ی خونی اشتباه گرفته می‌شود ولی در اصل با آن متفاوت است. کیست بیکر معمولاً در اثر آسیب به زانو ایجاد می‌شود. زمانی که ساختارهای درونی و ساختارهای اطراف مفصل زانو آسیب می‌بینند، زانو مایع بیشتری تولید می‌کند.

علائم کیست پاپلیتئال چیست؟

در برخی از مواقع تنها نشانه وجود کیست پوپلیتئال درد خفیف در زانو است. ممکن است آسیبی که باعث ایجاد کیست سینوویال شده است نیز مقداری از درد خود را به جای گذاشته باشد. شما ممکن است یک برآمدگی نرم را در پشت زانوی خود احساس کنید. هرگونه کشیدگی می‌تواند باعث افزایش اندازه و تورم این برآمدگی شود. کیست بیکر ممکن است به صورت خود به خودی از بین برود یا ممکن است اندازه کیست کاهش پیدا کند و یا در زیر پوست بترکد.

علائم اصلی کیست بیکر

در برخی موارد، کیست بیکر هیچ دردی ایجاد نمی کند و ممکن است متوجه آن نشوید. علائم کیست بیکر ممکن است پس از فعالیت یا اگر برای مدت طولانی ایستاده اید بدتر شود. اگر علائمی دارید، ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• تورم پشت زانو و گاهی در ساق پا
  • زانو درد
  • سفتی و ناتوانی در خم شدن کامل زانو

علل کیست بیکر کیست پوپلیتئال

یک مایع روان کننده به نام مایع سینوویال (sih-NO-vee-ul) به حرکت صاف پا کمک می کند و اصطکاک بین قسمت های متحرک زانو را کاهش می دهد. اما گاهی اوقات شرایط زمینه ای می تواند باعث شود زانو مایع سینوویال بیش از حد تولید کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، مایع می تواند در پشت زانو جمع شود و منجر به کیست بیکر شود. این می تواند ناشی از:

• التهاب مفصل زانو که می تواند با انواع مختلف آرتریت رخ دهد
  • آسیب زانو، مانند پارگی غضروف

عوارض کیست بیکر کیست پوپلیتئال

دکتر مویدفر در ادامه نوشته درمان کیست بیکر پشت زانو در کودکان اظهار میکند به ندرت، کیست بیکر می ترکد و مایع سینوویال به ناحیه ساق پا نشت می کند. اگر کیست بیکر پاره شود باعث علائم زیر می شود

1. درد شدید در زانو
  2. تورم در ساق پا
  3. گاهی اوقات، قرمزی ساق پا یا احساس آب جاری در ساق پا
ادامه مطلب  درمان پارگی تاندون زانو، تشخیص 5 علائم آسیب و کشیدگی

درمان فوری پارگی کیست بیکر

زمانی که این کیست پاره می‌شود، مایع درون آن خارج شده و بدن دوباره آن را جذب می‌کند. بهترین راه برای رهایی از کیست پاپلیتئال، درمان علت اصلی ایجاد آن می‌باشد. دکتر مهدی مویدفر با بکارگیری بهترین روش‌های تشخیص کیست بیکر می‌تواند برای درمان کیست بیکر پاره شده اقدام کند.

اقدامات درمانی کیست بیکر زانو

اگر کیست بیکر دارید که هیچ علامتی ایجاد نمی کند، معمولاً درمان لازم نیست. مسکن هایی مانند پاراستامول و ایبوپروفن برای کاهش تورم و تسکین هر گونه درد می توان از استفاده کرد. زانو بند یا کیسه یخ نیز ممکن است کمک کند. یک کیسه یخ زده که در یک حوله پیچیده شده است به خوبی به عنوان یک کیسه یخ عمل می کند.

عمل جراحی کیست بیکر پشت زانو در اصفهان

اگر یک بیماری زمینه ای دارید که باعث ایجاد کیست شما شده است، مهم است که این بیماری به درستی درمان شود. کیست ممکن است زمانی که بیماری ایجاد کننده آن درمان شود ناپدید شود. در برخی موارد، عمل جراحی تخلیه کیست بیکر ممکن است توصیه شود. همچنین ممکن است برای ترمیم هر گونه آسیب قابل توجه در اطراف مفصل زانو به جراحی نیاز باشد.

درمان کیست بیکر در طب اسلامی سنتی

اگر کیست شما پس از امتحان کردن درمان خانگی کیست بیکر و همچنین استفاده از بهترین داروی گیاهی برای کیست بیکر همچنان مشکل وجود دارد می بایستی به پزشک زانو مراجعه کنید. یکی از گزینه های درمانی تزریق داروهای کورتیکواستروئیدی به طور مستقیم به زانوی آسیب دیده برای کمک به کاهش تورم و التهاب است. شما می توانید از ورزش برای درمان کیست بیکر نیز بهره مند شوید که لازم است با نظر دکتر متخصص زانو اقدام کنید.

آیا کیست بیکر خطرناک است

در برخی مواقع کیست بیکر ممکن است پاره شود و در نتیجه مایع به داخل ساق پا نشت کند. این باعث ایجاد درد شدید در ساق پا می‌شود که متورم، سفت و قرمز می‌شود، اما قرمزی روی پوست قهوه‌ای و سیاه سخت‌تر دیده می‌شود. مایع کیست بیکر در ساق پا به تدریج در عرض چند هفته دوباره جذب بدن می شود. درمان خانگی برای کیست بیکر پاره شده استراحت و بالا بردن ارتفاع (بالا نگه داشتن ساق پا آسیب دیده) است.

جراحی برای ترمیم آسیب زانو در کیست بیکر

در برخی موارد، ممکن است تخلیه (آسپیراسیون) کیست بیکر امکان پذیر باشد. با این حال، آسپیراسیون کیست های طولانی مدت (مزمن) ممکن است امکان پذیر نباشد، زیرا مایع درون آنها بیش از حد غلیظ است. برداشتن کیست بیکر با جراحی آسان نیست چون بر خلاف سایر انواع کیست، این کیست پوششی ندارند. اگر مفصل زانو به طور قابل توجهی در نتیجه آسیب دیدگی یا شرایطی مانند آرتروز آسیب دیده باشد، ممکن است برای ترمیم مفصل زانو به جراحی کیست بیکر نیاز باشد.

ادامه مطلب  عمل جراحی استئوتومی زانو در اصفهان

چگونه می توان از کیست بیکر پیشگیری کرد؟

مفاصل زانو در حین فعالیت های ورزشی مستعد آسیب هستند. جلوگیری از آسیب دیدگی زانو می تواند خطر ایجاد کیست بیکر در وهله اول یا بازگشت آن را کاهش دهد. مراقبت بعد از جراحی کیست بیکر و کارهایی که می توانید برای جلوگیری از آسیب دیدگی زانو انجام دهید عبارتند از:

• گرم کردن و سرد کردن بدن قبل و بعد از ورزش یا ورزش
  • پوشیدن کفش های مناسب
  • سعی کنید در ورزش پای خود را بچرخانید، نه از طریق زانو.

چه زمانی به پزشک زانو مراجعه کنیم؟

اگر توده ای در پشت زانو دارید که باعث ایجاد مشکل می شود و خود به خود برطرف نمی شود، لازم است به یک دکتر خوب زانو مراجعه کنید. آنها معمولاً با معاینه پشت زانوی شما و سؤال در مورد علائم شما می توانند در تشخیص کیست بیکر شما را راهنمایی کنند. شما می توانید از پزشک خود درباره درمان کیست بیکر با زالو درمانی و آیا نیاز به گرفتن عکس کیست بیکر دارید، سئوال کنید.

توصیه پزشکی دکتر خوب زانو در اصفهان

وب سایت رسمی دکتر مهدی مویدفر، توصیه های پزشکی ارائه نمی کند. اطلاعات منتشر شده در مقاله درمان کیست بیکر پشت زانو در کودکان از جمله متن، گرافیک، تصاویر و سایر مطالب موجود در این وب سایت فقط برای اهداف اطلاعاتی و ارتقا دانش شما مخاطب گرامی است. هیچ مطلبی در این سایت به عنوان جایگزینی برای مشاوره، تشخیص یا درمان حرفه ای پزشکی در نظر گرفته نشده است.

همیشه در مورد هر گونه سؤالی که ممکن است در مورد یک وضعیت پزشکی یا درمان و قبل از اتخاذ یک مراقبت پزشکی یا بهداشتی جدید که دارید، از پزشک یا سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی واجد شرایط مشورت بگیرید و هرگز توصیه های پزشکی حرفه ای را نادیده نگیرید یا در جستجوی آن به دلیل بیماری که دارید تأخیر نکنید.