علل در رفتگی مکرر کشکک زانو به 10 علت و روش درمان

دررفتگی کشکک زانو چیست

27-Patellar dislocation-علل در رفتگی مکرر کشکک زانو به 10 علت و روش درمان بهترین پزشک زانو در تهران, بهترین پزشک زانو در شیراز, بهترین پزشکان زانو در تهران, بهترین دکتر زانو اصفهان, بهترین دکتر زانو در ارومیه, بهترین دکتر زانو در اصفهان, بهترین دکتر زانو در تبریز, بهترین دکتر زانو در تهران, بهترین دکتر زانو در رشت, بهترین دکتر زانو در شیراز, بهترین ورزش دررفتگی زانو اصفهان, بهترین ورزش دررفتگی زانو ام, بهترین ورزش دررفتگی زانو امروز, بهترین ورزش دررفتگی زانو من, چرا دررفتگی کشکک زانوی, چرا دررفتگی کشکک زانویا, در رفتگی زانو پا, در رفتگی زانو چه علائمی دارد, در رفتگی کشکک زانو از عوارض چیست, در رفتگی کشکک زانو در کودکان, در رفتگی کشکک زانو سگ, در رفتگی کشکک زانو نی نی سایت, دررفتگي زانو, دررفتگي كشكك زانو, دررفتگی زانو اصفهانی, دررفتگی زانو چگونه است, دررفتگی زانو در کودکان, دررفتگی زانو در نوزادان, دررفتگی زانو درمان, دررفتگی زانو طب سنتی, دررفتگی زانو نی نی سایت, دررفتگی زانو و درمان, دررفتگی کشکک زانو, دررفتگی کشکک زانو اصفهان, دررفتگی کشکک زانو چیست, دررفتگی کشکک زانو در سگ, دررفتگی کشکک زانو و درمان, دررفتگی کشکک زانو و درمان آن, درمان خانگی دررفتگی زانو, درمان خانگی دررفتگی کشکک زانو, درمان خانگی دررفتگی کشکک زانو سگ, درمان در رفتگی کشکک زانو, درمان در رفتگی مکرر کشکک زانو, درمان دررفتگی زانو, درمان دررفتگی زانو با طب سنتی, درمان دررفتگی زانو پا, درمان دررفتگی زانو در خانه, درمان دررفتگی کشکک زانو, درمان دررفتگی کشکک زانو در سگ, درمان دررفتگی مادرزادی زانو, درمان دررفتگی مفصل زانو, درمان نیمه دررفتگی کشکک زانو, راه درمان در رفتگی کشکک زانو, راه درمان دررفتگی کشکک زانو, طول درمان در رفتگی زانو, علائم در رفتگی زانو پا, علائم در رفتگی کشکک زانو, علائم در رفتگی کشکک زانو پامرانین, علائم در رفتگی کشکک زانو سگ, علائم دررفتگی زانو, علائم دررفتگی زانو چیست, علائم دررفتگی زانو در کودکان, علائم دررفتگی کشکک زانو, علت در رفتگی کشکک زانو, علت در رفتگی کشکک زانوس, علت در رفتگی کشکک زانوی, علت در رفتگی کشکک زانویا, علت دررفتگی زانو, علت دررفتگی زانو چیست, علت دررفتگی کشکک زانو, علل در رفتگی زانو, علل در رفتگی کشکک زانوی, علل در رفتگی کشکک زانویا, عمل جراحی دررفتگی کشکک زانو, عمل دررفتگی زانو, عمل دررفتگی زانو اصفهان, عمل دررفتگی زانو کرج, عمل دررفتگی کشکک زانو, متخصص در رفتگی زانو, متخصص دررفتگی زانو اصفهان, متخصص دررفتگی زانو کرج, متخصص دررفتگی زانو مشهد, نشانه های دررفتگی زانو

علل در رفتگی مکرر کشکک زانو به 10 علت و روش درمان، معمولاً به دلیل آسیب دیدگی ناشی از ضربه یا فشار زیاد بر مفصل زانو ایجاد می شود. این آسیب دیدگی بیشتر در خانم ها اتفاق می‌افتد و یکی از آسیب های شایع زانو در ورزشکاران است. کشکک استخوانی مثلثی شکل و ضخیم است که بزرگ‌ترین استخوان کنجدی در بدن به شمار می‌آید. این عارضه به این شکل ایجاد می‌شود که با خم و راست شدن زانو، کشکک زانو روی شیار V شکلی که در انتهای پایینی استخوان قرار دارد بالا و پایین می‌رود. این شیار تروکلئا نام دارد.

بهترین پزشکان زانو در ایران

جستجوی مطالب مرتبط با رفتگی مکرر کشکک زانو در گوگل ممکن است شما را به مقاله‌ای برساند که اطلاعات کافی و دقیقی را در اینباره به شما ارائه می‌دهد. اما دکتر مویدفر یکی از بهترین پزشکان زانو در ایران، با تمرکز بر کیفیت بالای محتوا و ارائه مطالبی دقیق، کامل و اصولی می‌تواند شما را به یک منبع مورد تایید و تخصصی در این زمینه هدایت کند.

دکتر مویدفر در مقاله علل در رفتگی مکرر کشکک زانو به 10 علت و روش درمان، قصد دارد به شما عوامل موثر در مشکل دررفتگی کشکک زانو را بصورت دقیق و تخصصی تشریح کند. به همین منظور، اطلاعات بسیار جامع و کاملی ارائه خواهیم کرد.

دررفتگی مکرر استخوان کشکک

شکل کشکک طوری است که درست در مرکز شیار تروکلئا جا گرفته و به طور متقارنی در درون این شیار می‌لغزد. در برخی افراد، کشکک زانو به طرف خارج زانو کشیده می‌شود. در این حالت، کشکک در وسط شیار حرکت نمی‌کند. دررفتگی مکرر استخوان کشکک هنگامی رخ می دهد که سر زانو از جای خود بلغزد و درون این شیار قرار نگیرد. وقتی در اثر در رفتگی کشکک، رباط پاتلا فمورال در قسمت داخلی زانو پاره می شود، ممکن است نیاز به عمل جراحی ترمیمی استئوتومی باشد.

عمل جراحی استئوتومی

این پارگی ها متغیرهای آناتومیکی مانند زاویه دار بودن زانو به سمت داخل یا چرخش استخوان ران را ایجاد می‌کنند. این شرایط ممکن است برای اصلاح تراز بندی با تغییر شکل استخوان یا ترمیم رباط به وسیله یک قطعه‌ی کوچک از تاندون ماهیچه‌ی خود فرد و یا تاندون اهدایی از فردی دیگر، به عمل جراحی استئوتومی نیاز داشته باشد، که در بحثی دیگر به درمان در رفتگی کشکک زانو به ویژه روشهای جراحی آن، خواهیم پرداخت.

ادامه مطلب  درمان زانو درد در سالمندان

10 علت دررفتگی کشکک زانو

علل دررفتگی مکرر کشکک زانو از اهمیت بسیاری برخوردار است. در رفتگی مکرر کشکک زانو به محض وجود آن نیاز به بررسی دقیق و رسیدن به علت توسط بهترین دکتر زانو را دارد. دکتر مویدفر در ادامه مقاله علل در رفتگی مکرر کشکک زانو به 10 علت و روش درمان، این آسیب ها بررسی می شود که می تواند در نتیجه یک یا ترکیبی از موارد زیر رخ باشد.

1- ضربه مستقیم به زانو یا آسیبهای فیزیکی

هنگامی که مفصل زانو با نیروی زیادی به فرد یا جسم دیگری برخورد می کند؛ ضربه به مفصل می تواند باعث دررفتگی کشکک زانو شود. آسیب‌های فیزیکی مانند افتادن بر روی زانو، ضربه‌های قوی و فعالیت‌های ورزشی نادرست ممکن است در رفتگی مکرر کشکک زانو را تحریک کند. در چنین مواردی لازم است که با رعایت ضوابط و توصیه‌های پزشکی اقدام به درمان آسیب و استراحت کافی نمایید.

2- فشار بیش از حد حرکتی و عدم تعادل

هنگامی که یک ورزشکار با سرعت بالا در یک جهت حرکت می کند و باید به سرعت تغییر جهت دهد، مفصل زانو فشار زیادی را تحمل می کند. در مواردی که فشار بیش از حد باشد، ممکن است کاسه زانو جدا شده و در رفتگی کشکک ایجاد شود. عدم تعادل عضلاتی میان استخوان‌ها نیز می‌تواند عاملی در رفتگی مکرر کشکک زانو باشد. نیروهای ناشی از تعادل عضلاتی نامتعادل می‌توانند باعث رفتگی مکرر شده و مشکل را تشدید کنند. تمرینات تعادل و تقویت عضلات زانو مورد نظر می‌تواند در این زمینه مفید باشد.

3- ریسک بیماری در زنان یکی از علل در رفتگی زانو

نشان داده شده است که زنان در معرض خطر دررفتگی کشکک زانو بیش از مردان هستند. تصور می شود این خطر ممکن است به این دلیل باشد که زنان باسن پهن تر دارند و باعث می شود استخوان‌های ران به سمت داخل کج شوند و زاویه بیشتری به زانو بدهند.

4- ضعف عضلات پا و شرایط محیطی

افرادی که عضلات پای ضعیفی دارند یا عدم تعادل در قدرت پاهای خود را دارند؛ ممکن است با افزایش فشار به مفصل زانو، خطر دررفتگی کشکک را افزایش دهند. شرایط محیطی نظیر استفاده از کفسانه نامناسب و فشار زیاد بر کشکک زانو می‌تواند عامل دررفتگی مکرر شود. در این موارد، تغییر عادات و استفاده از ابزارهای کمکی مناسب برای کاهش فشار ضروری است.

5- فاکتور قد در ورزشکاران

ورزشکارانی که داری قدی بسیار بلند هستند نیز ممکن است با خطر دررفتگی کشکک بیش از سایرین مواجه باشند. گاهی اوقات عضلات پشت ران و خلف ران کوتاه و فشرده می‌شوند که می‌تواند در رفتگی مکرر کشکک زانو نقش داشته باشد. برای درمان این مسئله تمرینات انعطاف پذیری و کشش عضلات مورد نیاز است.

ادامه مطلب  دوره نقاهت پس از عمل تعویض مفصل زانو چه مدت است؟

6- کشکک نامناسب یا بالا رفته یکی از علل در رفتگی کشکک زانو

امکان ابتلا به در رفتگی کشکک زانو، در افرادی که کشکک آنها دارای فرم مناسبی نیست یا در محل درستی قرار ندارد ( کشکک در بالای شیار استخوان ران قرار گرفته باشد)، نیز بیشتر دیده شده است. برخی افراد به دلیل عوامل ژنتیکی یا تغییر شکل استخوانی، نقص در ساختار کشکک زانو دارند که می‌تواند باعث دررفتگی مکرر کشکک زانو شود. در صورت نیاز، عمل جراحی زانو این مشکل را برطرف می‌سازد.

7- آسیب دیدگی‌های قبلی زانو

اگر زانو قبلا دچار دررفتگی کشکک یا آسیب دیدگی دیگری در زانو شده باشد که به دلیل این آسیب دیدگی مفصل زانو ضعیف شده باشد، ممکن است احتمال دررفتگی کشکک زانو افزایش یابد. برخی فعالیت‌های ورزشی مانند پیاده‌روی، طول و عمود پرواز، ورزش‌های سنگین و اجرای حرکات پیچیده می‌تواند عامل در رفتگی مکرر کشکک زانو باشد. برای افزایش آگاهی درباره فعالیت‌های مناسب و محدودیت‌های ورزشی، بهتر است از راهنمایی یک متخصص ورزشی یا یکی از بهترین پزشکان زانو در اصفهان استفاده کنید.

8- اضافه وزن و چاقی و سایر بیماری های مزمن

افرادی که دچار اضافه وزن یا چاقی هستند، بیشتر دچار دررفتگی کشکک زانو می شوند و در رفتگی حتی بدون وجود آسیب دیدگی یا نیروی اضافی نیز می تواند رخ دهد. در این افراد زانو تحت فشار وزن بدن قرار دارد و به همین دلیل از جای خود خارج می شود. دکتر مویدفر جراح زانو می گوید، بیماری‌هایی مانند آرتروز، رماتیسم و پالسیدگی مفاصل نیز می‌توانند به دررفتگی مکرر کشکک زانو منجر شوند. برای رفع این مشکل و در موارد خاص، درمان بیماری اصلی الزامی است.

9- ضعف عضلات ران

ضعف عضلات ران نیز می‌توانند زانو را برای در رفتگی مکرر کشکک مستعد نمایند که تقویت این عضلات در این شرایط بسیار کمک کننده است. این ضعف عضلات پیرامونی زانو باعث دررفتگی مکرر کشکک زانو می‌شود. برای درمان خانگی دررفتگی کشکک زانو، تمرینات تقویتی و فعالیت‌های فیزیکی مختلف می‌تواند به مرور زمان عضلات زانو را تقویت کند.

10- عوامل تغذیه ای

عوامل تغذیه ای نظیر فقر آهن، فقدان کلسیم و ویتامین D نیز می‌توانند دررفتگی مکرر کشکک زانو را تحریک کنند. پرهیز از چربی‌های اشباع شده، مصرف مواد غذایی غنی از کلسیم و ویتامین D و مصرف منظم مکمل‌های معدنی و ویتامینی می‌تواند درمانی مؤثر برای این مشکل ارائه دهد.

درمان دررفتگی کشکک زانو در خانه

بهترین پزشک زانو در تهران, بهترین پزشک زانو در شیراز, بهترین پزشکان زانو در تهران, بهترین دکتر زانو اصفهان, بهترین دکتر زانو در ارومیه, بهترین دکتر زانو در اصفهان, بهترین دکتر زانو در تبریز, بهترین دکتر زانو در تهران, بهترین دکتر زانو در رشت, بهترین دکتر زانو در شیراز, بهترین ورزش دررفتگی زانو اصفهان, بهترین ورزش دررفتگی زانو ام, بهترین ورزش دررفتگی زانو امروز, بهترین ورزش دررفتگی زانو من, چرا دررفتگی کشکک زانوی, چرا دررفتگی کشکک زانویا, در رفتگی زانو پا, در رفتگی زانو چه علائمی دارد, در رفتگی کشکک زانو از عوارض چیست, در رفتگی کشکک زانو در کودکان, در رفتگی کشکک زانو سگ, در رفتگی کشکک زانو نی نی سایت, دررفتگي زانو, دررفتگي كشكك زانو, دررفتگی زانو اصفهانی, دررفتگی زانو چگونه است, دررفتگی زانو در کودکان, دررفتگی زانو در نوزادان, دررفتگی زانو درمان, دررفتگی زانو طب سنتی, دررفتگی زانو نی نی سایت, دررفتگی زانو و درمان, دررفتگی کشکک زانو, دررفتگی کشکک زانو اصفهان, دررفتگی کشکک زانو چیست, دررفتگی کشکک زانو در سگ, دررفتگی کشکک زانو و درمان, دررفتگی کشکک زانو و درمان آن, درمان خانگی دررفتگی زانو, درمان خانگی دررفتگی کشکک زانو, درمان خانگی دررفتگی کشکک زانو سگ, درمان در رفتگی کشکک زانو, درمان در رفتگی مکرر کشکک زانو, درمان دررفتگی زانو, درمان دررفتگی زانو با طب سنتی, درمان دررفتگی زانو پا, درمان دررفتگی زانو در خانه, درمان دررفتگی کشکک زانو, درمان دررفتگی کشکک زانو در سگ, درمان دررفتگی مادرزادی زانو, درمان دررفتگی مفصل زانو, درمان نیمه دررفتگی کشکک زانو, راه درمان در رفتگی کشکک زانو, راه درمان دررفتگی کشکک زانو, طول درمان در رفتگی زانو, علائم در رفتگی زانو پا, علائم در رفتگی کشکک زانو, علائم در رفتگی کشکک زانو پامرانین, علائم در رفتگی کشکک زانو سگ, علائم دررفتگی زانو, علائم دررفتگی زانو چیست, علائم دررفتگی زانو در کودکان, علائم دررفتگی کشکک زانو, علت در رفتگی کشکک زانو, علت در رفتگی کشکک زانوس, علت در رفتگی کشکک زانوی, علت در رفتگی کشکک زانویا, علت دررفتگی زانو, علت دررفتگی زانو چیست, علت دررفتگی کشکک زانو, علل در رفتگی زانو, علل در رفتگی کشکک زانوی, علل در رفتگی کشکک زانویا, عمل جراحی دررفتگی کشکک زانو, عمل دررفتگی زانو, عمل دررفتگی زانو اصفهان, عمل دررفتگی زانو کرج, عمل دررفتگی کشکک زانو, متخصص در رفتگی زانو, متخصص دررفتگی زانو اصفهان, متخصص دررفتگی زانو کرج, متخصص دررفتگی زانو مشهد, نشانه های دررفتگی زانو27-Patellar dislocation-علل دررفتگی مکرر کشکک زانو به 10 علت و روش درمان زانو در رفته در اصفهان

برای درمان درد و در رفتگی در زانو، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید

  1. استراحت: استراحت و کاهش فعالیت‌های فیزیکی تا زمانی که درد کمتر شود.
  2. استفاده از یخ: استفاده از یخ برای کاهش التهاب و درد. برای این کار، یک کیسه یخ یا قطعه یخ را با یک پارچه ملایم بسته و بر روی ناحیه دردناک قرار دهید.
  3. فشار: استفاده از باندهای فشاری مانند بند مچ دست برای حمایت از زانو و کاهش رفتگی می تواند مناسب باشد.
  4. ارتقاء: برای ارتقاء و تقویت عضلات پیرامون زانو، تمرینات تقویتی و کششی را انجام دهید. این تمرینات باید توسط یک متخصص فیزیوتراپی یا مربی ورزشی تأیید شده باشند.
  5. داروها: مصرف داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی (NSAIDs) مانند ایبوپروفن یا ناپروکسن به عنوان درمان تسکین‌دهنده درد و التهاب.
  6. مراجعه به دکتر زانو: اگر درد و رفتگی زانو بهبود نیابد یا شدت درد افزایش یابد، حتماً به پزشک متخصص ارتوپد یا دکتر زانو مراجعه کنید تا تشخیص دقیق تر و درمان مناسب‌تر را دریافت کنید.
ادامه مطلب  آیا کیست بیکر خطرناک است؟

طول درمان در رفتگی زانو

مدت زمان درمان در رفتگی زانو به میزان و شدت آسیب وابسته است. با اعمال روش‌های R.I.C.E (استراحت، کمپرس یخ، فشار، ارتقاء) و کاهش فعالیت‌های فیزیکی، ممکن است درد و دررفتگی زانو بهبود یابد. اما برای موارد جدی تر، ممکن است نیاز به مراجعه به پزشک و فیزیوتراپی داشته باشید. طول درمان دررفتگی زانو برای هر فرد متفاوت است و بستگی به میزان آسیب و وضعیت فرد دارد. به طور کلی، درمان در رفتگی زانو ممکن است تا چند هفته یا حتی چند ماه طول بکشد. اهمیت رعایت دستورالعمل های پزشک بسیار مهم است.

اموزش جا انداختن دررفتگی زانو

اموزش جا انداختن دررفتگی زانو از نظر دکتر مویدفر و سایر پزشکان زانو کاری خطرناک و غیر پزشکی است. جا انداختن زانو باید توسط یک متخصص ارتوپد و در یک مرکز پزشکی انجام شود. در صورتی که این کار توسط افراد غیر متخصص انجام شود، احتمال آسیب به عروق زانو وجود دارد که می تواند آسیبهای دیگر به شما اضافه کند. همیشه بهتر است برای موراد درمانی به پزشک متخصص مراجعه داشته باشید.

نیمه در رفتگی و جابجایی کشکک زانو چیست؟

کشکک زانو به شکلی است که درست در مرکز شیار تروکلئا جا گرفته و به شکل متقارنی در داخل شیار تروکلئا لغزش دارد. در بعضی افراد، کشکک زانو به طرف خارج زانو کشیده می‌شود که در این حالت، کشکک در میان شیار حرکت نمی‌کند که متخصصین زانو به این وضعیت نیمه دررفتگی و جابجایی کشکک زانو می گویند.

پیشگیری و مراقبت‌های لازم

دکتر مویدفر بیان می کند، در نهایت ممکن است عدم رعایت راهنمایی های پیشگیری و عدم انجام مراقبت های بهینه باعث دررفتگی مکرر کشکک زانو شود. به خاطر داشته باشید که رعایت قوانین بهداشتی، انجام تمرینات تقویتی و انعطاف‌پذیری منظم، استفاده از وسایل فیزیکی مناسب و اتخاذ روش های بهینه برای ورزش‌های سنگین استراحت لازم را به بدن ارائه می‌دهند.

در نتیجه، با رعایت این نکات و عمل به راهنمایی‌های پزشکی بهترین پزشکان زانو می‌توان دررفتگی مکرر کشکک زانو را کاهش داد و بهبودی را تجربه کرد. برای مشاوره بیشتر و شناخت دقیق تر لازم است عکس در رفتگی زانو را به یک متخصص خوب زانو مراجعه کرده و راهنمایی‌های لازم برای درمان را دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =