دکتر مهدی مؤیدفر

فوق تخصص جراحی زانو

چه افرادی در معرض درد زانو هستند

چه افرادی در معرض درد زانو هستند ؟
افراد مسن مبتلا به عوارض استخوان یا مفاصل ممکن است درد زانو را تجربه کنند . زنانی که بیش از 65 سال سن دارند ، ممکن است در معرض خطر بالاتری نسبت به افراد جوان تر باشند . جوانان و نوجوانان نیز ممکن است در ورزش و یا فعالیت هایی که نیاز به پریدن ، دویدن دارد ، یا انواع فعالیت های مشابهی که موقعیت های استرس زا در بدن تولید میکنند ، درد زانو را تجربه کنند .

علائم درد زانو چیست ؟
علائم درد زانو بسته به پیچیدگی شرایط و یا آسیب وارده ممکن است خفیف تا شدید باشد .

علائم و نشانه های درد زانو
- خشکی زانو و یا عدم توانایی خم و یا راست کردن زانو.
- احساس گرمی پوست زانو
- صدای تق تق، کلیک و یا برخی دیگر از صداهای غیرطبیعی که در هنگام حرکت زانو شنیده میشود.

علائم و نشانه های جدی
- درد همراه با تورم، قرمزی و گرمی زیاد
- ناتوانی در ایستادن
- ضعف و سستی زانو
- افتادن در هنگام تلاش برای ایستادن
- احساس بیحسی در پای آسیب دیده

چگونه درد زانو تشخیص داده می شود ؟
پزشک ممکن است آزمایشات و یا روشهای تشخیصی خاصی را به منظور تعیین علت درد زانوی شما تجویز کند. این آزمایشات شامل:
تصاویر اشعه ایکس از زانو که برای یافتن صدمات احتمالی، عوارض و مشکلات زانو تهیه میشود. در این نوع از آزمونهای تشخیصی از تابش الکترومغناطیسی برای مشاهده اندامهای بدن و تولید تصاویر از آنها استفاده میشود.
در سیتی اسکن، تصاویری از داخل بدن در موقعیت و زوایای مختلف تهیه میشود. سیتی اسکن میتواند به تشخیص مشکلات مفاصل، استخوانها و بافتها کمک کند.
این روش برای مقاصد تشخیصی مورد استفاده قرار میگیرد.
ام آر آی تصاویر سه بعدی از بدن را ارائه میدهد. MRI با ایجاد تصاویری از داخل زانو به پزشک اجازه میدهد تا به بررسی دقیق آناتومی زانو بپردازد.

آدرس مطب : اصفهان ، چهارراه پلیس ، خیابان توحید میانی ، نبش کوچه بهار ، ساختمان آریانا ، طبقه دوم ، واحد هشت

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
پادکست هاصفحه اصلیمطالب و مقالاتجراحی زانومشکلات زانوعلائمورزشهای زانوسوالات پزشکیپیامهای کاربرانسایتهای دیگرآدرس مطببیوگرافیخبرگزاری هاسایت جدید دکتر مویدفر