دکتر مهدی مؤیدفر

فوق تخصص جراحی زانو

عمل جراحی تراز کردن کشکک زانو

عمل جراحی تراز کردن دوباره کشکک زانو برای درمان نرمی کشکک زانو

هدف از انجام عمل جراحی تراز کردن دوباره پاتلار یا کشکک زانو برای درمان نرمی کشکک زانو قرار دادن کشکک زانو در محل درست خود است. هدف از انجام این عمل جراحی تراز کردن مجدد و قرار دادن کشکک زانو در محل است.

نحوه انجام عمل جراحی
دو نوع پایهای عبارتند از: استئومی فولکرسون (عمل تریلات) و عمل ترمیمی پروگزیمال. عملترمیم پروگزیمال شاملترمیم و اصلاح بافت نرم نزدیک به کشکک زانو بوده و عمل تریلات شامل برداشتن استخوان میشود. توبرکل تیبیا به آرامی از ساق پا بالا آورده میشود و به محل جدید منتقل میشود تا کشکک زانو در محل خود قرار گیرد. انجام این جابجایی، ابزار جراحی برای به کار برده میشود.

دوران نقاهت و بهبودی پس از درمان نرمی کشکک زانو چگونه است؟
توصیه برای دوران نقاهت و بهبود پس از درمان نرمی کشکک زانو در هر شخص متفاوت است و به نوع جراحی انجامشده بستگی دارد. بیمار پس از عمل جراحی به اتاق ریکاوری منتقل میشود و زانوی او با یک بسته یخ و آتل زانو بانداژ میشود.تمام این مراحل برای اطمینان از حفاظت از زانوی شما و کاهش درد و تورم انجام میشود.

جورابهای مخصوص واریس برای پیشگیری از لختگی خون به شما پوشانده میشود. این جورابها معمولاً تا چند هفته پس از عمل جراحی باید استفاده شوند. بیشتر افراد چند ساعت پس از عمل جراحی ترخیص میشوند و توصیه میشود که به دلیل احساس ضعف و ناتوانی و بیثباتی از رانندگی اجتناب کنید.به بیماران توصیه میشود که از عصا برای کاهش درد و فشار روی زانو استفاده کنند تا روند بهبودی آنها تسریع شود. پزشک ممکن است از روش RICE به مدت چند روز برای نرمی کشکک زانو استفاده کند.

روش RICE شامل موارد زیر می شود :
o Rest: استراحت
o Ice: استفاده از یخ برای مدت زمان کمتر از 20 دقیقه
o Compress: کمپرس برای کاهش تورم
o Elevation: بالا نگه داشتن زانو به منظور کاهش درد و تورم
یک یا دو هفته پس از انجام عمل به پزشک مراجعه کرده تا پیشرفت روند بهبودی زانوی شما را بررسی کند. البته اگر هر گونه عارضهای قبل از زمان ویزیت اتفاق افتاد حتماً بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

عوارض جانبی
این عوارض جانبی ممکن است شامل تب، بیش از 38.6 درجه سانتیگراد، لرز، استفراغ، حالت تهوع و اسهال، تغییر رنگ زانو، تخلیه مایعات چرک مانند، بوی بد، درد در ساق پا، اختلال در تنفس و تورم شدید در ساق پا باشد.
نرمی غضروف کشکک زانو
نرمی کشکک زانو چگونه درمان می شود

آدرس مطب : اصفهان ، چهارراه پلیس ، خیابان توحید میانی ، نبش کوچه بهار ، ساختمان آریانا ، طبقه دوم ، واحد هشت

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
پادکست هاصفحه اصلیمطالب و مقالاتجراحی زانومشکلات زانوعلائمورزشهای زانوسوالات پزشکیپیامهای کاربرانسایتهای دیگرآدرس مطببیوگرافیخبرگزاری هاسایت جدید دکتر مویدفر