دکتر مهدی مؤیدفر

فوق تخصص جراحی زانو

درمان کشیدگی و پارگی رباط صلیبی زانو بخش اول

درمان کشیدگی و پارگی رباط صلیبی زانوی پا(ACL ,PCL) با ورزش وجراحی
پارگی رباط های زانو مانند رباط ACL و PCL معمولا زمانی رخ میدهد که زانو با حرکتی ناگهانی و سریع میچرخد در حالی که کف پا همچنان روی زمین ثابت است. پارگی رباط های ACL و PCL همچنین میتواند بر اثر وارد شدن ضربه ی مستقیم به زانو باشد. در بین ورزشکاران، بازیکنان فوتبال بیش از همه دچار این آسیب میشوند، این درحالی است که هر کسی با هر سطح فعالیتی ممکن است بر اثر بروز اتفاق سادهای مانند پریدن به شیوه ی ناصحیح، به این آسیب دچار شود.

آسیب های رباط زانو معمولا بر اثر باز کردن زانو با فشار زیاد و در خارج از محدوده ی حرکتی آن یا چرخش ناگهانی زانو رخ میدهند و ممکن است هر یک از رباط های صلیبی یا جانبی درگیر شوند. چنین آسیب هایی که به رباط های زانو وارد میشود، لازم است که حتما توسط یک جراح با تجربه و ماهر در این زمینه، مانند جراح ارتوپد مورد ارزیابی قرار بگیرد.در صورتی که از درد زانو رنج میبرید و احتمال پارگی رباط صلیبی در شما وجود دارد حتما به جراح ارتوپد و فوق تخصص زانو مراجعه کنید

آسیب های رباط زانو

پارگی رباط های زانو معمولا بر اثر یک حادثه ناگهانی ( مانند آسیبهای ورزشی، زمین خوردن یا تصادف ماشین ) است. پارگی رباط موجب درد و بی ثباتی مفصل زانو و احساس خالی کردن زانو میشود. پارگی های رباط های زانو به سه درجه 1 و 2 3 تقسیم میشود ( از پارگی جزئی تا پارگی کامل ) که تعیین درجه ی پارگی رباط بر این اساس است که بر اثر پارگی رباط، استخوان های مفصل زانو تا چه حد از هم باز شده اند.

به طور کلی هر گونه پارگی رباط که موجب بیثباتی و خالی کردن زانو در هنگام انجام ورزش یا انجام کارهای روزانه شود ( ناتوانی عملکردی برای شخص ایجاد کند ) میتواند موجب بروز درد بسیار شدید و همچنین ایجاد آسیب های دیگر به سایر ساختارهای مفصلی ( مینیسک و غضروف مفصلی ). چنین پارگی هایی معمولا برای درمان نیاز به انجام عمل جراحی دارند.

آدرس مطب : اصفهان ، چهارراه پلیس ، خیابان توحید میانی ، نبش کوچه بهار ، ساختمان آریانا ، طبقه دوم ، واحد هشت

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
پادکست هاصفحه اصلیمطالب و مقالاتجراحی زانومشکلات زانوعلائمورزشهای زانوسوالات پزشکیپیامهای کاربرانسایتهای دیگرآدرس مطببیوگرافیخبرگزاری هاسایت جدید دکتر مویدفر