درمان بیماری ازگوداشلاتر زانو در اصفهان

Osgood Schlatter چیست؟

osgood schlatter جراحی, osgood schlatter چیست, osgood schlatter درمانگاه, osgood schlatter درمانی, osgood schlatter کلینیک, osgood-schlatter disease, osgood-schlatter disease brace, osgood-schlatter disease causes, osgood-schlatter disease in adults, osgood-schlatter disease nhs, osgood-schlatter disease physical therapy, osgood-schlatter disease radiology, osgood-schlatter disease surgery, osgood-schlatter disease symptoms, osgood-schlatter disease treatment, pain below the knee, pain below the knee after running, pain below the knee in front, pain below the knee joint, pain below the knee on the inside, pain below the knee on the outside, pain below the knee on the side, pain below the knee when bending, pain below the knee when running, pain below the knee when walking, ألم أسفل الركبة من الامام, ألم تحت الركبة في الساق, ابتلا به ازگود اشلاتری, ازگود اشلاتر, ازگود اشلاتر بیماری, ازگود اشلاتر در اصفهان, ازگود اشلاتر در ایران, ازگود اشلاتر در بزرگسالان, ازگود اشلاتر در تهران, ازگود اشلاتر در نوجوانان, ازگود اشلاتر در ورزشکاران, ازگود اشلاتر درمان, ازگود اشلاتر زانو, ازگود اشلاتر زانو چیست, ازگود اشلاتر نی نی سایت, ازگود اشلاتر ویکی پدیا, اسباب الم اسفل الركبة, اسباب الم اسفل الركبة من الامام, اسباب الم الساقين تحت الركبة, اسباب الم تحت الركبة, اسباب الم تحت الركبة من الخلف, اسباب الم تحت صابونة الركبة, اطفال ازگود اشلاتری, الم تحت الركبة, الم تحت الركبة اليسرى, الم تحت الركبة اليسرى من الامام, الم تحت الركبة اليسرى من الخلف, الم تحت الركبة اليمنى, الم تحت الركبة عند السجود, الم تحت الركبة من الامام, الم تحت الركبة من الخلف, الم تحت الركبه في الساق, انتفاخ تحت الركبة, انتفاخ تحت الركبة مع ألم, بزرگسالان ازگود اشلاتر در, بهترین درمان ازگود اشلاتر چیست, بهترین درمان ازگود اشلاتر زانو, بهترین وازگود اشلاتری, بیماری ازگود اشلاتر چیست, بیماری ازگود اشلاتر در کودکان, بیماری ازگود اشلاتر زانو, تحت الركبة, تحت الركبه الم, جراحی ازگود اشلاتر, جراحی ازگود اشلاتری, درد ازگود اشلاتر, درد ازگود اشلاتر چیست, درد ازگود اشلاتری, درد زیر زانو, درد زیر زانو از جلو, درد زیر زانو بعد از ورزش, درد زیر زانو پای راست, درد زیر زانو در کودکان, درد زیر زانو در نوجوانان, درد زیر زانو علتش چیست, درد زیر زانو نشانه چیست, درد زیر زانوی چپ, درد زیر زانوی راست, درمان ازگود اشلاتر, درمان ازگود اشلاتر در اصفهان, درمان ازگود اشلاتر در ایران, درمان ازگود اشلاتر در تهران, درمان ازگود اشلاتر زانو, درمان التهاب پشت زانو, درمان التهاب تاندون زیر زانو, درمان التهاب زیر زانو, درمان تورم زیر زانو, درمان خانگی تورم زیر زانو, درمان درد ازگود اشلاتر, درمان درد ازگود اشلاتری, درمان درد پشت زانو, درمان درد پشت زانو با طب سنتی, درمان درد زیر زانو, درمان درد زیر زانو با طب سنتی, درمان ورم پشت زانو, درمان ورم پشت زانو در طب سنتی, درمان ورم پشت زانو نی نی سایت, درمان ورم پشت زانوی پا, درمان ورم زیر زانو, دکتر ازگود اشلاتر اصفهان, دکتر ازگود اشلاتری, زانو درد ازگود اشلاتر, سندرم ازگود اشلاتری, سندروم ازگود اشلاتر, عارضه ازگود اشلاتر, علائم ازگود اشلاتر, علائم ازگود اشلاتری, علائم درد زیر زانو, علاج ألم تحت الركبة, علاج ألم تحت الركبة فیروز, علاج ألم تحت الركبة فیلم, علاج ألم تحت الركبة فین, علاج ألم تحت الركبتين فی, علاج الم اسفل الركبة, علاج وجع تحت الركبة, علت ازگود اشلاتر, علت تورم پشت زانو, علت تورم زیر زانو چیست, علت تورم زیر زانو راست, علت تورم زیر زانو سمت چپ, علت تورم زیر زانو سمت راست, علت تورم زیر کشکک زانو, علت درد زیر زانو, علت درد زیر زانو بعد از ورزش, علت درد زیر زانو پای چپ, علت درد زیر زانو تا مچ پا, علت درد زیر زانو جلو, علت درد زیر زانو سمت راست, علت درد زیر زانو هنگام راه رفتن, علت درد زیر زانوی پای چپ, علت درد زیر زانوی پای راست, علت ورم زیر زانو, علت ورم زیر زانو پا, علت ورم زیر زانو چیست, علرضه ازگود اشلاتری, عمل ازگود اشلاتر, عمل ازگود اشلاتری, عمل ازگود اشلاتریک, عمل جراحی ازگود اشلاتر, عوارض ازگود اشلاتر, فیلم ازگود اشلاتری, فیلم ازگود اشلاتریک, فیلم جراحی ازگود اشلاتر, كتلة تحت الركبة, مشکل ازگود اشلاتری, نوجوانان ازگود اشلاتر در, ورم تحت الركبة، 572-osgood-sch-ازگوداشلاتر-درمان-بیماری-ازگوداشلاتر-زانو-در-کودکان-اطفال-بزرگسالان-ورزش-اصفهان-disease

درمان بیماری ازگوداشلاتر زانو در اصفهان (Osgood Schlatter) بیماری است که به طور کلی با درد و التهابی که در زیر زانو ایجاد می کند شناخته می شود. علت ایجاد این التهاب و درد در قسمت صفحه رشد (یا توبروزیته تیبیال) است، یعنی دقیقاً جایی که تاندون کاسه زانو به استخوان قلم پا (یا تیبیا tibia) متصل می شود. شاید بهتر باشد کمی غیر علمی تر به قضیه نگاه کنیم و ببینیم به زبان ساده در این بیماری چه اتفاقی می افتد.

کشیدگی عضلات چهار سر ران

در دوران رشد ناگهانی که انسان آن را در دوره های مختلف تجربه می کند (در دوران کودکی و نوجوانی)، عضلات ران، یا همان چهار سر ران معمولاً نمی توانند با رشد به شدت سریع استخوان زانو خودشان را تطبیق دهند و با همان سرعت رشد کنند. این مسئله باعث می شود که عضلات چهار سر ران دچار کشیدگی شوند.

کشیدگی تاندون کشکک زانو

کشیدگی عضلات پا باعث می شود تاندون کاسه زانو که استخوان قلم پا را به کاسه زانو متصل کرده است، دچار کشیدگی شود. این کشیدگی دائم و مکرر باعث ایجاد التهاب، درد، تورم و ایجاد بر آمدگی در زیر زانوی کودکان و نوجوانان می شود. ولی آیا مشکلی که به علت رشد سریع در دوران محدودی به وجود آمده است، به همین جا ختم می شود؟

بیماری ازگود اشلاتر در بزرگسالی

در بیشتر اوقات مشکل بیماری ازگود اشلاتر به طور طبیعی از بین می رود. ازگود اشلاتر که معمولاً به آن درد رشد زانو هم می گویند، زمانی که رشد سریع استخوان ها متوقف شود، به طوری طبیعی از بین می رود. توقف رشد هم معمولاً در سنین 14 تا 18 سال اتفاق می افتد. به همین دلیل است که معمولاً این بیماری در میان بزرگسالان دیده نمی شود. البته آنچه گفتیم به این معنی نیست که کلا افراد بزرگسال دچار این مشکل نمی شوند!

ادامه مطلب  جدیدترین درمان خانگی روماتیسم مفصلی زانو ارتریت روماتوئید

ازگود اشلاتر بعد از بلوغ در نوجوانان

نکته جالب این است که بالغینی که مشکل ازگود اشلاتر دارند معمولاً این بیماری را با دردی خفیف فقط در یکی از زانوهایشان تجربه می کنند. با این که داشتن بیماری ازگود اشلاتر در میان افراد بزرگسال نادر است، ولی ممکن است در موارد بسیار کمی دیده شود. پس اگر به این بیماری دچار هستید لازم نیست نگران باشید. همیشه تعدادی از کودکان و نوجوانانی که دچار بیماری ازگود اشلاتر می شوند، پس از بلوغ هم با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند.

درد زیر زانو و تورم زیر برجستگی زانو

در واقع حدود 10 درصد از بیماران غیر بزرگسالی که مشکل ازگود اشلاتر دارند، این علائم را با خود به دوران بزرگسالی می برند. البته فقط افرادی که پیش از بلوغ به ازگوداشلاتر مبتلا هستند، در بزرگسالی به این بیماری دچار نمی‌شوند، بلکه در حقیقت بزرگسالانی که در کودکی و نوجوانی این مشکل را تجربه نکرده اند هم ممکن است درست مانند آنها دچار این مشکل شوند.

این اتفاق معمولاً زمانی رخ می دهد که شما به عنوان یک فرد بالغ فعالیت خاص یا ورزشهای مشخصی که نیازمند افزایش طول و رشد استخوان هستند، مانند والیبال و بسکتبال را شروع کنید.

مشکلات بیماری ازگود اشلاتر در بالغین

همان طور که در ابتدای مقاله درمان بیماری ازگوداشلاتر زانو در اصفهان گفتیم برخی از بزرگسالان هستند که بعد از اتمام دوران رشد، همچنان درد زانو ناشی از ازگود اشلاتر را با خود همراه دارند. معمولاً علت ایجاد این اتفاق جایگزینی غضروف با استخوان است که به این دلیل قسمت هایی از استخوان در تاندون کاسه زانو باقی می‌ماند.

یعنی به خاطر وجود ذرات استخوان در تاندون، مشکل ازگود اشلاتر و التهاب زانو همچنان بر جای خود باقی خواهد ماند. بیشتر افراد بزرگسالی که دچار مشکل ازگود اشلاتر هستند، علائمی مشابه علائم این بیماری در کودکان و نوجوانان را تجربه می کنند.

بهترین روشهای درمانی بیماری ازگود اشلاتر در خانه

در این بخش از مقاله درمان بیماری ازگوداشلاتر زانو در اصفهان شما را با 4 روش درمانی برای این بیماری در بالغین آشنا خواهیم کرد. دکتر مویدفر این روش ها را به شرح زیر بیان می کنند. درمان خانگی ازگود اشلاتر از راه های بهبود این عارضه نیز توصیه می شود.

ادامه مطلب  اهمیت تقویت عضلات چهار سر ران و همسترینگ برای درمان زانو

1. استراحت و سرد کردن زانو

کاهش فشار و استراحت دادن به زانو، بلند کردن آن و در نهایت سرد کردن بافت ها به کاهش التهاب و تورم زانو کمک می کند که نتیجه آن کاهش درد خواهد بود. ممکن است هنگام انجام فعالیت های فیزیکی در قسمت زانو احساس درد کنید. بهترین کار برای بدتر نشدن اوضاع این است که کمی به خودتان استراحت بدهید.

درمانهای خانگی بیماری ازگود اشلاتر

سپس با استفاده از درمان خانگی ازگود اشلاتر و ترکیب سه روش استراحت، سرد کردن و فشار، التهاب و دردی که به علت بیماری ازگود اشلاتر به وجود آمده است را کنترل کنید. احتمالا استراحت دادن به پا موثرترین روشی است که برای مقابله با ازگود اشلاتر می توانید انجام دهید.

تحت فشار قراردادن زانو

شاید لازم باشد انجام فعالیت های سنگین، مثلا فعالیت هایی که در آن با وزنه کار می کنید، را کاهش دهید یا قطع کنید. همچنین بهتر است بافت های زانو را تحت فشار قرار دهید تا التهاب بافت ها از بین برود. این کار را 3 بار در روز و به مدت 10 تا 15 دقیقه انجام دهید. به علاوه استفاده از مقداری یخ برای سرد کردن یا زانو بند ازگوداشلاتر مخصوص که برای انجام سرما درمانی طراحی شده اند، استفاده کنید.

2. عمل جراحی بیماری ازگود اشلاتر

در مواردی که شدت بیماری ازگود اشلاتر زیاد باشد، ممکن است راه حل خلاص شدن از شر این بیماری و جلوگیری از بروز مکرر علائم در بزرگسالان، انجام عمل جراحی باشد. اصلی ترین هدف از انجام جراحی این است که ذرات استخوانی که در بافت های تاندون باقی مانده است و باعث التهاب می شود، از میان برداشته شوند.

با برداشته شدن ذرات استخوانی که در عملکرد تاندون مزاحمت ایجاد می کردند، بافت های تاندون قادر خواهند بود به طور معمول و بدون ایجاد التهاب و درد وظیفه خود را انجام دهند.

3. استفاده از زانو بند ازگود اشلاتر

اگر به هر دلیل امکان از بین بردن درد و کاهش موثر آن وجود نداشت و روش هایی که به کار گرفتید چندان موثر نبودند، می توانید از زانو بندهای مخصوصی که برای بیماری ازگود اشلاتر طراحی شده اند استفاده کنید. این زانو بندها باعث ثبات بیشتر زانو می شوند. محصولات دیگری هم هستند که نقش حمایتی از زانو را به خوبی انجام می دهند مثل باندها، کش و … که هم بزرگسالان و هم کودکان و نوجوانان می توانند استفاده کنند.

ادامه مطلب  تاندون زانو درمان کشیدگی و تشخیص علل رگ به رگ شدن زانو

به این شکل حتی اگر هم مشکل ازگود اشلاتر داشته باشید باز هم بدون مشکل و درد می توانید فعالیت های ورزشی مثل فوتبال، بسکتبال، اسکیت یا فعالیت های فیزیکی روزمره مثل بالا رفتن از پله و … را انجام دهید.

4. انجام حرکات کششی و ورزش های مخصوص ازگود اشلاتر

یکی از اقداماتی که تاثیر مثبتی بر کاهش درد زانوی ناشی از ازگود اشلاتر دارد انجام حرکات کششی است. شما باید قبل از انجام هر نوع فعالیتی اول عضلات و بافت ها را به خوبی گرم و آماده کنید. این کار هم برای کودکان و نوجوانان مبتلا این مشکل و هم بزرگسالان لازم است. به علاوه تمرینات و ورزش هایی هستند که به تقویت عضلات چهارسر و همسترینگ کمک می کند.

تقویت شدن این عضلات به کاهش تنش تاندون کاسه زانو که به استخوان قلم پا متصل است کمک زیادی می کند و به علاوه باعث ثبات بیشتر مفصل زانو هم می شود. برای انجام حرکات کششی، بهتر است این عضلات و گروه های عضلانی را مد نظر داشته باشید: عضلات چهار سر ران (که جلوی ران قرار دارند)، عضلات همسترینگ (که پشت ران قرار دارند) و باند ایلیوتیبیال (که پهلوی ران قرار گرفته است).

توصیه پزشکی دکتر مویدفر جراح زانو

وب سایت رسمی دکتر مهدی مویدفر، توصیه های پزشکی ارائه نمی کند. اطلاعات منتشر شده در مقاله درمان بیماری ازگوداشلاتر زانو در اصفهان از جمله متن، گرافیک، تصاویر و سایر مطالب موجود در این وب سایت فقط برای اهداف اطلاعاتی و ارتقا دانش شما مخاطب گرامی است. هیچ مطلبی در این سایت به عنوان جایگزینی برای مشاوره، تشخیص یا درمان حرفه ای پزشکی در نظر گرفته نشده است.

همیشه در مورد هر گونه سؤالی که ممکن است در مورد یک وضعیت پزشکی یا درمان و قبل از اتخاذ یک مراقبت پزشکی یا بهداشتی جدید که دارید، از پزشک یا سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی واجد شرایط مشورت بگیرید و هرگز توصیه های پزشکی حرفه ای را نادیده نگیرید یا در جستجوی آن به دلیل بیماری که دارید تأخیر نکنید.