سندروم پلیکا زانو چیست و چگونه درمان می شود؟

درمان سندرم زانو در اصفهان

539-plica-درمان-بیماری-سندرم-پلیکا-تشخیص-علت-علائم-و-عوارض-syndrome، آسیب های زانو, آسیب های زانو در بدنسازی, آسیب های زانو در تکواندو, آسیب های زانو در فوتبال, آسیب های زانو در کودکان, آسیب های زانو در کوهنوردی, آسیب های زانو در ورزش, آسیب های زانو در ورزش فوتبال, آسیب های زانو و علائم آن, آسیب های زانوی پا, التهاب زانو, التهاب زانو چیست, التهاب زانو در طب سنتی, التهاب زانو درد, التهاب زانو درمان, التهاب زانو نشانه چیست, التهاب زانو نی نی سایت, التهاب زانو و درمان, التهاب زانو و درمان آن, التهاب زانوی پا, بیماری سندرم پلیکات, بیماری سندرم پلیکاتی, بیماری سندرم پلیکار, بیماری سندرم پلیکان, بیماری سندروم پلیکا, پارگی مینیسک, پارگی مینیسک پا, پارگی مینیسک خلفی زانو, پارگی مینیسک داخلی زانو, پارگی مینیسک درجه 3, پارگی مینیسک زانو, پارگی مینیسک زانو چگونه درمان میشود, پارگی مینیسک زانو علائم, پارگی مینیسک زانو نی نی سایت, پارگی مینیسک گرید 2, تشخیص بیماری پلیکان, تشخیص پارگی مینیسک, تشخیص پارگی مینیسک زانو mri, تشخیص سندرم پلیکات, تشخیص سندرم پلیکاتور, تشخیص سندرم پلیکاتی, تشخیص سندرم پلیکان, جراحی پارگی مینیسک, جراحی پارگی مینیسک داخلی زانو, جراحی پارگی مینیسک زانو, جراحی پارگی مینیسک زانو با لیزر, چرا کشکک زانو درد میکند, درد تاندون زیر کشکک زانو, درد در ناحیه زیر کشکک زانو, درد زير كشكك زانو, درد زیر کشکک زانو, درد زیر کشکک زانو از چیست, درد زیر کشکک زانو نشانه چیست, درد زیر کشکک زانو نی نی سایت, درد كشكك زانو, درد کشکک زانو, درد کشکک زانو از چیست, درد کشکک زانو بعد از ورزش, درد کشکک زانو چپ, درد کشکک زانو راست, درد کشکک زانو نشانه چیست, درد کشکک زانو نی نی سایت, درد کشکک زانو هنگام راه رفتن, درد کشکک زانوی راست, درمان بدون جراحی پارگی مینیسک زانو, درمان بیماری پلیکان, درمان پارگی مینیسک, درمان پارگی مینیسک بدون جراحی, درمان پارگی مینیسک درجه دو, درمان پارگی مینیسک زانو, درمان پارگی مینیسک زانو با فیزیوتراپی, درمان پارگی مینیسک زانو بدون جراحی, درمان پارگی مینیسک زانو در طب اسلامی, درمان پارگی مینیسک زانو در طب سنتی, درمان پارگی مینیسک زانو دکتر خیراندیش, درمان پارگی مینیسک زانو دکتر ضیایی, درمان پارگی مینیسک و رباط زانو, درمان درد زیر کشکک زانو, درمان درد زیر کشکک زانوی, درمان سندرم پلیکا, درمان سندرم پلیکاپ, درمان سندرم پلیکال, درمان سندرم پلیکان, درمان سندرم کشکک زانو با ورزش, درمان سندرم کشکک زانو به داخل, درمان سندرم کشکک زانو چیست, درمان سندرم کشکک زانو در طب سنتی, درمان سندرم کشکک زانو درد, درمان سندرم کشکک زانو نی نی سایت, درمان سندرم کشکک زانوی کج, درمان سندروم پلیکا, درمان غیر جراحی پارگی مینیسک زانو, درمان کشکک زانو درد, دکتر ارتوپد زانو خوب در تهران, دکتر بیماری زانوی, دکتر پلیکا اصفهان, دکتر پلیکا زانوی, دکتر پلیکان, دکتر پلیکان اصفهان, دکتر خوب برای زانو, دکتر خوب زانو, دکتر خوب زانو اصفهان, دکتر خوب زانو تهران, دکتر خوب زانو در اصفهان, دکتر خوب زانو در تهران, دکتر خوب زانو درد, دکتر خوب زانو مشهد, دکتر خوب متخصص زانو در تهران, دکتر زانو, دکتر زانو اصفهان, دکتر زانو تبریز, دکتر زانو درد, دکتر زانو درد اصفهان, دکتر زانو درد اهواز, دکتر زانو درد در تبریز, دکتر زانو درد در کرج, دکتر زانو درد شیراز, دکتر زانو درد کرمان, دکتر زانو درد کرمانشاه, دکتر زانو درد گنبد, دکتر زانو درد همدان, دکتر زانو شیراز, دکتر زانو کرج, دکتر زانو کرمان, دکتر زانو مشهد, دکتر زانو همدان, سندرم پليكا, سندرم پلیکا, سندرم پلیکا در زانو, سندرم پلیکا زانو, سندرم پلیکا زانوی, سندرم درد کشکک زانو, سندرم کشکک زانو, سندرم کشکک زانوش, سندرم کشکک زانوشیا, سندرم کشکک زانوی, سندرم کشکک زانویی, سندروم پلیکا چیست, سندروم پلیکا در زانو, سندروم پلیکا زانو, سندروم درد کشکک زانو, سندروم کشکک زانو, علائم پارگی مینیسک, علائم پارگی مینیسک زانو, علائم پارگی مینیسک زانو در بزرگسالان, علائم سندرم پلیکا, علائم سندرم پلیکات, علائم سندرم پلیکاتی, علائم سندرم پلیکال, علائم سندرم پلیکان, علائم سندروم پلیکا, علاج متلازمة بليكار, علاج متلازمة بليكاري, علاج متلازمة بليكاس, علاج متلازمة بليكاي, علت بیماری پلیکان, علت پارگی مینیسک, علت پارگی مینیسک پا, علت پارگی مینیسک چیست, علت پارگی مینیسک زانو, علت پارگی مینیسک زانو چیست, علت پارگی مینیسک زانو در زنان, علت پارگی مینیسک زانو در کودکان, علت پارگی مینیسک مفصل زانو, علت پارگی مینیسک و درمان, علت پلیکا زانوی, علت درد در زیر کشکک زانو, علت درد زیر کشکک زانو چیست, علت درد شدید زیر کشکک زانو, علت سندرم پلیکاپ, علت سندرم پلیکات, علت سندرم پلیکال, علت سندرم پلیکان, علت سندرم کشکک زانوس, علت سندرم کشکک زانوش, علت سندرم کشکک زانوی, علت سندروم کشکک زانو, عمل جراحی پارگی مینیسک زانو, عوارض بیماری پلیکان, عوارض سندرم پلیکاپ, عوارض سندرم پلیکات, عوارض سندرم پلیکال, عوارض سندرم پلیکان, فیلم جراحی پارگی مینیسک زانو, كشكك زانو, كشكك زانو درد, کشکک زانو, کشکک زانو به انگلیسی, کشکک زانو چیست, کشکک زانو در نوزادان, کشکک زانو درد, کشکک زانو درد می کند, کشکک زانو درد میکند, کشکک زانو درمان, کشکک زانو کجاست, کشکک زانو مصنوعی, متلازمة بليكاس, متلازمة بيكا, هزینه جراحی پارگی مینیسک زانو, هزینه عمل جراحی پارگی مینیسک زانو

سندروم پلیکا زانو چیست و چگونه درمان می شود؟، به ضخیم شدن بافت سینوویال پلیکای مفصلی زانو پس از وارد آمدن ضربه و یا التهاب، و یا فیبروز آن، سندروم پلیکا گفته می‌شود. معمولاً این عارضه در نتیجه‌ تحریک پلیکا به دلیل استفاده‌ بیش از حد و یا وارد آمدن آسیب به مفصل زانو ایجاد می‌شود. این عارضه غالباً پلیکای داخلی را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد و علائم سندرم پلیکا شبیه دیگر مشکلات زانو مانند پارگی مینیسک است.

بیماری سندرم پلیکا می‌تواند موجب درد کشکک، شکستگی، صدا دادن و حساسیت مفصل زانو شود. ممکن است احساس بی ثباتی و قفل‌ کردن زانو نیز با این عارضه همراه باشد. زانو به طور معمول دارای چهار پلیکا است، که اغلب پلیکای داخلی است که دچار مشکل می‌شود.

عوامل ایجاد کننده سندرم پلیکا

• صاف و خم شدن مکرر زانو
  • اصابت ضربه به جلوی زانو
  • پیچ خوردگی زانو
  • تغییر حرکت ناگهانی زانو
  • اختلالات داخلی زانو، به عنوان مثال پارگی مینیسک

در مقاله سندروم پلیکا زانو چیست و چگونه درمان می شود؟ بیان می شود اگر درد و ضعف مداوم زانو را در عضلات چهار سر ران دارید، سندرم پلیکا ممکن است سبب ساز این درد باشد. سندرم پلیکا همیشه به صورت جداگانه اتفاق نمی افتد، بلکه ممکن است همزمان با سایر بیماریهای زانو مانند آسیب‌های مینیسک، تاندونیت کشکک و بیماری ازگوداشلاتر پاتلا رخ دهد.

ادامه مطلب  درمان خالی کردن زانو علت، علائم و تشخیص

علائم سندروم پلیکا

درد زانو اولین و مهمترین علامت سندرم پلیکا می‌ باشد.این درد هنگام بالا پایین رفتن از پله و خم کردن زانو بدتر می شود. همچنین موقع خم کردن زانو ممکن است، صدای کلیک شنیده شود. این صدا به علت لغزش پلیکای ضخیم شده بر روی سطح کندیل استخوان ران درون مفصل زانو است.

در این شرایط پلیکا بسیار آسیب ‌پذیر شده و نسبت به لمس حساس می‌شود. افراد لاغر اندام، ممکن است بافت تشکیل دهنده پلیکا به صورت یک نوار حساس در زیر پوست ناحیه زانو احساس شود. همچنین موارد نادری هم ممکن است باعث تورم مفصل زانو شود.

تشخیص سندرم پلیکا زانو

اگر با علائم سندروم پلیکا روبرو شدید، مراجعه به پزشک متخصص زانو از اقدامات اولیه است. پس از مراجعه به پزشک زانو، تشخیص این عارضه با گرفتن شرح حال بیمار آغاز می شود. معمولا بیماران سابقه ترومای مستقیم به ناحیه قدامی زانو را ذکر می کنند. درد در ناحیه قدامی داخلی زانو و در هنگام باز کردن کامل زانو احساس می شود.

درخواست رادیوگرافی ساده اشعه ایکس ممکن است برای رد سایر آسیبهای مرتبط مفید باشد. MRI می تواند التهاب پلیکا را تشخیص دهد. با این حال، MRI در تشخیص سایر آسیب شناسی ها که ممکن است به تحریک پلیکا مرتبط باشد، کمک بیشتری می کند.

درمان سندرم پلیکا

دکتر مویدفر در مقاله سندروم پلیکا زانو چیست و چگونه درمان می شود؟ بیان می کنند مطالعات نشان می دهد که حدود 60٪ بیماران مبتلا به سندرم پلیکا در طی 6 تا 8 هفته با درمانهای غیر جراحی محافظه کارانه با موفقیت بهبود می‌یابند. روشهای درمانی غیر جراحی به کاهش درد در سندروم پلیکا کمک می‌کنند. این روشهای عبارتند از:

• اجتناب از انجام فعالیت هایی که درد را بیشتر میکنند مانند دویدن، دوچرخه سواری و یا بالا و پایین رفتن از پله
  • استفاده از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDs)
  • تقویت عضلات اطراف زانو مانند عضلات چهار سر ران و همسترینگ
  • تزریق کورتیکواستروئید روی
ادامه مطلب  آیا دررفتگی کشکک زانو بدون جراحی درمان می شود؟

جراحی بیماری پلیکا

در صورت ادامه علائم بیش از 3 تا 6 ماه، برای سندرم پلیکا جراحی آرتروسکوپیک زانو می‌تواند به عنوان روشی مناسب برای درمان در نظر گرفته شود. موفقیت آمیزترین عمل جراحی شامل آزاد سازی رتیناکولوم جانبی برای اجازه دادن به کشکک برای ردیابی بیشتر پزشکی و در نتیجه کاهش تحریک پلیکا در هنگام غلتیدن بر روی کندیل داخلی ران ران است. که میزان موفقیت این عمل از 85٪ فراتر می رود.

چگونه می توان از سندرم پلیکا زانو جلوگیری کرد؟

از آنجا که سندرم پلیکا معمولاً همزمان با سایر بیماری های زانو رخ می دهد، ضروری است که در مدیریت سایر آسیب های زانو نیز اقدامات لازم صورت گیرد. این اقدامات شامل حفظ هماهنگی طبیعی مفصل زانو، قدرت و انعطاف پذیری کافی در عضلات اطراف مفصل زانو و دیگر اعضای اندام تحتانی است.

استفاده از کفش مناسب نیزبا حمایت از بیومکانیک پا به بهبود و کنترل آسیبهای زانو، از جمله سندروم پلیکا کمک می‌کند. همچنین، کنترل وزن می تواند در فشار وارد شده بر مفاصل اندام تحتانی نقش داشته باشد. موارد مذکر باید به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در دراز مدت مورد توجه قرار گیرند.

استفاده از وسایل مهار کننده زانو

بسیاری از بیماران استفاده از زانوبند را امتحان می کنند. به نظر می رسد مهاربندی که تراز بندی مفصل پاتلوفمورال را بهبود می بخشد، موثرترین حالت برای تسکین درد مربوط به پلیکا است.

توصیه پزشکی دکتر مویدفر فوق تخصص زانو

وب سایت رسمی دکتر مهدی مویدفر، توصیه های پزشکی ارائه نمی کند. اطلاعات منتشر شده در مقاله سندروم پلیکا زانو چیست و چگونه درمان می شود؟ از جمله متن، گرافیک، تصاویر و سایر مطالب موجود در این وب سایت فقط برای اهداف اطلاعاتی و ارتقا دانش شما مخاطب گرامی است. هیچ مطلبی در این سایت به عنوان جایگزینی برای مشاوره، تشخیص یا درمان حرفه ای پزشکی در نظر گرفته نشده است.

ادامه مطلب  درمان درد زانو درد با 9 روش خانگی از دکتر فوق تخصص زانو

همیشه در مورد هر گونه سؤالی که ممکن است در مورد یک وضعیت پزشکی یا درمان و قبل از اتخاذ یک مراقبت پزشکی یا بهداشتی جدید که دارید، از پزشک یا سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی واجد شرایط مشورت بگیرید و هرگز توصیه های پزشکی حرفه ای را نادیده نگیرید یا در جستجوی آن به دلیل بیماری که دارید تأخیر نکنید.