درمان غیر جراحی آرتروز و ساییدگی مفصل زانو

آرتروز و ساییدگی مفصل زانو

586-non-surgical-درمان-غیر-جراحی-آرتروز-و-ساییدگی-مفصل-زانو-درمان-زانو-در-اصفهان--osteoarthritis arthritis and knee instability, arthritis and knee pain, arthritis and knee pain center of louisville, arthritis and knee pain centers, arthritis and knee popping, arthritis and knee replacement, arthritis and knee replacement surgery, arthritis and knee surgery, arthritis and knee swelling, arthritis and knee wear and tear, arthritis and knee wearing rings, arthritis and knee wears, arthritis and knees, arthritis knee, arthritis knee brace, arthritis knee exercises, arthritis knee icd 10, arthritis knee pain center, arthritis knee pain center near me, arthritis knee pain centers reviews, arthritis knee replacement, arthritis knee symptoms, arthritis knee treatment, آرتروز و ساییدگی مفصل زانوم, آیا ساییدگی مفصل زانو درمان دارد, التهاب المفصل وارتداء الركبة, التهاب مفاصل وارتداء الركبة, التهاب مفاصل وارتداء الركبة بالانجليزي, التهاب مفاصل وارتداء الركبة عند الاطفال, التهاب مفاصل وارتداء الركبة معنى, التهاب مفاصل وارتداء الركبة وعلاجها, التهاب مفاصل وارتداء الركبة ويكيبيديا, برای جلوگیری از ساییدگی زانو, بهترین درمان آرتروز مفصل زانو, بهترین درمان ساییدگی مفصل زانو, بيماري ارتروز زانو, بیماری آرتروز زانو, بیماری آرتروز زانو چیست, بیماری آرتروز زانو و درمان آن, بیماری ساییدگی زانو, بیماری ساییدگی زانوا, بیماری ساییدگی زانوار, بیماری ساییدگی زانوس, بیماری ساییدگی مفصل زانو, پیشگیری آرتروز زانو, تشخیص آرتروز زانو, تشخیص آرتروز زانوی, تشخیص ساییدگی زانو, تشخیص ساییدگی زانوا, تشخیص ساییدگی کشکک زانو, تقویت زانو, تقویت زانو با تغذیه, تقویت زانو با غذا, تقویت زانو با کش, تقویت زانو در کوهنوردی, تقویت زانو نی نی سایت, تقویت زانو و مفاصل, تقویت زانوهای ضعیف, تقویت زانوی آسیب دیده, تقویت زانوی عمل شده, تمرین زانو, تمرین زانو با کش, تمرین زانو در خانه, تمرین زانو درد, تمرین زانوی پرانتزی, تمرینات زانو, تمرینات زانو پرانتزی, تمرینات زانو درد, تمرینات زانوی پرانتزی, تمرینات زانوی ضربدری, جلوگیری آرتروز زانوی, جلوگیری آرتروز زانویی, جلوگیری از آرتروز زانو, جلوگیری از پیشرفت آرتروز زانو, جلوگیری از ساییدگی زانو, جلوگیری از ساییدگی کشکک زانو, چگونگی جلوگیری از آرتروز زانو, داروی ساییدگی مفصل زانو, داروی مفصل زانو, درمان آرتروز زانو, درمان آرتروز زانو در خانه, درمان آرتروز مفصل زانو, درمان آرتروز و ساییدگی مفصل زانو, درمان خانگی ساییدگی مفصل زانو, درمان ساییدگی زانو, درمان ساییدگی زانو در طب سنتی, درمان ساییدگی مفصل زانو, درمان ساییدگی مفصل زانو چیست, درمان ساییدگی مفصل زانو در طب سنتی, درمان ساییدگی مفصل زانو دکتر خیراندیش, درمان ساییدگی مفصل زانو نی نی سایت, درمان قطعی زانو, درمان قطعی زانو درد, درمان قطعی زانو درد با طب سنتی, درمان قطعی زانو درد با ورزش, درمان قطعی زانو درد خانگی, درمان قطعی زانو درد در خانه, درمان قطعی زانو درد شدید, درمان قطعی زانو درد نی نی سایت, درمان قطعی زانو ضربدری, درمان قطعی زانوی پرانتزی, درمان مفاصل زانو, درمان مفصل زانو, درمان مفصل زانو با زالو, درمان مفصل زانو با سلولهای بنیادی, درمان مفصل زانو با طب سنتی, درمان مفصل زانو با لیزر, درمان مفصل زانو بدون جراحی, درمان مفصل زانو در طب سنتی, درمان مفصل زانو درد, راه تشخیص آرتروز زانو, راه جلوگیری از آرتروز زانو, راه درمان ساییدگی مفصل زانو, راه های تشخیص آرتروز زانو, راهکار جلوگیری از آرتروز زانو, روش تشخیص آرتروز زانو, روش تشخیص ساییدگی زانو, ساییدگی مفاصل زانو, ساییدگی مفصل زانو چیست, ساییدگی مفصل زانو در طب سنتی, ساییدگی مفصل زانو درمان, ساییدگی مفصل زانو درمان دارد, ساییدگی مفصل زانو نی نی سایت, ساییدگی مفصل زانو و درمان, ساییدگی مفصل زانو و درمان ان, علائم آرتروز زانو, علائم آرتروز زانو چیست, علائم آرتروز زانو چیه, علائم آرتروز زانو در جوانی, علائم آرتروز زانو در زنان, علائم آرتروز زانو در کودکان, علائم آرتروز زانو در مردان, علائم ارتروز زانو و درمان, علائم تشخیص آرتروز زانو, علائم زانو پرانتزی, علائم زانو درد, علائم زانو درد در جوانان, علائم زانو درد در کودکان, علائم زانو درد عصبی, علائم زانو دردی, علائم زانوی آب آورده, علائم زانوی پرانتزی, علائم زانوی دونده, علائم زانوی ضربدری, علائم ساييدگي زانو, علائم ساییدگی زانو, علائم ساییدگی زانو پا, علائم ساییدگی زانو چیست, علائم ساییدگی زانو نی نی سایت, علائم ساییدگی زانوها, علائم ساییدگی مفصل زانو, علامت آرتروز زانو, علت ساييدگي زانو, عوارض ساییدگی زانو, قرص جلوگیری از آرتروز زانو, مفصل زانو, مفصل زانو آناتومی, مفصل زانو امریکایی, مفصل زانو به انگلیسی, مفصل زانو پروتز, مفصل زانو چیست, مفصل زانو درد, مفصل زانو قیمت, مفصل زانو کجاست, مفصل زانوی امریکایی, نحوه تشخیص آرتروز زانو, نشخیص ساییدگی زانوا, ورزش زانو, ورزش زانو اکبر مالکی, ورزش زانو با کش, ورزش زانو برای ارتروز, ورزش زانو برای سالمندان, ورزش زانو پرانتزی, ورزش زانو درد, ورزش زانو درد ارتروز, ورزش زانو درد با تصویر, ورزش زانوی پرانتزی

درمان غیر جراحی آرتروز و ساییدگی مفصل زانو، استئوآرتریت مفصل زانو (گونارتروز) یک آسیب شناسی است که غضروف، استخوان زیر غضروفی و ​​بافت های نرم را تحت تاثیر قرار می دهد. غضروف سطوح مفصلی استخوان ها را می پوشاند و به عنوان ضربه گیر عمل می کند. مایع مفصلی به عنوان یک روان کننده طبیعی از سایش غضروف جلوگیری می کند. در آرتروز و ساییدگی مفصل زانو، بافت غضروف خشک، ترک می خورد و نازک تر می شود.

علائم آرتروز و ساییدگی مفصل زانو

شایع علائم آرتروز و ساییدگی مفصل زانو شامل درد، سفتی زانو، محدودیت دامنه حرکتی، التهاب مزمن ساختارهای مفصلی و بافت‌های نرم مجاور در زانو است که آرتروز و سائیدگی زانو یک آسیب شناسی موذیانه است که در 80٪ موارد منجر به کاهش کیفیت زندگی و در 10-20٪ به ناتوانی افراد تلقی می شود.

بیماری آرتروز و ساییدگی مفصل زانو در افراد مسن به سرعت پیشرفت می کند که تشخیص داده شده، حدود 30 درصد از بیماران در دو طرف زانو درگیری دارند و زنان بیشتر از مردان آسیب پذیرتر از این بیماری هستند.

دکتر مویدفر فوق تخصص درمان بیماری های زانو در مقاله درمان غیر جراحی آرتروز و ساییدگی مفصل زانو اظهار میدارد، هیچ درمان قطعی برای التهاب مفاصل وجود ندارد، اما چندین روش درمان وجود دارد که ممکن است به تسکین درد و از کارافتادگی کمک کند.

ادامه مطلب  درمان جراحی آرتروز و ساییدگی مفصل زانو

گزینه های درمان غیر جراحی آرتروز و ساییدگی مفصل زانو

همانند دیگر عوارض ارتروزی، درمان اولیه ارتروز زانوها با روش های غیرجراحی انجام می‌گیرد. پزشک شما ممکن است طیف وسیعی از گزینه های درمان را به شما توصیه کند. علاوه بر کاهش وزن و تقویت عضلات زانو، داروهای ضد التهابی ممکن است به کاهش علائم شما کمک کنند.

داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) برای درمان غیرجراحی آرتروز و سائیدگی زانو که بدون نسخه هستند، شامل آسپرین، ایبوپروفن (Advil) و Naprosyn (Aleve) هستند. NSAIDهای تجویزی شامل Indocin، Daypro، Relafen، Celebrex، Lodine و Mobic هستند.

درمان فیزیکی آرتروز و سائیدگی زانو

ورزشهای مخصوص تقویت عضلات ران و زانو می‌تواند به افزایش دامنه حرکت و انعطاف پذیری مفصل زانو و همچنین تقویت عضلات پا کمک کند. پزشک یا درمانگر فیزیکی می‌توانند به تنظیم یک برنامه ورزشی فردی که مطابق با نیازها و شیوه زندگی شما باشد، کمک کنند.

ابزارهای کمکی آرتروز و سائیدگی زانو

استفاده از ابزارهایی مانند عصا، پوشیدن کفش جاذب شوک یا کفی طبی و یا پوشیدن بریس زانو یا زانوبند می‌تواند مفید باشد. بریس زانو با بهبود ثبات و عملکرد زانو می‌تواند مفید باشد، به خصوص اگر ارتروز در یک طرف مفصل زانو متمرکز باشد. دو نوع بریس وجود دارد که اغلب برای درمان آرتروز زانو مورد استفاده قرار می‌گیرد، بریس کاهنده فشار که وزن بدن را از بخش آسیب دیده زانو برمی‌دارد، در حالی که بریس زانو بند به تحمل کل بار زانو کمک می‌کند.

درمان دارویی آرتروز و ساییدگی مفصل زانو

انواع مختلفی از داروها در درمان آرتروز زانو مفید هستند. از آنجا که افراد پاسخ متفاوتی به داروها نشان می‌دهند، پزشک برای تعیین داروها و دوز ایمن و مؤثر آنها، وضعیت بیمار را دقیقاً بررسی می‌کند. داروهای ضددرد غیرمخدر (بدون نسخه) و داروهای ضدالتهاب معمولاً انتخاب اول برای درمان ارتروز زانو می‌باشند. استامینوفن ساده، یک داروی بدون نسخه ضد درد است که می‌تواند در کاهش درد آرتروز مؤثر واقع شود.

ادامه مطلب  علت درد زانو درد شدید ناگهانی در زنان جوان

داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی

همانند تمام داروها، مسکن‌های بدون نسخه می‌تواند عوارض جانبی و تداخل با دیگر داروها داشته باشند. حتماً در مورد عوارض جانبی احتمالی داروها با پزشک خود صحبت کنید. نوع دیگری از مسکن‌های درد، داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی و یا NSAID (مانند ایبوپروفن و ناپروکسن) هستند که بدون نسخه و یا با تجویز پزشک در دسترس قرار می‌گیرند.

داروهای ضد التهابی استروئیدی

کورتیکواستروئیدها (موسوم به کورتیزون) داروهای ضدالتهابی هستند که به مفصل زانو تزریق می‌شوند. تزریق این داروها سبب تسکین درد و کاهش التهاب مفصل می‌شود. با این حال، اثرات آن همیشگی نیست. پزشک ممکن است به دلیل عوارض جانبی احتمالی، تعداد تزریقات را به سه یا چهار بار در سال برای هر مفصل محدود کند. مشاوره با پزشک متخصص زانو برای مصرف دارو اهمیت زیادی دارد.

اقدامات پیشگیرانه و جلوگیری از آرتروز و سائیدگی زانو

درمان استئوآرتریت مفصل زانو دشوار است و جزو ده علت اصلی ناتوانی زانو در ایران است. با این حال، در مراحل اولیه، پیشرفت بیماری می تواند به طور قابل توجهی کاهش یابد. در صورت وجود عوامل خطر به منظور پیشگیری، موارد زیر توسط فوق تخصص زانو توصیه می شود.

• روی زانوهای خود بطور متعادل بایستید و وزن خود را روی پاها متعالد نگه دارید.
  • شنا كردن
  • ماساژ عضلات ران و ساق پا
  • حفظ وزن مطلوب
  • رد عادات بد
  • ورزش درمانی منظم
  • کفش راحت بپوشید، بیش از حد خنک نکنید، بیش از حد کار نکنید.
  • رژیم درمانی

تغییر شیوه زندگی

با برخی تغییرات در زندگی روزانه می‌توانید مفصل زانوی خود را محافظت کنید و روند پیشرفت ارتروز را آهسته تر کنید. فعالیت‌هایی که باعث تشدید بیماری میشود (مانند بالا رفتن از پله) را به حداقل برسانید. با جایگزینی فعالیت‌های پُر برخورد (مانند دویدن یا تنیس) با فعالیت‌های کم برخورد (مانند شنا یا دوچرخه سواری) میزان فشار بر زانوهای خود را کاهش دهید. همچنین کاهش وزن می‌تواند فشار وارده بر روی مفصل زانو را کاهش دهد و در نتیجه موجب کاهش درد و بهبود عملکرد مفصل زانو گردد.

ادامه مطلب  قفل شدن زانو یعنی چه تشخیص علت درمان سریع

توصیه پزشکی دکتر مویدفر فوق تخصص زانو

وب سایت رسمی دکتر مهدی مویدفر، درمان های پزشکی ارائه نمی کند. اطلاعات منتشر شده در مقاله درمان غیر جراحی آرتروز و ساییدگی مفصل زانو، از جمله متن، گرافیک، تصاویر و سایر مطالب موجود در این وب سایت فقط برای اهداف اطلاعاتی و ارتقا دانش شما مخاطب گرامی است. هیچ مطلبی در این سایت به عنوان جایگزینی برای مشاوره، تشخیص یا درمان حرفه ای پزشکی در نظر گرفته نشده است.

همیشه در مورد هر گونه سؤالی که ممکن است در مورد یک وضعیت پزشکی یا درمان و قبل از اتخاذ یک مراقبت پزشکی یا بهداشتی جدید که دارید، از پزشک یا سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی واجد شرایط مشورت بگیرید و هرگز توصیه های پزشکی حرفه ای را نادیده نگیرید یا در جستجوی آن به دلیل بیماری که دارید تأخیر نکنید.