10 بهترین حرکات اصلاحی زانو درد و ورزشهای خوب تقویت زانو

آموزش حرکات اصلاحی تقویت زانو

591-knee-correction-10-بهترین-حرکات-اصلاحی-زانو-درد-و-ورزشهای-خوب-تقویت-زانو-exercise-پیشگیری از صدمات ورزشی زانو با حرکات اصلاحی خوب | بهترین حرکات اصلاحی و تمرین ورزشی برای درمان زانو درد همراه با عکس و فیلم فوق تخصص زانوی ایران در اصفهان

10 بهترین حرکات اصلاحی زانو درد و ورزشهای خوب تقویت زانو را روزانه انجام دهید و زانوهای کوبشی خود را در کمترین زمان اصلاح کنید. همانطور که در مطالب سایت دکتر مویدفر یکی از “بهترین پزشکان زانوی ایران” پیش از این بارها و بارها گفته شد، زانو عضوی بسیار حساس و موثر در انجام فعالیت‌های روزمره، ورزشی و کاری اشخاص در هر سنی به حساب می‌آید. به همین جهت مراقبت از پیشگیری از آسیب های زانو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ورزش تصویری برای تقویت زانو

سایت دکتر مویدفر زانو در اصفهان، آموزش بهترین حرکات اصلاحی زانو همراه با عکس در اختیار کاربران عزیز قرار داده شده است تا با انجام حرکات کششی زانو، از آسیب‌های احتمالی به زانو جلوگیری کرده و در صورت آسیب دیدگی، به بهبود آن کمک نمایند. پس با ما در مقاله 10 بهترین حرکات اصلاحی زانو درد و ورزشهای خوب تقویت زانو همراه شوید تا آموزش های لازم در راستای کاهش درد زانو را فرا بگیرید.

پیشگیری از صدمات ورزشی زانو با حرکات اصلاحی

بهترین پزشک زانو در تهران, بهترین پزشک زانو در شیراز, بهترین پزشکان زانو اصفهان, بهترین پزشکان زانو اصفهانی, بهترین پزشکان زانو ایران خودرو, بهترین پزشکان زانو ایرانسل, بهترین پزشکان زانو ایرانی, بهترین پزشکان زانو در تهران, بهترین پزشکان زانوی ایرانسل, بهترین پزشکان زانوی ایرانی, بهترین حرکات اصلاحی زانو, بهترین حرکات اصلاحی زانوی, بهترین حرکات اصلاحی زانوی ضربدری, بهترین دکتر ارتوپد زانو اصفهان, بهترین دکتر جراح زانو اصفهان, بهترین دکتر زانو, بهترین دکتر زانو اصفهان, بهترین دکتر زانو اصفهان نی نی سایت, بهترین دکتر زانو ایران, بهترین دکتر زانو در ارومیه, بهترین دکتر زانو در اصفهان, بهترین دکتر زانو در ایران, بهترین دکتر زانو در تبریز, بهترین دکتر زانو در رشت, بهترین دکتر زانو در شیراز, بهترین دکتر زانوی ایران, بهترین دکتر متخصص زانو ایران, بهترین زانوبند ورزشی, بهترین ورزش برای آرتروز زانو, بهترین ورزش برای تقویت زانو, بهترین ورزش برای زانو درد, بهترین ورزش برای زانو درد چیست, بهترین ورزش برای زانوی پرانتزی, بهترین ورزش برای ساییدگی زانو, بهترین ورزش برای مینیسک زانو, بهترین ورزش زانو, بهترین ورزش زانو درد, حرکات اصلاحی زانو, حرکات اصلاحی زانو پرانتزی, حرکات اصلاحی زانو درد در بدنسازی, حرکات اصلاحی زانوی پرانتزی, حرکات اصلاحی زانوی چرخیده به داخل, حرکات اصلاحی زانوی ضربدری, حرکات اصلاحی زانوی ضربدری + تصاویر, حرکات اصلاحی زانوی ضربدری با کش, حرکات اصلاحی زانوی ضربدری کودکان, حرکات اصلاحی زانوی عقب رفته, لیست بهترین پزشکان زانو اصفهان, لیست بهترین پزشکان زانو بیمارستان بقیه الله, لیست بهترین پزشکان زانو بیمارستان میلاد, لیست بهترین پزشکان زانو تهران, لیست بهترین پزشکان زانو در اصفهان, لیست بهترین پزشکان زانو در بیمارستان میلاد, لیست بهترین پزشکان زانو در تهران, لیست بهترین پزشکان زانو در شیراز, لیست بهترین پزشکان زانو رشت, لیست بهترین پزشکان زانو شیراز, ورزش زانو, ورزش زانو با کش, ورزش زانو برای ارتروز, ورزش زانو برای سالمندان, ورزش زانو پرانتزی, ورزش زانو درد, ورزش زانو درد ارتروز, ورزش زانو درد با تصویر, ورزش زانو درد درمان, ورزش زانوی پرانتزی 591-knee-correction-زانو-exercise-10-بهترین-حرکات-اصلاحی-زانو-درد-و-ورزشهای-خوب-تقویت-زانو

بهترین پزشکان زانوی ایران معتقد هستند، زانوهای کوبشی یک مشکل اساسی استخوانی است که می تواند شرایط را در آینده بدتر کند. اما این تمرینات برای ضربه زدن به زانو می تواند کمک کننده باشد. شما می توانید زانوهای ضربه ای را به طور طبیعی اصلاح کنید. اگر دقت کنید می بینید که بیشتر افراد از زانو زدن رنج می برند. بله، البته، شدت آن ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، اما اگر مشکل اصلاح نشود، با افزایش سن، این مشکل ممکن است افزایش یابد. موثرترین راه برای اصلاح ضربان زانو از طریق ورزش است.

زانوهای ضربه ای چیست؟

اما قبل از اینکه به تمرینات زانوهای کوبنده نگاه کنیم، بیایید درک کنیم که چرا این مشکل در وهله اول ایجاد می شود. در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد زانوهای ضربه ای بدانید. زانوهای ضربه ای اساساً ناهماهنگی زانوها است. شما می توانید آن را کاملا توسط خودتان تجزیه و تحلیل کنید.

ادامه مطلب  علت درد زانو درد شدید ناگهانی در زنان جوان

تنها کاری که باید انجام دهید این است که صاف بایستید و زانوهای خود را در کنار هم نگه دارید. شما یک شکاف سه اینچی یا بیشتر را بین مچ پاهای خود خواهید دید. این به این دلیل است که زانوهای شما تغییر شکل داده اند و به سمت داخل همگرا می شوند.

چه دلایلی می تواند منجبر به ضربه زدن زانو شود؟

دلایل زیادی می تواند منجر به ضربه زدن به زانو شود مانند:

  1. جراحت
  2. آرتروز
  3. چاقی
  4. کمبود مواد مغذی مانند ویتامین D و کلسیم
  5. انجام تمرینات با وضعیت نامناسب
  6. درست راه نرفتن

در ادامه مقاله 10 بهترین حرکات اصلاحی زانو درد و ورزشهای خوب تقویت زانو آورده شده است که به شما کمک می کند تا جهت مراقبت و پیشگیری از آسیب های زانو بیشتر بدانید.

1- پروانه بال می زند

بله، این یک حرکت یوگا است که کلاهک زانو و سایر عضلات مجاور شما را به گونه‌ای کشیده می‌شود که بتوان همراستایی آنها را اصلاح کرد. هر چه بیشتر بال بزنید و زانو را به سمت زمین بیاورید، به مرور زمان حالت زانو شما بهتر می شود.

2- لانژهای جانبی

لانژ کناری یک راه عالی برای تقویت پاها، به خصوص قسمت داخلی ران شما است. جدای از آن، به تراز کردن زانوهای شما نیز کمک می کند تا وضعیت و وضعیت خود را بهبود بخشید. به این صورت است که شما یک لانچ جانبی را انجام می دهید: با ایستادن بلند و فاصله پاها به اندازه عرض لگن شروع کنید. یک قدم گسترده به سمت چپ بردارید. در حالی که باسن خود را به عقب فشار می دهید، زانوی چپ خود را خم کنید. با پای چپ خود را فشار دهید تا به حالت ایستاده بازگردید.

3- دوچرخه سواری

چه کسی فکرش را می‌کرد که یک ورزش اساسی مانند دوچرخه سواری می‌تواند به شما در اصلاح زانو کمک کند؟ این کار را حداقل به مدت 30 دقیقه به طور منظم انجام دهید تا زانوهای خود را بهتر قرار دهید.

4- سومو اسکات

اگر با دقت مشاهده کنید، متوجه خواهید شد که انجام اسکات سومو زانوهای شما را به سمت بیرون حرکت می دهد. این حرکت به هل دادن کاسه زانو و سایر ماهیچه‌ها به محل مناسب کمک می‌کند و به همین دلیل است که این تمرین برای اصلاح زانو یکی از بهترین‌ها محسوب می‌شود.

5- بالا بردن پا

حتی می توانید بالا بردن پا در حالت نشسته انجام دهید. در اینجا می توانید صاف روی صندلی بنشینید و از 90 درجه می توانید آنها را تا 180 درجه بالا ببرید. در غیر این صورت می توانید دراز بکشید و بالا بردن پا انجام دهید. فقط صاف دراز بکشید، کف دست خود را زیر باسن خود قرار دهید و پاهای خود را بلند کنید. هنگامی که با بالاتنه شما زاویه 90 درجه ایجاد کردند، آن را چند ثانیه نگه دارید و سپس آنها را برگردانید. این کار را 20 تا 25 بار در چهار ست انجام دهید.

ادامه مطلب  درمان پارگی مینیسک گرید 1 و 2 و رباط زانو درجه 3

اجتناب از ضربه زدن به زانو

نظر بهترین پزشکان زانوی ایران این اسن که از ورزش هایی که در صورت ضربه زدن به زانو باید حتما از آنها اجتناب کرد.

  • در حال دویدن
  • ایروبیک
  • و انجام بازی هایی مانند: والیبال، بسکتبال، فوتبال و… اصولاً هر کاری نیاز به دویدن زیاد دارد.

مشکلات زانو

وقتی صحبت از ضربه زدن به زانو می شود، دویدن یک نه کامل است. اگر به موقع اصلاح نشود، ضربه زدن به زانو می تواند برای شما واقعا دردناک باشد. درد شدید در مفاصل، وضعیت نامناسب، مشکل در راه رفتن، تغییر شکل استخوان و غیره از جمله مشکلاتی هستند که در صورت عدم اصلاح زانوها ممکن است با آن‌ها مواجه شوید. اساساً به دلیل وضعیت نامناسب، عضلات شما بار اضافی را بر روی آنها تحمل می کنند. به همین دلیل در آن جبهه نیز فرسودگی و پارگی زیادی وجود دارد.

بهترین پزشکان زانوی ایران

بهترین پزشک زانو در تهران, بهترین پزشک زانو در شیراز, بهترین پزشکان زانو اصفهان, بهترین پزشکان زانو اصفهانی, بهترین پزشکان زانو ایران خودرو, بهترین پزشکان زانو ایرانسل, بهترین پزشکان زانو ایرانی, بهترین پزشکان زانو در تهران, بهترین پزشکان زانوی ایرانسل, بهترین پزشکان زانوی ایرانی, بهترین حرکات اصلاحی زانو, بهترین حرکات اصلاحی زانوی, بهترین حرکات اصلاحی زانوی ضربدری, بهترین دکتر ارتوپد زانو اصفهان, بهترین دکتر جراح زانو اصفهان, بهترین دکتر زانو, بهترین دکتر زانو اصفهان, بهترین دکتر زانو اصفهان نی نی سایت, بهترین دکتر زانو ایران, بهترین دکتر زانو در ارومیه, بهترین دکتر زانو در اصفهان, بهترین دکتر زانو در ایران, بهترین دکتر زانو در تبریز, بهترین دکتر زانو در رشت, بهترین دکتر زانو در شیراز, بهترین دکتر زانوی ایران, بهترین دکتر متخصص زانو ایران, بهترین زانوبند ورزشی, بهترین ورزش برای آرتروز زانو, بهترین ورزش برای تقویت زانو, بهترین ورزش برای زانو درد, بهترین ورزش برای زانو درد چیست, بهترین ورزش برای زانوی پرانتزی, بهترین ورزش برای ساییدگی زانو, بهترین ورزش برای مینیسک زانو, بهترین ورزش زانو, بهترین ورزش زانو درد, حرکات اصلاحی زانو, حرکات اصلاحی زانو پرانتزی, حرکات اصلاحی زانو درد در بدنسازی, حرکات اصلاحی زانوی پرانتزی, حرکات اصلاحی زانوی چرخیده به داخل, حرکات اصلاحی زانوی ضربدری, حرکات اصلاحی زانوی ضربدری + تصاویر, حرکات اصلاحی زانوی ضربدری با کش, حرکات اصلاحی زانوی ضربدری کودکان, حرکات اصلاحی زانوی عقب رفته, لیست بهترین پزشکان زانو اصفهان, لیست بهترین پزشکان زانو بیمارستان بقیه الله, لیست بهترین پزشکان زانو بیمارستان میلاد, لیست بهترین پزشکان زانو تهران, لیست بهترین پزشکان زانو در اصفهان, لیست بهترین پزشکان زانو در بیمارستان میلاد, لیست بهترین پزشکان زانو در تهران, لیست بهترین پزشکان زانو در شیراز, لیست بهترین پزشکان زانو رشت, لیست بهترین پزشکان زانو شیراز, ورزش زانو, ورزش زانو با کش, ورزش زانو برای ارتروز, ورزش زانو برای سالمندان, ورزش زانو پرانتزی, ورزش زانو درد, ورزش زانو درد ارتروز, ورزش زانو درد با تصویر, ورزش زانو درد درمان, ورزش زانوی پرانتزی 591-knee-correction-زانو-exercise-10-بهترین-حرکات-اصلاحی-زانو-درد-و-ورزش-های-خوب-تقویت-زانو-از-بهترین-پزشکان-زانوی-ایران-در-اصفهان

اگرچه جراحی های مختلفی وجود دارد که می تواند به شما در مقابله با این موضوع کمک کند، اما مطمئناً عوارض خاص خود را دارند. بنابراین، قبل از اینکه زانوی شما بار سنگین را تحمل کند، یک خود تحلیلی انجام دهید و اگر متوجه شدید که شما هم زانوی ضربتی دارید، بلافاصله تمرینات فوق را شروع کنید. توصیه می شود قبل از شروع با یکی از بهترین پزشکان زانوی ایران در اصفهان مشاوره داشته باشید.

6- کشش لوتوس استرادل در حالت نشسته

روی زمین بنشینید، پاها را باز کنید. با هر دو دست از ساق پای یکی از پاها بگیرید. به جلو خم شوید و چانه را به زانو نزدیک کنید. 20 ثانیه در این حالت بمانید. حرکت را تکرار کنید. سپس حرکت را برای پای دیگر هم انجام دهید.

7- کشش استرادل به پهلو در حالت نشسته

روی زمین بنشینید، پاها را باز کنید. با هر دو دست از ساق پای یکی از پاها بگیرید. به جلو خم شوید و چانه را به زانو نزدیک کنید. 20 ثانیه در این حالت بمانید. حرکت را تکرار کنید. سپس حرکت را برای پای دیگر هم انجام دهید.

ادامه مطلب  علائم استئوآرتریت یا آرتروز زانو را بشناسید

8- کشش عضله (دوقلو) ساق پا: پیشگیری از صدمات ورزشی زانو با حرکات اصلاحی

روبروی دیوار بایستید و دستها را روی دیوار بگذارید. پایی را که میخواهید تحت کشش قرار بگیرد، عقب ببرید. به جلو خم شوید و تعادل را به کمک دست‌ها حفظ کنید. پنجه‌ها را رو به جلو نگه دارید. پای تحت کشش و کمر و پشت بدن را صاف نگه دارید و پاشنه‌ها را از روی زمین بلند نکنید. 30 ثانیه در این حالت بمانید و سپس حرکت را برای کشش پای دیگر تکرار کنید.

9- کشش در حالت نشسته

بنشینید و پاها را دراز کنید. از ساق یا مچ پاها بگیرید و از لگن (مفصل ران) به جلو خم شوید. چانه را به سمت زانوها ببرید. 20 ثانیه در این حالت بمانید. این حرکت را چند بار تکرار کنید.

10- بالا بردن زانو تا قفسه سینه: پیشگیری از صدمات ورزشی زانو با حرکات اصلاحی

روی زمین دراز بکشید، زانوها را به حالت جفت خم کنید و با دست نگه دارید. زانوها را تا حد امکان به سینه چسبانده 20 ثانیه مکث نمایید و سپس به حالت اول بازگردید. این حرکت را نیز چندبار تکرار کنید. آنها را تا قفسه سینه بالا بیاورید و بدن را به آرامی مانند تکان دهید. 20 ثانیه در این حالت بمانید.

اگر پس از هر بار تمرین در هر رشته ورزشی، این حرکات کششی را چند بار تکرار کنید. احتمال آسیب‌دیدگی زانو به حداقل ممکن خواهد رسید. همچنین به جهت گرم بودن عضلات حین تمرین، انعطاف‌پذیری در آنها نیز افزایش می‌یابد و انجام این حرکات را سهل‌تر می‌گرداند.

توصیه دکتر جراح فوق تخصص زانو

وب سایت رسمی دکتر مهدی مویدفر، درمان های پزشکی ارائه نمی کند. اطلاعات منتشر شده در مقاله 10 بهترین حرکات اصلاحی زانو درد و ورزشهای خوب تقویت زانو، از جمله متن، گرافیک، تصاویر و سایر مطالب موجود در این وب سایت فقط برای اهداف اطلاعاتی و ارتقا دانش شما مخاطب گرامی است. هیچ مطلبی در این سایت به عنوان جایگزینی برای مشاوره، تشخیص یا درمان حرفه ای پزشکی در نظر گرفته نشده است.

همیشه در مورد هر گونه سؤالی که ممکن است در مورد یک وضعیت پزشکی یا درمان و قبل از اتخاذ یک مراقبت پزشکی یا بهداشتی جدید که دارید، از پزشک یا سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی واجد شرایط مشورت بگیرید و هرگز توصیه های پزشکی حرفه ای را نادیده نگیرید یا در جستجوی آن به دلیل بیماری که دارید تأخیر نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =