سوزش زانو درمان در طب سنتی خانگی و گیاهی

درمان سوزش و درد زانو در طب سنتی اسلامی

567-cause-وزش-درمان-سوزش-زانو--سوزش-زانو-درمان-در-طب-سنتی-خانگی-و-گیاهیknee، cause knee arthritis, cause knee buckling, cause knee bursitis, cause knee effusion, cause knee locking, cause knee pain, cause knee popping, cause knee swelling, cause knee treatment in dogs, causes knee pain without injury, how to stop my knee from giving out, knee burning treatment, knee burning treatment for dogs, knee burning treatment in iran, knee burning treatment video, knee cause hip pain, knee pain burning sensation treatment, treating knee pain after hiking, treating knee pain after running, treating knee pain arthritis, treating knee pain at home, treating knee pain from cycling, treating knee pain from osteoarthritis, treating knee pain without surgery, treatment knee pain, treatment knee pain and swelling, treatment knee pain older adults, what cause burning sensation in knee, what causes burning pain in knee, what does it mean when your knees keep giving out, what to do when your knee gives out, why does my knee keep giving out, اسباب حرق الركبة, حرق الركبة, حرق الركبة في المنام, حرق في الركبة, خطرات سوزش زانوا, خطرات سوزش زانوی, خطرات سوزش زانویی, درمان خانگی سوزش و درد زانو, درمان سوزش درد زانو, درمان سوزش درد زانو است, درمان سوزش درد زانو ایر, درمان سوزش درد زانو ایران, درمان سوزش درد زانو زن, درمان سوزش درد زانو زنان, درمان سوزش زانو, درمان سوزش زانو با طب سنتی, درمان سوزش زانو بابل, درمان سوزش زانو بازی, درمان سوزش زانو چیست, درمان سوزش زانو در ایران, درمان سوزش زانو در تهران, درمان سوزش زانو در خانه, درمان سوزش زانو در طب سنتی, درمان سوزش زانو درد, درمان سوزش و درد زانو, دلیل سوزش زانو, دلیل سوزش و درد زانو, سوزش درد زانو, سوزش زانو, سوزش زانو از چیه, سوزش زانو بعد از ورزش, سوزش زانو در اثر چیست, سوزش زانو در طب سنتی, سوزش زانو علتش چیست, سوزش زانو نی نی سایت, سوزش زانو هنگام خم شدن, سوزش زانو و ام اس, سوزش زانو و ساق پا, سوزش و درد پشت زانو, سوزش و درد زانو, سوزش و درد زانو نشانه چیست, علائم سوزش درد زانو pdf, علائم سوزش درد زانو است, علائم سوزش درد زانو ایر, علائم سوزش زانو, علاج الركبة, علاج الركبة dxn, علاج الركبة الفارغة, علاج الركبة المتورمة, علاج الركبة بالاعشاب, علاج الركبة بالبصل, علاج الركبة بالبلازما, علاج الركبة بالثوم, علاج الركبة بالقران, علاج الركبة بزيت الزيتون, علاج الركبة في السعودية, علاج الركبة في المانيا, علاج الركبة في المنام, علاج الركبة في تايلاند, علاج الركبة في تركيا, علاج الركبه في البيت, علاج الركبه في الطب البديل, علاج الركبه في الماء, علاج الركبه في المنزل, علاج الركبه في ايران, علت درد سوزش زانو, علت سوزش درد زانو 2, علت سوزش درد زانو چیست, علت سوزش زانو, علت سوزش زانو از چیست, علت سوزش زانو از داخل, علت سوزش زانو چیست, علت سوزش زانو در طب سنتی, علت سوزش زانو و ساق پا, علت سوزش زانوها, علت سوزش زانوها چیست, علت سوزش زانوی پا, علت سوزش زانوی چپ, علت سوزش و درد در زانو, علت سوزش و درد زانو, علت سوزش و درد زانو چیست, علت سوزش و درد زانو نی نی سایت, علل سوزش زانو, عوارض سوزش زانوا, عوارض سوزش زانوی, عوارض سوزش زانویی

سوزش زانو درمان در طب سنتی خانگی و گیاهی، احساس ناراحتی و تورم در مفصل زانو، خشکی یا از دست دادن انعطاف‌پذیری مفصل و بی حسی زانو در برخی موارد دیده می‌شود. برخی از بیماران ممکن است تب خفیفی نیز داشته باشند. این را بدانید با برخی از درمان های گیاهی ساده و آسان، سوزش و درد زانو را کاهش دهید. درمانهای زیر بیشتر برای دردهای خفیف تا متوسط زانو که ناشی از استفاده مفرط زانو و تمرین نادرست می باشند، موثر هستند.

تشخیص سوزش زانو با درد

علت درد و سوزش زانو در هر یک از بیماران متفاوت است. چگونگی درمان سوزش و درد زانو، بعد از تشخیص علت اصلی زانودرد، تعیین می‌شود. انجام تشخیص صحیح و تدوین برنامه‌ی درمانی مناسب، نقش بسیار حیاتی در برطرف شدن درد زانو دارند. انجام تست‌های تشخیصی مانند رادیوگرافی با اشعه ایکس، اسکن ام آر آی و آرتروسکوپی به تشخیص علت زانو درد کمک می‌کنند. در برخی موارد می‌توان با نمونه گیری و آزمایش کردن مایع مفصلی زانو، به علت سوزش زانو پی برد.

درمان خانگی درد و سوزش زانو

در ادامه مقاله سوزش زانو درمان در طب سنتی خانگی و گیاهی به روش ها و درمان های خانگی این عارضه می پردازیم. درمان زانو درد در طب سنتی و خانگی یکی از راهکارهای کمک به حفظ سلامت زانو یا پیشگیری از آسیب های زانو است. دکتر مویدفر بیان می کند شایع ترین دلایل زانو درد مربوط به افزایش سن، آسیب یا فشار مکرر روی زانو است.

ادامه مطلب  بهترین ورزش برای آرتروز زانو در خانه 8 روش خانگی

استراحت داده به زانو

اولین و بهترین روش درمان درد سوزش زانو عدم انجام فعالیت های روزمره و استراحت داده به زانو است. بالا گرفتن پا و استراحت کردن می‌تواند درد زانو را به طور چشمگیر تسکین دهد. عدم توجه به سوزش و درد زانو می تواند طول درمان و رسیدن به نتیجه مطلوب را به تعویق اندازد.

کمپرس سرد و دارو درمانی

اگر درد زانو زیاد شدید و غیرقابل تحمل نباشد، قرار دادن کمپرس سرد به مدت 10 الی 20 دقیقه و برای سه بار در روز توصیه می شود. لازم است بدانید از گذاشتن کمپرس گرم و یا گرفتن دوش آب گرم خودداری کنید چرا که اینکار موجب بدتر شدن وضعیت درد زانو می‌شود. بعد از برطرف شدن تورم زانو، می‌توانید از کمپرس گرم استفاده کنید و ورزشهای سبک انجام دهید.

ماساژ و بانداژ زانو

بسته به علت درد زانو، بستن زانو با بانداژ کشی ممکن است به کاهش درد زانو کمک کند. ماساژ دادن زانو با روغن یا پماد نیز به افزایش جریان خون در زانو کمک می‌کند و همچنین موجب تسکین درد موقتی می‌شود. از آنجایی که کشیدن سیگار تاثیر منفی بر گردش خون در بدن دارد و ترمیم بافت‌ها را به تاخیر می‌اندازد، لازم است که بیمار از کشیدن سیگار خودداری کند.

ورزش برای درمان سوزش زانو

درد زانو که ناشی از بالا رفتن سن، سرما و بسیاری موارد دیگر است، با انجام دادن ورزش‌های پا بهبود پیدا می‌کند انجام دادن ورزش های زانو به صورت مداوم به شما کمک می‌کند که زانوهای خود را قوی و فعال نگه دارید. تمرینات و تقویت عضلات چهار سر ران کمک شایانی به شما در پیشگیری از عارضه های زانو درد خواهد کرد.

تزریق و درمان های سوزش زانو

اگر درد شما بسیار شدید و غیرقابل تحمل است، لازم است با مراجعه به دکتر خوب متخصص زانو در اصفهان مشورت کنید. تزریق کورتیکواستروئید و هیالورونیک‌ اسید (ژل) در زانو به کاهش خشکی مفصل، درد و تورم کمک می‌کند. تاثیر این تزریقات معمولا تا چند ماه ادامه دارد. همچنین ممکن است پزشک زانو با تجویز دارو برای کاهش درد و التهاب از داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی استفاده کند.

ادامه مطلب  سندروم پلیکا زانو چیست و چگونه درمان می شود؟

استفاده از بریس یا زانوبند طبی

بریس‌ها و زانوبندهای طبی بسیار مختلفی در بازار وجود دارند که به پشتیبانی بیشتر از مفصل زانو کمک می‌کنند. پوشیدن کفش های مناسب نیز به کاهش فشارهای وارد شده به مفصل زانو کمک می‌کند. انجام فیزیوتراپی و ورزش های مخصوص زانو موجب تقویت عضلات اطراف مفصل زانو می‌شود.

جراحی تعویض مفصل زانو از درمان های سوزش زانو

آسیب یا پارگی رباط های صلیبی زانو در برخی موارد برای ترمیم به جراحی نیاز دارد. بیمارانی که مفصل زانوی آنها به شدت آسیب دیده است و یا بیماران مسن ممکن است نیاز باشد که جراحی تعویض مفصل یا عمل آرتروپلاستی زانو را انجام دهند تا قسمتی از مفصل زانو و یا تمامی آن با مفصل مصنوعی جایگزین شود. انجام این عمل توسط دکتر مهدی مویدفر متخصص زانو در اصفهان، با بکارگیری دانش و تجربه ایشان انجام می‌شود.

کم کردن وزن

از آنجایی که زانوها وزن بدن را تحمل می‌کنند، کم کردن وزن بدن و داشتن وزن متعادل می‌تواند در پیشگیری از مشکلات زانو بسیار موثر باشد. انجام دادن ورزش به صورت منظم و داشتن رژیم غذایی سالم به حفظ سلامت مفصل زانو کمک می‌کند. ورزشکاران باید توجه زیادی به زانوی خود داشته باشند و با توجه به توصیه های پزشک و مربی خود، از بروز آسیب های زانو پیشگیری کنند.

عوارض درمان نکردن درد سوزش زانو

همه دردهای زانو جدی نیستند. اما برخی از آسیب‌های زانو و شرایط پزشکی، مانند آرتروز، در صورت عدم درمان می‌توانند منجر به افزایش درد، آسیب مفاصل و ناتوانی شوند. داشتن یک آسیب زانو، حتی یک آسیب جزئی، این احتمال را افزایش می دهد که در آینده آسیب های مشابهی داشته باشید.

پیشگیری از آسیب به زانو

اگر چه همیشه نمی توان از زانو درد جلوگیری کرد، اما به در نظر گرفتن روش هایی که در مقاله سوزش زانو درمان در طب سنتی خانگی و گیاهی بیان شد و توصیه های زیر ممکن است به جلوگیری از آسیب ها و زوال مفصل کمک شود.

• حفظ وزن سالم : این یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای زانوهای خود انجام دهید. هر کیلو اضافه وزن فشار اضافی به مفاصل شما وارد می کند و خطر آسیب دیدگی و آرتروز را افزایش می دهد.
  • گرم و سرد کردن قبل و بعد از ورزش : برای انجام ورزش خود تناسب اندام داشته باشید. برای اینکه عضلات خود را برای نیازهای شرکت در ورزش آماده کنید، برای آماده سازی زمان بگذارید. کاملا تمرین کنید. مطمئن شوید که تکنیک ها و الگوهای حرکتی که در ورزش یا فعالیت خود استفاده می کنید، بهترین هستند.
  • تقویت عضلات زانو : انعطاف پذیر باشید. عضلات ضعیف عامل اصلی آسیب دیدگی زانو هستند. شما از تقویت عضلات چهارسر ران و همسترینگ، عضلات جلو و پشت ران خود که به حمایت از زانو کمک می کنند، سود خواهید برد. تمرینات تعادلی و پایداری به عضلات اطراف زانو کمک می کند تا به طور موثرتری با هم کار کنند. از آنجایی که عضلات سفت نیز می توانند به آسیب کمک کنند، کشش مهم است.
ادامه مطلب  درمان نرمی غضروف کشکک زانو در اصفهان

توصیه پزشکی دکتر مویدفر پزشک زانو

وب سایت رسمی دکتر مهدی مویدفر، توصیه های پزشکی ارائه نمی کند. اطلاعات منتشر شده در مقاله سوزش زانو درمان در طب سنتی خانگی و گیاهی از جمله متن، گرافیک، تصاویر و سایر مطالب موجود در این وب سایت فقط برای اهداف اطلاعاتی و ارتقا دانش شما مخاطب گرامی است. هیچ مطلبی در این سایت به عنوان جایگزینی برای مشاوره، تشخیص یا درمان حرفه ای پزشکی در نظر گرفته نشده است.

همیشه در مورد هر گونه سؤالی که ممکن است در مورد یک وضعیت پزشکی یا درمان و قبل از اتخاذ یک مراقبت پزشکی یا بهداشتی جدید که دارید، از پزشک یا سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی واجد شرایط مشورت بگیرید و هرگز توصیه های پزشکی حرفه ای را نادیده نگیرید یا در جستجوی آن به دلیل بیماری که دارید تأخیر نکنید.