جدیدترین درمان خانگی روماتیسم مفصلی زانو ارتریت روماتوئید

برای درمان روماتیسم مفصلی چی بخوریم؟

rheumatoid arthritis of knee icd 10, rheumatoid arthritis of knee joint, rheumatoid arthritis of knee xray, rheumatoid arthritis of left knee icd 10, rheumatoid arthritis of the knee, rheumatoid arthritis of the knee mri, rheumatoid arthritis of the knee pictures, rheumatoid arthritis of the knee radiology, rheumatoid arthritis of the knee treatment, treating rheumatoid arthritis of the knee, آرتریت روماتوئید, آرتریت روماتوئید جوانان, آرتریت روماتوئید چیست, آرتریت روماتوئید در کودکان, آرتریت روماتوئید درمان, آرتریت روماتوئید درمان قطعی دارد, آرتریت روماتوئید زانو, آرتریت روماتوئید زانو و درمان, آرتریت روماتوئید نی نی سایت, آرتریت روماتوئید و قهوه, آزمایش ارتریت روماتوئید زانو, آزمایشات تشخیص روماتیسم مفصلی, ارتریت روماتوئید زانو, اعراض التهاب المفاصل الروماتويدي الركبة, التهاب المفاصل الروماتويدي الركب, التهاب المفاصل الروماتويدي الركبة, التهاب المفاصل الروماتويدي في الركبة, بیماری آرتریت روماتوئید, بیماری آرتریت روماتوئید جوانان, بیماری آرتریت روماتوئید در زنان, بیماری آرتریت روماتوئید در کودکان, بیماری آرتریت روماتوئید درمان دارد, بیماری آرتریت روماتوئید مفصلی, بیماری آرتریت روماتوئید نی نی سایت, بیماری آرتریت روماتوئید و بارداری, بیماری آرتریت روماتوئید و کرونا, بیماری خود ایمنی, بیماری خود ایمنی پوستی, بیماری خود ایمنی پوستی پسوریازیس, بیماری خود ایمنی پوستی چیست, بیماری خود ایمنی تیروئید, بیماری خود ایمنی چشم, بیماری خود ایمنی چیست, بیماری خود ایمنی زانوا, بیماری خود ایمنی زانواد, بیماری خود ایمنی زانوس, بیماری خود ایمنی زانوی, بیماری خود ایمنی کبد, بیماری خود ایمنی کرون, بیماری خود ایمنی و بارداری, بیماری روماتیسم مفصلی ویکی پدیا, تشخيص روماتيسم مفصلي, تشخیص بیماری روماتیسم مفصلی, تشخیص رماتیسم مفصلی, تشخیص روماتیسم مفصلی با آزمایش خون, تشخیص روماتیسم مفصلی چگونه است, تشخیص روماتیسم مفصلی زانو چیست, تشخیص روماتیسم مفصلی زانو در کودکان, تشخیص روماتیسم مفصلی زانو درد, تشخیص روماتیسم مفصلی زانو نی نی سایت, چگونگی تشخیص روماتیسم مفصلی, خطر ارتریت روماتوئید زانو, خطر روماتیسم مفصلی, خطر روماتیسم مفصلی pdf, خطر روماتیسم مفصلی ایر, خطر روماتیسم مفصلی چیست, خطر روماتیسم مفصلی دانلود, خطر کرونا برای بیماران روماتیسم مفصلی, خطرات روماتیسم مفصلی, خطرات روماتیسم مفصلی در بارداری, درمان آرتریت روماتوئید زانو, درمان روماتیسم مفصل زانو, درمان روماتیسم مفصلی, درمان روماتیسم مفصلی انگشتان دست, درمان روماتیسم مفصلی با سیاه دانه, درمان روماتیسم مفصلی با سیر, درمان روماتیسم مفصلی با طب سنتی, درمان روماتیسم مفصلی پا, درمان روماتیسم مفصلی در طب سنتی, درمان روماتیسم مفصلی دکتر خیراندیش, درمان روماتیسم مفصلی زانو, درمان روماتیسم مفصلی زانوم, درمان روماتیسم مفصلی طب سنتی, درمان روماتیسم مفصلی نی نی سایت, درمان قطعی آرتریت روماتوئید, دکتر روماتیسم مفصلی زانو چیست, دکتر روماتیسم مفصلی زانو در کودکان, دکتر روماتیسم مفصلی زانو درد, دکتر روماتیسم مفصلی زانو نی نی سایت, دکتر روماتیسم مفصلی زانوم, راه تشخیص روماتیسم مفصلی, راههای تشخیص روماتیسم مفصلی, روش تشخیص روماتیسم مفصلی, روماتیسم مفصل زانو, روماتیسم مفصلی انگشتان دست, روماتیسم مفصلی به انگلیسی, روماتیسم مفصلی چیست, روماتیسم مفصلی در کودکان, روماتیسم مفصلی درمان, روماتیسم مفصلی درمان دارد, روماتیسم مفصلی زانو, روماتیسم مفصلی زانو چیست, روماتیسم مفصلی زانو در کودکان, روماتیسم مفصلی زانو درد, روماتیسم مفصلی زانو نی نی سایت, روماتیسم مفصلی نی نی سایت, روماتیسم مفصلی و بارداری, روماتیسم مفصلی و قلب, عکس آرتریت روماتوئید زانو, علائم آرتریت روماتوئید در زنان, علائم آرتریت روماتوئید زانو, علائم روماتيسم مفصلي چيست, علائم روماتیسم مفصل زانو, علائم روماتیسم مفصل زانو در کودکان, علائم روماتیسم مفصلی, علائم روماتیسم مفصلی انگشتان دست, علائم روماتیسم مفصلی چیست؟, علائم روماتیسم مفصلی در آزمایش خون, علائم روماتیسم مفصلی در زانو, علائم روماتیسم مفصلی در کودکان, علائم روماتیسم مفصلی دست, علائم روماتیسم مفصلی زانو, علائم روماتیسم مفصلی زانو چیست, علائم روماتیسم مفصلی کودکان, علائم روماتیسم مفصلی مچ دست, علائم روماتیسم مفصلی نی نی سایت, علاج التهاب المفاصل الروماتويدي الركبة, علت آرتریت روماتوئید زانو, عوارض ارتریت روماتوئید زانو, عوارض روماتيسم مفصلي, عوارض روماتیسم مفصلی پا, عوارض روماتیسم مفصلی چیست, عوارض روماتیسم مفصلی در بارداری, نشانه های روماتیسم مفصلی زانو، 540-rheumatoid-arthritis-درمان-روماتیسم-مفصلی-زانو-علت-آرتریت-روماتوئید-knee

جدیدترین درمان خانگی روماتیسم مفصلی زانو ارتریت روماتوئید، از آنجایی که درمان قطعی روماتیسم مفصلی در طب پزشکی و سنتی وجود ندارد، روند معالجه بیماران معمولاً تا پایان طول عمر آنان ادامه خواهد داشت و بیشتر بر تسکین علائم بیماری و نیز جلوگیری از افزایش آسیب دیدگی زانو و یا کاهش سرعت این آسیب‌ها متمرکز می‌باشد. بیماران باید این نکته را درک کنند که روماتیسم مفصلی یک بیماری چند سیستمی است و می‌تواند اندام‌های متعددی از قبیل ریه ها، مغز استخوان، چشم ها و دستگاه قلبی عروقی را درگیر نماید.

درمان روماتیسم مفصلی زانو

انجام اقدامات خودمراقبتی می‌تواند به بیماران در کنترل علائم روماتیسم مفصلی زانو کمک کند. ورزش‌های سبک مانند پیاده روی، شنا و ایروبیک در آب می‌تواند در تقویت عضلات اطراف مفصل‌ها تأثیر خوبی داشته باشد. گرم کردن زانو هم به تسکین درد زانو و شل کردن عضلات کمک می‌کند، اما سرد کردن می‌تواند باعث کند و مبهم شدن درد شود. استفاده از تکنیک‌های ریلکسیشن از قبیل تنفس عمیق، هیپنوتیزم درمانی و تجسم خلاق نیز به کاهش درد زانو کمک می‌کند.

بهترین قرص برای درمان روماتیسم مفصلی

دکتر مویدفر فوق تخصص زانو درد در اصفهان در مقاله جدیدترین درمان خانگی روماتیسم مفصلی زانو ارتریت روماتوئید اظهار می کنند داروهای تجویزی و بدون نسخه زیادی برای درمان روماتیسم مفصلی زانو وجود دارد، اما برخی از این داروها ممکن است عوارض جانبی خطرناکی داشته باشند که بیماران باید حتماً زیر نظر پزشک متخصص نسبت به مصرف آنها اقدام کنند. معمولاً بیماران این داروها را به صورت ترکیبی مصرف می‌کنند.

ادامه مطلب  روشهای درمان نرمی غضروف کشکک زانو

رایج ترین داروی جدید روماتیسم مفصلی در ایران

داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی

این دسته از داروها از قبیل ایبوپروفن (که معمولاً با نام آدویل یا موترین شناخته می‌شود) و ناپروکسن (یا آلِو)، درد و التهاب را کاهش می‌دهند. دوزهای بالاتری از این داروها هم وجود دارد که حتماً باید توسط پزشک متخصص تجویز شود.

درمان روماتیسم مفصلی زانو با استروئیدها

داروهای کورتیکواستروئید تجویزی از قبیل پردنیزون و متیل پردنیزون (مدرول)، از طریق خاصیت بازدارندگی سیستم ایمنی بدن، به کنترل التهاب و کند کردن روند آسیب دیدگی مفصل کمک می‌کنند.

داروهای ضد روماتیسم (DMARD)

این داروها می‌توانند از آسیب دیدگی دائمی مفصل زانو و بافت‌های آن جلوگیری کنند. داروهای ضد روماتیسم شامل متوترکسات (روماترکس، ترکسال)، لفلونامید (آراوا)، هیدروکسی کلروکوئین (پلاکوئنیل) و غیره می‌باشد. بهتر است همه این نوع داروها با نظر پزشک متخصص مصرف شوند و از مصرف خودسرانه دارو پرهیز کنید تا بیماری دیگری گریبان گیر شما نشود.

داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی

مصرف این نوع داروها در تضعیف عملکرد سیستم ایمنی بدن تأثیر دارند و مهم‌ترین آنها شامل آزاتیوپرین (ایموران، آزاسان)، سیکلوسپورین (نئورال، ساند ایمون و جنگراف) و سیکلوفسفامید (سیتوکسان) می‌باشد. لازم است مجدد توصیه شود مصرف این داروها حتما با نظر پزشک متخصص باشد. در نظر داشته باشید مقاله جدیدترین درمان خانگی روماتیسم مفصلی زانو ارتریت روماتوئید هیچ توصیه درمانی انجام نمی دهد.

داروهای بیولوژیکی ارتریت روماتوئید

در واقع استفاده از این داروها بازدارنده پروتئین‌هایی به نام سایتوکین ها هستند که باعث ایجاد التهاب در بدن می‌شوند. مهم‌ترین داروهای بیولوژیکی شامل اتانرسپت (انبرل)، اینفلیکسیماب (رمیکید) و ادالیمومب (هومیرا) می‌باشند. یکی دیگر از روش‌های مؤثر برای درمان روماتیسم مفصلی، انجام عمل جراحی می‌باشد.

ادامه مطلب  درمان نرمی غضروف کشکک زانو در اصفهان

جراحی برای درمان بیماری روماتیسم مفصلی

عمل جراحی درمان رماتیسم مفصلی یا آرتریت روماتوئید در مواقعی استفاده می‌شود که داروهای فوق نتواند از آسیب دیدگی مفصل زانو جلوگیری کند یا نتواند شدت این آسیب‌ها را کاهش دهد. عمل های جراحی برای بیماری روماتیسم مفصلی شامل ترمیم پارگی تاندون زانو و همچنین تعویض کامل مفصل یا آرتروپلاستی زانو می باشد. در عمل جراحی تعویض مفصل زانو، یک مفصل مصنوعی به جای مفصل آسیب دیده زانو قرار داده می‌شود.

تزریق مایع مفصلی زانو

تزریق استروئید به داخل مفصل زانو می‌تواند تورم، درد و خشکی مفصل زانو را کاهش دهد. اما تزریقات مکرر ممکن است باعث خرابی بیشتر مفصل زانو شود. داروهای استروئید را می‌توان در غشای تاندون‌ها نیز برای کاهش تورم ناشی از التهاب پوشش تاندون (تنوسینوویت) تزریق کرد. اما این درمان با وجود آنکه می‌تواند در کاهش التهاب بسیار مؤثر باشد، در عین حال ممکن است باعث تشدید پارگی تاندون زانو شود.

سینووکتومی برای درمان روماتیسم مفصلی زانو

مشکل بیمار در مراحل اولیه بیماری روماتیسم مفصلی، اغلب شامل درد، ورم و خشکی مفصل زانو می‌باشد. تولید مایع مفصلی هم افزایش می‌یابد و به تدریج بسیاری از علائمی که مربوط به سینوویوم یا همان لایه پوشاننده سطح مفصل هستند، بروز پیدا می‌کند. در اغلب موارد، عمل جراحی سینووکتومی یا حذف غشای سینوویوم از سطح داخلی مفصل می‌تواند باعث کاهش علائم التهاب و تورم زانو در طی یک دوره زمانی معین شود.

البته این دوره زمانی غالباً طولانی است. حذف غشای سینوویوم ممکن است از طریق تزریق مستقیم یک داروی سمی برای سلول‌ها به درون فضای مفصل انجام شود. علاوه بر آن، امکان انجام این جراحی به روش آرتروسکوپی زانو و با حداقل تهاجم نیز وجود دارد.

ادامه مطلب  درمان پا پرانتزی در کودکان و بزرگسالان اصلاح ژنوواروم زانو

عمل تعویض مفصل زانو

در مواردی که آسیب دیدگی سطوح مفصل زانو به اندازه‌ای پیشرفت کند که پوشش سطح داخلی این مفصل به طور کامل از بین برود یا باعث درد، ورم و خشکی شدید و بی وقفه زانو شود و یا مفصل زانو به صورت پیوسته تغییر شکل دهد پیشنهاد می شود عمل جراحی تعویض کامل مفصل زانو انجام شود.

توصیه پزشکی دکتر مویدفر فوق تخصص زانو

وب سایت رسمی دکتر مهدی مویدفر، توصیه های پزشکی ارائه نمی کند. اطلاعات منتشر شده در مقاله جدیدترین درمان خانگی روماتیسم مفصلی زانو ارتریت روماتوئید از جمله متن، گرافیک، تصاویر و سایر مطالب موجود در این وب سایت فقط برای اهداف اطلاعاتی و ارتقا دانش شما مخاطب گرامی است. هیچ مطلبی در این سایت به عنوان جایگزینی برای مشاوره، تشخیص یا درمان حرفه ای پزشکی در نظر گرفته نشده است.

همیشه در مورد هر گونه سؤالی که ممکن است در مورد یک وضعیت پزشکی یا درمان و قبل از اتخاذ یک مراقبت پزشکی یا بهداشتی جدید که دارید، از پزشک یا سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی واجد شرایط مشورت بگیرید و هرگز توصیه های پزشکی حرفه ای را نادیده نگیرید یا در جستجوی آن به دلیل بیماری که دارید تأخیر نکنید.