آب آوردن زانو 8 درمان سنتی دارویی خانگی و تشخیص

تشخیص آب آوردن زانو و علل آن چگونه است؟

"knee

آب آوردن زانو 8 درمان سنتی دارویی خانگی و تشخیص، افیوژن زانو (Knee effusion) یا آب آوردن زانو با معاینه پزشک و نگاه کردن به زانو و همچنین لمس کشکک و بالای آن تشخیص داده می شود. زمانیکه مایع زیادی در مفصل زانو جمع می شود، به دلیل وجود فضای خالی بیشتر در بالا و سپس پشت کشکک زانو خود را نشان می دهد. بیماری افیوژن زانو بیشتر بر اثر یک حادثه یا آسیب و یا بر اثر یک بیماری زمینه‌ای ایجاد می شود.

درمان سنتی آب آوردن زانو

در صورت بروز تورم و آب آوردن زانو، می‌توانید اقدامات مفید خانگی را برای درمان و رفع تورم و آب آوردن زانو خود استفاده کنید. در ادامه مقاله آب آوردن زانو 8 درمان سنتی دارویی خانگی و تشخیص به چند مورد از درمان خانگی آب آوردن زانو خواهیم پرداخت.

1- استراحت دادن به زانو

تا جایی که می توانید استراحت کنید و تا زمان برطرف شدن تورم زانو، از وارد آوردن وزن بر روی زانو اجتناب کنید. به این طریق در کم کردن التهاب زانو می توانید اثر گذار باشد.

ادامه مطلب  علت درد زانو درد سمت چپ و راست در چهل و 50 سالگی

2- کمپرس سرد از درمان های خانگی آب آوردن زانو

سرما درمانی و گذاشتن کمپرس سرد روی زانو  به کاهش درد و التهاب زانو کمک می‌کند. شما می توانید 3 بار در روز و هر بار به مدت 15 تا 20 دقیقه روی زانوی خود کمپرس سرد بگذارید.بیاد داشته باشید کیسه یخ یا کمپرس سرد را بطور مستقیم روی زانو قرار ندهید تا از آسیب به پوشت زانو جلوگیری شود.

3- بالا گرفتن زانو

بهترین پزشکان فوق تخصص زانو توصیه می کنند بهتر است با گذاشتن یک پشتی در زیر پاها، زانوی خود را تا حدی بالا ببرید که از سطح قلب شما بالاتر باشد.

4- مصرف داروهای مسکن

می توانید با مصرف داروهای مسکن بدون نسخه و ضدالتهاب مانند ایبوبروفن، درد و التهاب زانو را تسکین دهید. بهتر است قبل از مصرف دارو با یک پزشک مشورت های لازم را داشته باشید. برخی از داروها می توان برای شما مضر باشد.

5- پیشگیری از تورم و آب آوردن زانو

همانطور که در ابتدای مقاله آب آوردن زانو 8 درمان سنتی دارویی خانگی و تشخیص گفته شد، تورم و آب اوردن زانو اغلب بر اثر یک حادثه یا آسیب و یا بر اثر یک بیماری زمینه‌ای است. با توجه به این موضوع، برخی از اقداماتی که برای پیشگیری از تورم زانو می توانید انجام دهید عبارتند از :

6- فیزیوتراپی زانو

در صورتی که به بیماری های مزمن مفصلی مانند آرتروز زانو یا بیماری نقرس زانو مبتلا هستید، به طور منظم به پزشک متخصص خود مراجعه کنید تا وضعیت شما را تحت نظر داشته باشد. داروهای خود را دقیقا طبق دستور پزشک مصرف کنید و به تمامی توصیه های او عمل کنید. همچنین درمانهای توصیه شده توسط فیزیوتراپیست را به دقت دنبال کنید.

ادامه مطلب  علائم استئوآرتریت یا آرتروز زانو را بشناسید

7- تمرینات ورزشی تقویت عضلات زانو

به طور منظم ورزش و تمرینات مناسب زانو را انجام دهید تا تقویت عضلات ران و زانو را در دستور کار خود داشته باشید و عضلات ران شما بهتر از مفصل زانو پشتیبانی کنند. در صورتی که اضافه وزن دارید، بهتر است یک برنامه منظم برای کاهش وزن خود داشته باشید. در این مورد، بسیار ضروری است که با پزشک متخصص مشورت کنید تا یک برنامه دقیق برای کاهش وزن شما تدوین کند.

8- عمل جراحی تعویض مفصل زانو

اگر مشکل التهاب زانو به دلیل نقرس یا از بین رفتن مفصل زانو باشد، متخصص خوب زانو برای کاهش درد و التهاب ناشی از آن جراحی تعویض مفصل زانو را پیشنهاد می دهد. طی این جراحی زانو که بین یک تا دو ساعت طول می‌کشد، جراح شما یک برش بلند روی زانو ایجاد می‌کند و پوست و عضلات زانو را کاملا کنار می‌زند و سپس استخوان و غضروف‌های آسیب دیده‌ی مفصل زانو را کاملا برش می‌زند و جدا می‌کند.

تجربه بیماران تعویض مفصل زانو

در ادامه به جای آن مفصل مصنوعی زانو را به استخوان ران پا و یا استخوان ساق پا ( استخوان درشت نی ) فیکس می‌کند. مفصل مصنوعی زانو با استفاده از چسب مخصوص و پیچ و پلاک های مخصوصی در استخوان های ران و ساق پا محکم می‌شود. این عمل توسط دکتر مهدی مویدفر که یکی از بهترین جراحان زانو در اصفهان نیز می‌باشد، با بهترین تجهیزات پزشکی و درمانی صورت می‌گیرد.

توصیه پزشکی دکتر افیوژن زانو در اصفهان

knee effusion, knee effusion causes, knee effusion definition, knee effusion icd 10, knee effusion physiotherapy treatment, knee effusion symptoms, knee effusion test, knee effusion treatment, knee effusion ultrasound, knee effusion x ray, knee joint infection, knee joint infection after surgery, knee joint infection antibiotics, knee joint infection cost, knee joint infection icd 10, knee joint infection icd 9, knee joint infection orthobullets, knee joint infection radiology, knee joint infection surgery, knee joint infection symptoms, آب آوردن زانو, آب آوردن زانو به انگلیسی, آب آوردن زانو در اثر ضربه, آب آوردن زانو درمان, آب آوردن زانو و درمان آن, آب آوردن زانو یعنی چی, آب اوردن زانو چیست, اب اوردن زانو چگونه است, اب اوردن زانو علائم, اب اوردن زانو نی نی سایت, اسباب تجمع الماء في الركبة, اسباب تجمع سوائل في الركبة, اعراض الماء في الركبة, اعراض تجمع السوائل في الركبة, افیوژن پریکارد, افیوژن پریکارد چیست, افیوژن پلور, افیوژن چیست, افیوژن در زانو چیست, افیوژن در مفصل زانو, افیوژن زانو, افیوژن زانو درمان, افیوژن مفصل چیست, افیوژن مفصل زانو, افیوژن مفصل زانو چیست, افیوژن مفصلی چیست, افیوژن مفصلی خفیف زانو, افیوژن مفصلی زانو, افیوژن مفصلی مچ پا چیست, افیوژن یعنی چه, السوائل في الركبة, الماء في الركبة, الماء في الركبة اسبابه وعلاجه, الماء في الركبة عند الأطفال, تجمع السوائل في الركبة, تجمع الماء حول الركبة, تجمع الماء في الركبة, تجمع الماء في الركبة إقرأ المزيد على, تجمع الماء في الركبة إقرأ المزيد علي, تجمع المياه في الركبة, تجمع سوائل في الركبة, تجمع سوائل في مفصل الركبة, تجمع ماء في الركبة, تخلیه افیوژن زانو, تشخیص آب آوردن زانواد, تشخیص آب آوردن زانوت, تشخیص آب آوردن زانورام, تشخیص آب آوردن زانوی, تشخیص اب اوردن زانو, تشخیص افیوژن زانودر, جراحی آب آوردن زانواد, جراحی آب آوردن زانوت, جراحی آب آوردن زانوس, جراحی آب آوردن زانوی, خطر افیوژن زانواد, خطر افیوژن زانورا, خطر افیوژن زانوس, خطر افیوژن زانوی, خطر ورم زانو در اصفهان, خطر ورم زانو در ایران, خطر ورم زانو درد, داروی گیاهی برای اب اوردن زانو, درمان آب آوردن زانو, درمان آب آوردن زانو با زالو, درمان آب آوردن زانو با زنجبیل, درمان آب آوردن زانو با طب سنتی, درمان آب آوردن زانو با ورزش, درمان آب آوردن زانو چیست, درمان آب آوردن زانو در ایر, درمان آب آوردن زانو در ایران, درمان آب آوردن زانو در تهران, درمان آب آوردن زانو در خانه, درمان آب آوردن زانو در طب اسلامی, درمان آب آوردن زانو در طب سنتی, درمان اب اوردن زانو دکتر خیراندیش, درمان اب اوردن زانو نی نی سایت, درمان افیوژن پریکارد, درمان افیوژن ریه, درمان افیوژن زانو, درمان افیوژن زانواده, درمان افیوژن زانورا, درمان افیوژن زانوس, درمان افیوژن زانوی, درمان افیوژن گوش میانی, درمان افیوژن مچ پا, درمان افیوژن مفصل, درمان افیوژن مفصل زانو, درمان افیوژن مفصلی, درمان افیوژن مفصلی زانو, درمان افیوژن مفصلی شانه, درمان خانگي ورم زانو, درمان خانگی آب آوردن زانو, درمان خانگی آب آوردن زانو نی نی سایت, درمان خانگی برای ورم زانو, درمان خانگی زانوی ورم کرده, درمان خانگی ورم پشت زانو, درمان خانگی ورم زانو, درمان خانگی ورم زانو درد, درمان خانگی ورم زانو نی نی سایت, درمان خانگی ورم مفصل زانو, درمان درد آب آوردن زانو, درمان سریع ورم زانو در طب سنتی, درمان قطعی افیوژنا, درمان قطعی افیوژنی, درمان قطعی افیوژنیک, درمان گیاهی آب آوردن زانو, درمان گیاهی برای اب اوردن زانو, درمان گیاهی ورم زانو, درمان های خانگی آب آوردن زانو, درمان ورم پشت زانو در طب سنتی, درمان ورم زانو, درمان ورم زانو با نمک, درمان ورم زانو بر اثر ضربه, درمان ورم زانو بعد از عمل, درمان ورم زانو بعد از عمل جراحی, درمان ورم زانو بعد از عمل رباط, درمان ورم زانو در اثر ارتروز, درمان ورم زانو در اثر ضربه, درمان ورم زانو در بارداری, درمان ورم زانو در خانه, درمان ورم زانو در سالمندان, درمان ورم زانو در طب اسلامی, درمان ورم زانو در طب سنتی, درمان ورم زانو در کودکان, درمان ورم زانو در منزل, درمان ورم زانو درد, درمان ورم زانو دکتر خیر اندیش, درمان ورم زانو دکتر ضیایی, دیه افیوژن زانو, راههای درمان خانگی ورم زانو, سبب الماء في الركبة, سبب تجمع الماء في الركبة, سوائل في الركبة, سوائل في الركبةي, عدوى الركبة, علائم آب آوردن زانو, علائم آب آوردن زانو پا, علائم آب آوردن زانو چیست, علائم آب آوردن زانو چیه, علائم آب آوردن زانو ها, علائم افیوژن زانواد, علائم افیوژن زانوت, علائم افیوژن زانورا, علائم افیوژن زانوی, علاج التهابات الركبة, علاج التهابات الركبة بالاعشاب, علاج السوائل في الركبة, علاج الماء في الركبة بالاعشاب, علاج تجمع السوائل في الركبة, علاج تجمع الماء في الركبة, علاج سائل الركبة, علاج سوائل الركبة, علت آب آوردن زانو, علت افیوژن زانو, علت افیوژن زانورا, علت افیوژن زانوی, علت ورم زانو, علت ورم زانو پای راست, علت ورم زانو پای راست چیست, علت ورم زانو چیست, علت ورم زانو در سالمندان, علت ورم زانو در کودکان, علت ورم زانو و درد, علت ورم زانو و درد شدید, علت ورم زانو و ساق پا, علت ورم زانوها, علت ورم زانوی پا, علت ورم زانوی چپ, عمل آب آوردن زانو, عمل آب آوردن زانواده, عمل آب آوردن زانوت, عمل آب آوردن زانوس, عمل آب آوردن زانوی, عمل جراحی آب آوردن زانو, عوارض آب آوردن زانو, عوارض افیوژن زانوی, ماء في الركبة علاج, مرض الماء في الركبة, نحوه تشخیص آب آوردن زانو, هل الماء في الركبة خطير, وجود الماء في الركبة, وجود سوائل في الركبة، 555-knee-تورم-زانو-آب-افیوژن-درمان-فوری-آب-آوردن-زانو-درمان-قطعی-افیوژن-در-اصفهان-effusion

وب سایت رسمی دکتر مهدی مویدفر، توصیه های پزشکی ارائه نمی کند. اطلاعات منتشر شده در مقاله آب آوردن زانو 8 درمان سنتی دارویی خانگی و تشخیص از جمله متن، گرافیک، تصاویر و سایر مطالب موجود در این وب سایت فقط برای اهداف اطلاعاتی و ارتقا دانش شما مخاطب گرامی است. هیچ مطلبی در این سایت به عنوان جایگزینی برای مشاوره، تشخیص یا درمان حرفه ای پزشکی در نظر گرفته نشده است.

ادامه مطلب  جراحی میکروفرکچر زانو چیست و چگونه انجام میشود؟

همیشه در مورد هر گونه سؤالی که ممکن است در مورد یک وضعیت پزشکی یا درمان و قبل از اتخاذ یک مراقبت پزشکی یا بهداشتی جدید که دارید، از پزشک یا سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی واجد شرایط مشورت بگیرید و هرگز توصیه های پزشکی حرفه ای را نادیده نگیرید یا در جستجوی آن به دلیل بیماری که دارید تأخیر نکنید.