کندرومالاسی پاتلا یا نرمی غضروف کشکک زانو

درمان نرمی غضروف کشکک زانو

chondromalacia patella exercises, chondromalacia patella mri grading, chondromalacia patella radiology, chondromalacia patella treatment, chondromalacia patellae, chondromalacia patellae icd 10, chondromalacia patellae meaning, chondromalacia patellae of right knee, chondromalacia patellae pronunciation, chondromalacia patellae syndrome, آیا نرمی غضروف خطرناک است, ایا نرمی غضروف زانو درمان قطعی دارد, بیماری زانوی دوندگان, بیماری نرمی غضروف کشکک زانو, تشخیص کندرومالاسی, تشخیص کندرومالاسیس, تشخیص کندرومالاسیل, تشخیص کندرومالاسیون, تشخیص نرمی غضروف کشکک زانو, جراحی کندرومالاسی, جراحی کندرومالاسی زانو, حنان الركبة الرضفة pdf, خطر نرمی غضروف کشکک زانو چیست, خطر نرمی غضروف کشکک زانو در طب سنتی, خطر نرمی غضروف کشکک زانو نی نی سایت, داروی نرمی غضروف کشکک زانو, درمان بیماری زانوی دوندگان, درمان خانگی نرمی غضروف زانو, درمان خانگی نرمی غضروف کشکک زانو, درمان زانو درد دوندگان, درمان زانو دوندگان, درمان زانوی دوندگان, درمان زانوی دوندگانی, درمان زانوی دونده, درمان سندرم زانوی دوندگان, درمان قطعی کندرومالاسی زانو, درمان كندرومالاسي زانو, درمان کندرومالاسی با طب سنتی, درمان کندرومالاسی پاتلا, درمان کندرومالاسی پاتلا زانو, درمان کندرومالاسی زانو, درمان کندرومالاسی کشکک با طب سنتی, درمان کندرومالاسی نی نی سایت, درمان کندرومالاسی یا نرمی غضروف کشکک زانو, درمان گیاهی نرمی غضروف زانو, درمان گیاهی نرمی غضروف کشکک زانو, درمان نرمي غضروف كشكك زانو, درمان نرمی غضروف پشت کشکک زانو, درمان نرمی غضروف زانو, درمان نرمی غضروف زانو چیست, درمان نرمی غضروف زانو در طب اسلامی, درمان نرمی غضروف زانو در طب سنتی, درمان نرمی غضروف زانو نی نی سایت, درمان نرمی غضروف زیر کشکک زانو, درمان نرمی غضروف کشکک زانو در طب سنتی, درمان نرمی مفصل زانو, دلیل نرمی غضروف زانو, راه های درمان کندرومالاسی کشکک, راههای درمان نرمی غضروف کشکک زانو, طول درمان کندرومالاسی, علائم کندرومالاسی, علائم کندرومالاسی زانو, علائم کندرومالاسی کشکک, علائم کندرومالاسیس, علائم کندرومالاسیل, علائم نرمی غضروف کشکک زانو, علائم و درمان کندرومالاسی کشکک, علاج الرضفة الركبة, علت ایجاد کندرومالاسی, علت بیماری کندرومالاسی, علت بیماری کندرومالاسی پاتلا, علت کندرومالاسی, علت کندرومالاسی زانو چیست, علت کندرومالاسیت, علت کندرومالاسیس, علت کندرومالاسیل, علت کندرومالاسین, علت نرمی غضروف زانو, علت نرمی غضروف زانو چیست, علت نرمی غضروف کشکک زانو, علت نرمی غضروف کشکک زانو چیست, علت نرمی مفصل زانو, علت و درمان کندرومالاسی کشکک, عمل جراحی کندرومالاسی, عمل کندرومالاسی, عوارض کندرومالاسیس, عوارض کندرومالاسیل, عوارض کندرومالاسیو, عوارض کندرومالاسیون, عوارض نرمی غضروف کشکک زانو, کندرومالاسی, کندرومالاسی پاتلا, کندرومالاسی پاتلا درمان, کندرومالاسی پتلا, کندرومالاسی چیست, کندرومالاسی درجه یک, کندرومالاسی درمان, کندرومالاسی زانو چیست, کندرومالاسی کشکک چیست, کندرومالاسی کشکک درمان, نرمی غضروف کشکک زانو, نرمی غضروف کشکک زانو نی نی سایت, ورزش برای تقویت کشکک زانو, ورزش برای درد کشکک زانو, ورزش برای دررفتگی کشکک زانو, ورزش برای درمان ساییدگی کشکک زانو, ورزش برای ساییدگی کشکک زانو, ورزش برای کشکک زانو, ورزش برای کندرومالاسی, ورزش تقویت کشکک زانو, ورزش کشکک زانو, ورزش کندرومالاسی, ورزش کندرومالاسی زانو, ورزش مناسب برای درد کشکک زانو, ورزش مناسب برای کندرومالاسی, ورزش نرمی غضروف کشکک زانو, ورزش نرمی کشکک زانو, ورزش های نرمی کشکک زانو، 545-chondromal-بهترین-درمان-تشخیص-علت-عوارض-علل-تمرینات-ورزشی-اصفهان-کندرومالاسی-پاتلا-یا-نرمی-غضروف-کشکک-زانو-در-خانه-patellae

کندرومالاسی پاتلا یا نرمی غضروف کشکک زانو (Chondromalacia patellae) که با نام «بیماری زانوی دوندگان» نیز شناخته می شود، وضعیتی است که در آن غضروف موجود در سطح زیرین کشکک زانو تحلیل می رود و به اصطلاح نرمی غضروف کشکک زانو شکل می گردد. این وضعیت در میان افراد جوان و ورزشکاران شایع است. بیماری زانوی دوندگان گاهی ممکن است در افراد مسن که به علائم بیماری آرتروز زانو دچار هستند، نیز رخ دهد.

آیا نرمی غضروف خطرناک است

نرمی کشکک زانو، ضعیف شدن و نرم شدن غضروف در قسمت زیرین کشکک زانو (پاتلا) است. این عارضه زمانی احساس می‌شود که غضروف مفصل زانو به دلیل ناترازی کشکک زانو با استخوان ران یا فمور روبه‌ زوال می‌رود. چنانچه بیماری نرمی کشکک زانو درمان نشود در آینده مشکلات بیشتری را تجربه خواهید کرد و نهایتا باید خود را برای عمل جراحی آرتروپلاستی زانو آماده کنید.

ایا نرمی غضروف زانو درمان قطعی دارد

دکتر فوق تخصص زانو در مقاله کندرومالاسی پاتلا یا نرمی غضروف کشکک زانو اظهار می کند، برخلاف آسیب غضروف ناشی از آرتروز، آسیب های ناشی از ساییدگی کشکک زانو اغلب می تواند درمان شود. به طور معمول درمان نرمی غضروف کشکک زانو ابتدا بصورت تدریجی توصیه می شود. زیرا استراحت و فیزیوتراپی ممکن است علائم را از بین ببرد. اگر این درمان ها بعد از چند ماه مؤثر نباشند، ممکن است عمل جراحی کندرومالاسی پاتلا پیشنهاد شود.

ادامه مطلب  علائم شکستگی کشکک زانو

تشخیص کندرومالاسی پاتلا یا نرمی غضروف کشکک زانو

زمانی که استخوان ران و زانو به طور مستقیم به هم ساییده می‌شوند ممکن است دردهای شدید زانو ایجاد شوند. با مراجعه به متخصص ارتوپدی و انجام معاینات بالینی زانو توسط ایشان و در صورت لزوم انجام روش‌های تشخیصی دیگر مانند ام آر آی یا عکس برداری و …، تشخیص سندرم کندرومالاسی پاتلا یا نرمی غضروف کشکک زانو انجام خواهد شد.

علت نرمی غضروف زانو چیست

بیماری نرمی کشکک زانو اغلب زمانی رخ می‌دهد که سطح زیرین کشکک زانو با استخوان ران تماس پیدا می‌کند و درد و تورم ایجاد می شود. وضعیت نامناسب قرار گرفتن کشکک زانو، گرفتگی یا ضعف عضلات مرتبط با زانو، انجام فعالیت‌های شدید زانو و صافی کف پا ممکن است احتمال ابتلا و علت نرمی غضروف زانو را افزایش دهد.

علائم نرمی غضروف زانو چیست

از مهمترین علائم نرمی غضروف زانو می توان به دردهای مبهمی که در نواحی مختلف کشکک زانو، همچون بالا، اطراف و زیر کشکک زانو حس می‌شوند، اشاره کرد. همچنین اگر هنگام خم کردن زانو، پایین آمدن از پله‌ها، طی سراشیبی و نشستن طولانی مدت احساس خردشدگی در زانو داشتید نیز ممکن است درگیر نرمی کششک زانو شده باشید. برای تشخیص و درمان نرمی غضروف می‌توانید به بهترین متخصصان زانو، مراجعه کنید.

چه کسانی در معرض ابتلا به نرمی کشکک زانو هستند؟

دکتر مویدفر بیان می کند بیماری کندرومالاسی کشکک زانو بیشتر در میان جوانان و افراد ورزشکار مشاهده شده است. ولی نمی توان به طور قطعی گفت که بیماری زانوی دوندگان فقط مختص جوانان و ورزشکاران است و گاهی نیز در افراد سالخورده مشاهده است. در زیر افرادی که بیشتر در معرض خطر ابتلا به کندرومالاسی پاتلا زانو هستند، ذکر شده است.

1. افرادی که دچار اضافه وزن و چاقی هستند.
  2. افرادی که دچار شکستگی، آسیب‌دیدگی یا دررفتگی کشکک زانو شده‌اند.
  3. دوندگان، فوتبالیست ها و افرادی که زیاد ورزش می‌کنند.
  4. نوجوانان و جوانان که اغلب بین دختران شایع تر است.
ادامه مطلب  افرادی که بیشتر مبتلا به درد زانو می شوند

درمان کندرومالاسی زانو در اصفهان

در کلینیک فوق تخصصی زانو در اصفهان، برای درمان کندرومالاسی زانو، ابتدا توسط دکتر مویدفر فوق تخصص زانو علت نرمی غضروف زانو بررسی می شود و سپس علائم بیماری کندرومالاسی مورد ارزیابی قرار می گیرد. یک برنامه درمانی مناسب برای کاهش درد و جلوگیری از پیشرفت بیماری زانوی دوندگان توصیه می شود.

درمان خانگی نرمی غضروف زانو

اغلب موارد خفیف تا متوسط نرمی کشکک زانو را می توان با روش های درمان خانگی نرمی غضروف زانو بهبود بخشید. درمان بیماری کندرومالاسی زانو شامل دارو درمانی، تمرینات ورزشی مخصوص زانو، فیزیوتراپی زانو، استفاده از کفی مناسب کفش، بستن زانوبند طبی مخصوص و در نهایت تزریق اوزون یا prp می باشد. دکتر مهدی مؤید فر متخصص ارتوپدی و فوق تخصص جراحی زانو با در نظر گرفتن همه جوانب، می‌تواند ارائه دهنده بهترین روشهای درمان درد زانو به بیماران عزیز باشد.

توصیه پزشکی دکتر مویدفر جراح زانو

وب سایت رسمی دکتر مهدی مویدفر، توصیه های پزشکی ارائه نمی کند. اطلاعات منتشر شده در مقاله کندرومالاسی پاتلا یا نرمی غضروف کشکک زانو از جمله متن، گرافیک، تصاویر و سایر مطالب موجود در این وب سایت فقط برای اهداف اطلاعاتی و ارتقا دانش شما مخاطب گرامی است. هیچ مطلبی در این سایت به عنوان جایگزینی برای مشاوره، تشخیص یا درمان حرفه ای پزشکی در نظر گرفته نشده است.

همیشه در مورد هر گونه سؤالی که ممکن است در مورد یک وضعیت پزشکی یا درمان و قبل از اتخاذ یک مراقبت پزشکی یا بهداشتی جدید که دارید، از پزشک یا سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی واجد شرایط مشورت بگیرید و هرگز توصیه های پزشکی حرفه ای را نادیده نگیرید یا در جستجوی آن به دلیل بیماری که دارید تأخیر نکنید.

ادامه مطلب  چه افرادی در معرض 10 عامل درد زانو قرار دارند؟