اقدامات و مراقبتهای قبل از عمل آرتروسکوپی زانو

مراقبت های قبل از عمل آرتروسکوپی زانو

آرتروسكوپي زانو, آرتروسکوپی زانو, آرتروسکوپی زانو acl, آرتروسکوپی زانو چگونه است, آرتروسکوپی زانو چیست, آرتروسکوپی زانو در اصفهان, آرتروسکوپی زانو در شیراز, آرتروسکوپی زانو فیلم, آرتروسکوپی زانو مینیسک, آرتروسکوپی زانو نی نی سایت, بعد از آرتروسکوپی زانو, بهترین جراح آرتروسکوپی زانو, پمپ درد برای عمل زانو, تصاویر آرتروسکوپی زانو, تمرینات بعد از عمل آرتروسکوپی زانو, جراحی آرتروسکوپی رباط صلیبی زانو, جراحی آرتروسکوپی زانو, جراحی آرتروسکوپی مینیسک زانو, درد بعد از عمل آرتروسکوپی زانو, درد بعد از عمل جراحی زانو, درد بعد از عمل زانو, درد بعد عمل زانو, درد زانو, درد زانو بعد از زایمان, درد زانو بعد از ورزش, درد زانو به پایین, درد زانو چپ, درد زانو در جوانی, درد زانو راست, درد زانو هنگام خم شدن, درد زانو و ساق پا, درد زانوی راست, درد زانوی عمل شده, درد عمل پروتز زانو, درد عمل زانو, درد عمل مفصل زانو, درد قبل عمل زانوا, درد قبل عمل زانواست, درد قبل عمل زانوس, درد قبل عمل زانوی, عکس آرتروسکوپی زانو, عکس آرتروسکوپی زانور, عکس جراحی زانو, عکس جراحی زانوی, عکسهای جراحی زانو, عمل آرتروسکوپی رباط صلیبی زانو, عمل آرتروسکوپی زانو, عمل آرتروسکوپی زانو چگونه است, عمل آرتروسکوپی زانو چیست, عمل آرتروسکوپی زانو نی نی سایت, عمل آرتروسکوپی مینیسک زانو, عمل جراحی آرتروسکوپی زانو, عمل جراحی زانو, عمل جراحی زانو hto, عمل جراحی زانو پرانتزی, عمل جراحی زانو پروتز, عمل جراحی زانو ضربدری, عمل جراحی زانو فیلم, عمل جراحی زانو و گذاشتن پروتز, عمل جراحی زانوی پا, عمل جراحی زانوی پرانتزی, عمل جراحی زانوی ضربدری, عمل زانو درد دارد, عوارض عمل آرتروسکوپی زانو, فوق تخصص زانو از امریکا, فوق تخصص زانو بیمارستان بقیه الله, فوق تخصص زانو بیمارستان میلاد, فوق تخصص زانو در اصفهان, فوق تخصص زانو در تهران, فوق تخصص زانو در غرب تهران, فوق تخصص زانو در کرج, فوق تخصص زانو در مشهد, فوق تخصص زانو شیراز, فوق تخصص زانو مشهد, فیزیوتراپی بعد از آرتروسکوپی زانو, فیلم آرتروسکوپی زانو, فیلم جراحی آرتروسکوپی زانو, فیلم جراحی زانو, فیلم جراحی زانو اپارات, فیلم جراحی زانو پرانتزی, فیلم جراحی زانو تعویض مفصل, فیلم جراحی زانو درد, فیلم جراحی زانو شکسته, فیلم جراحی زانوی پا, فیلم جراحی زانوی پرانتزی, فیلم جراحی مینیسک زانو با لیزر, فیلم عمل آرتروسکوپی مینیسک زانو, مراقبت از زانو, مراقبت از زانو بعد از عمل, مراقبت از زانوها, مراقبت از زانوی آب آورده, مراقبت از زانوی اسیب دیده, مراقبت بعد عمل زانو, مراقبت پارگی مینیسک زانو, مراقبت زانو, مراقبت زانو درد, مراقبت های ارتروز زانو, مراقبت های بعد از عمل آرتروسکوپی زانو, مراقبتهای بعد از آرتروسکوپی زانو, مراقبتهای بعد از عمل آرتروسکوپی زانو, مسکن قوی برای درد عمل زانو, هزینه جراحی آرتروسکوپی زانو, هزینه عمل آرتروسکوپی زانو, ورزشهای بعد از آرتروسکوپی زانو، 547-before-مراقبت-های-تمرینات-عمل-زانو-اقدامات-قبل-از-عمل-آرتروسکوپی-زانو-arthroscopy

اقدامات و مراقبتهای قبل از عمل آرتروسکوپی زانو در راستای نتیجه هر چه بهتر از جراحی ارتروسکوپی زانو صورت می پذیرد. همیشه جراح زانو را در مورد داروهایی که مصرف می‌کنید مطلع نمایید. چه این داروها مکمل باشند، چه داروهای گیاهی که بدون نسخه پزشک می‌توان آنها را تهیه کرد. ممکن است توصیه کند که برای ارزیابی سلامت عمومی بدن و قبل عمل آرتروسکوپی مینیسک زانو به یک پزشک دیگر همچون متخصص بیماری های عفونی یا قلب و عروق ارجاع شوید.

آزمایشات قبل از عمل جراحی آرتروسکوپی مینیسک زانو

دکتر مویدفر در مقاله اقدامات و مراقبتهای قبل از عمل آرتروسکوپی زانو بیان میکند همچنین دکتر فوق تخصص زانو، ممکن است آزمایش هایی را قبل از عمل زانو برای شما تجویز کند که ممکن است شامل آزمایش خون یا الکتروکاردیوگرام (EKG) باشند. در اکثر اوقات این آزمایشات در روز جراحی در مرکز جراحی زانو در اصفهان انجام می شود، ولی در برخی موراد ممکن است پزشک زانو شما را به مکان خاصی ارجاع دهند.

در دو هفته قبل از عمل رباط صلیبی چه باید کرد

  • ممکن است پزشک از شما بخواهد که مصرف داروهای رقیق کننده خون را قطع کنید. این داروها عبارتند از آسپیرین، ایبوپروفن (آدویل، موترین)، ناپروکسن (ناپروسین، آلیو) و رقیق کننده های دیگر خون
  • در مورد داروهایی که می‌توانید تا روز عمل مصرف کنید از پزشک سؤال کنید.
  • اگر سیگار می‌کشید، سعی کنید آن را متوقف کنید. از پزشک بخواهید تا به شما کمک کند. استعمال دخانیات می‌تواند سرعت روند بهبودی زخم استخوان‌ها را کاهش دهد.
  • همیشه پزشک را در مورد سرماخوردگی، تب، آنفولانزا، تبخال یا بیماری‌های دیگر که قبل از انجام عمل جراحی زانو داشته اید آگاه کنید.
  • بیاد داشته باشید برای تمرینات بعد از عمل آرتروسکوپی زانو از پزشک زانو حتما سوال بپرسید و بصورت سرخود اقدامی انجام ندهید.
ادامه مطلب  درمان جراحی دررفتگی کشکک زانو یا تروکلئوپلاستی

در روز انجام عمل جراحی کارهای زیر را انجام دهید:

  • از شما خواسته می‌شود از 6 تا 12 ساعت قبل از عمل رباط صلیبی از خوردن و آشامیدن پرهیز کنید.
  • داروهایی را که باید قبل از عمل مصرف کنید با یک جرعه کوچک آب میل کنید.
  • به شما گفته می‌شود که چه ساعتی در بیمارستان حاضر شوید.

نحوه انجام عمل آرتروسکوپی زانو

سه روش متفاوت بیهوشی بیمار در راستای کاهش درد در هنگام انجام جراحی آرتروسکوپی ممکن است به کار برده شود که در ادامه مقاله اقدامات و مراقبتهای قبل از عمل آرتروسکوپی زانو به آن می پردازیم.

1- بیهوشی موضعی

ممکن است زانوی شما با داروهای ضد درد بی حس شود. همچنین ممکن است به شما داروهایی داده شود که در حالی که هوشیار هستید باعث ریلکس شدن شما شود.

2- بیهوشی نخاعی

به این روش بیهوشی منطقه‌ای نیز گفته می‌شود. داروهای ضد درد در فضای نخاع و ستون فقرات تزریق می‌شود. شما همچنان هوشیار خواهید بود اما قادر نخواهید بود چیزی را در زیر کمر خود حس کنید.

3- بیهوشی عمومی

شما به طور کامل در هنگام عمل به خواب فرو رفته و هیچ دردی را احساس نخواهید کرد.

4- انسداد عصب فمورال

این نیز یک روش دیگر برای بیهوشی منطقه‌ای است. داروهای ضد درد در اطراف کشاله ران تزریق می‌شود. شما در طول انجام عمل به خواب خواهید رفت. این روش بیهوشی باعث می‌شود که شما درد را احساس نکنید بنابراین به بیهوشی عمومی نیازی ندارید.

حین عمل آرتروسکوپی زانو چه اتفاقی می افتد؟

در شروع عمل زانو ابزاری مثل فشارسنج یا به اصطلاح پزشکی تورنیکت یا رگ بند به دور ران شما بسته می‌شود تا خونریزی را در خلال انجام عمل کنترل کند. بهترین جراح آرتروسکوپی زانو در اصفهان دو یا سه شکاف کوچک اطراف زانو ایجاد می‌کند. با استفاده از سرم شستشو جهت باز شدن فضای درون مفصل شما استفاده می‌شود.

ادامه مطلب  درمان نرمی غضروف کشکک زانو در اصفهان

آرتروسکوپی زانو

یک لوله کوچک که همان لنز سر دوربین می‌باشد از طریق این شکاف‌ها وارد زانو می‌شود. این دوربین مجهز به یک مانیتور ویدیویی است که به جراح این امکان را می‌دهد که درون زانو را ببیند. جراح خوب زانو ممکن است ابزارهای دیگر جراحی را از طریق این شکاف‌ها وارد زانو کرده و روی آن کار کند. شما می‌توانید برای انجام آرتروسکوپی زانو، به دکتر مهدی مویدفر، از بهترین جراحان زانو در اصفهان، مراجعه نمایید.

کارهایی که قبل از عمل جراحی باید انجام داد

سپس جراح مشکل پیش آمده در زانو را به این طریق درمان می نماید. در پایان عمل جراحی، سرم از زانو تخلیه می‌گردد و به کمک بخیه محل شکاف‌های جراحی بسته می‌شود و روی آن پانسمان می‌گردد. در بعضی موارد در صورت نیاز می‌توان از عمل جراحی فیلم آرتروسکوپی زانو یا عکس گرفت. شما بعداً می‌توانید عکس آرتروسکوپی زانو را ببینید. بنابراین شما متوجه خواهید شد که چه عملی روی شما انجام شده است.

راههای کاهش استرس قبل از عمل جراحی

باید بدانید اضطراب قبل از عمل جراحی جزء لاینفک عمل های جراحی پزشکی بشمار می رود و بیماران را به شدت آزار می دهد. اما نتایج مطالعات مختلف نشان داده اند برقراری ارتباط کلامی مناسب از طرف پرسنل بالینی با بیماران و به کارگیری روش های درمان غیردارویی مثل آموزش بیمار و آگاهی دادن به بیمار، گوش دادن به موسیقی دلخواه بیمار، آروماتراپی با گیاهان دارای خواص آرام بخش مثل گل محمدی، سنبل‌الطیب، اسطوخودوس و بهارنارنج موجب کم کردن استرس و اضطراب قبل از عمل جراحی می‌شوند.

ادامه مطلب  درمان کشیدگی زانو رباط و تاندون

توصیه پزشکی دکتر مویدفر جراح زانو

وب سایت رسمی دکتر مهدی مویدفر، توصیه های پزشکی ارائه نمی کند. اطلاعات منتشر شده در مقاله اقدامات و مراقبتهای قبل از عمل آرتروسکوپی زانو، از جمله متن، گرافیک، عکس و فیلم عمل آرتروسکوپی زانو و سایر مطالب موجود در این وب سایت فقط برای اهداف اطلاعاتی و ارتقا دانش شما مخاطب گرامی است. هیچ مطلبی در این سایت به عنوان جایگزینی برای مشاوره، تشخیص یا درمان حرفه ای پزشکی در نظر گرفته نشده است.

همیشه در مورد هر گونه سؤالی که ممکن است در مورد یک وضعیت پزشکی یا درمان و قبل از اتخاذ یک مراقبت پزشکی یا بهداشتی جدید که دارید، از پزشک یا سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی واجد شرایط مشورت بگیرید و هرگز توصیه های پزشکی حرفه ای را نادیده نگیرید یا در جستجوی آن به دلیل بیماری که دارید تأخیر نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 18 =