آرتروسکوپی زانو اقدامات و مراقبت های بعد از عمل

مراقبت های بعد از عمل آرتروسکوپی زانو

548-after-بهترین-تمرینات-ورزشی-آرتروسکوپی-زانو-اقدامات-و-مراقبت-های-بعد-از-عمل-arthroscopic، اقدامات بعد از عمل مینیسک زانو, بعد از عمل رباط صلیبی و مینیسک, بعد از عمل مینیسک زانو چه باید کرد, پارگی مینیسک, پارگی مینیسک پا, پارگی مینیسک خلفی زانو, پارگی مینیسک داخلی زانو, پارگی مینیسک درجه 3, پارگی مینیسک زانو, پارگی مینیسک زانو چگونه درمان میشود, پارگی مینیسک زانو علائم, پارگی مینیسک زانو نی نی سایت, پارگی مینیسک گرید 2, تغذیه بعد از عمل رباط صلیبی و مینیسک, تمرینات بعد از عمل رباط صلیبی و مینیسک, چند روز بعد از عمل زانو میتوان راه رفت, خطرات عمل آرتروسکوپین, درد بعد از عمل آرتروسکوپی زانو, درد بعد از عمل آرتروسکوپی شانه, درد عمل آرتروسکوپین, درد عمل آرتروسکوپینر, دوره نقاهت آرتروسکوپی زانو, دوره نقاهت بعد از آرتروسکوپی زانو, رانندگی بعد از عمل رباط صلیبی و مینیسک, راه رفتن بعد از عمل رباط صلیبی و مینیسک, عمل آرتروسکوپی, عمل آرتروسکوپی چگونه است, عمل آرتروسکوپی رباط صلیبی زانو, عمل آرتروسکوپی زانو, عمل آرتروسکوپی شانه, عمل آرتروسکوپی شانه دکتر نخعی, عمل آرتروسکوپی کتف, عمل آرتروسکوپی لگن, عمل آرتروسکوپی مچ پا, عمل آرتروسکوپی مینیسک زانو, عوارض بعد از عمل آرتروسکوپی, عوارض بعد از عمل رباط صلیبی و مینیسک, عوارض عمل آرتروسکوپی زانو, عوارض عمل آرتروسکوپی شانه, عوارض عمل آرتروسکوپین, مراقبت بعد از آرتروسکوپی, مراقبت بعد از عمل رباط صلیبی و مینیسک, مراقبت بعد از عمل مینیسک زانو, مراقبت عمل آرتروسکوپین, مراقبت هاي بعد از عمل زانو, مراقبت های بعد از جراحی زانو, مراقبت های بعد از جراحی مینیسک زانو, مراقبت های بعد از عمل acl زانو, مراقبت های بعد از عمل آرتروسکوپی رباط صلیبی, مراقبت های بعد از عمل آرتروسکوپی زانو, مراقبت های بعد از عمل آرتروسکوپی شانه, مراقبت های بعد از عمل آرتروسکوپی مچ پا, مراقبت های بعد از عمل پروتز زانو, مراقبت های بعد از عمل رباط صلیبی و مینیسک, مراقبت های بعد از عمل زانو, مراقبت های بعد از عمل زانو پرانتزی, مراقبت های بعد از عمل کشکک زانو, مراقبت های بعد از عمل مفصل زانو, مراقبت های بعد از عمل مینیسک, مراقبت های بعد از عمل مینیسک زانو, مراقبتهای بعد از آرتروسکوپی زانو, مراقبتهای بعد از آرتروسکوپی شانه, هزینه عمل آرتروسکوپی زانو, هزینه عمل آرتروسکوپی شانه, هزینه عمل آرتروسکوپی کتف, هزینه عمل آرتروسکوپی لگن, هزینه عمل آرتروسکوپی مچ پا, هزینه عمل آرتروسکوپی مچ دست, ورزش های بعد از عمل رباط صلیبی و مینیسک

آرتروسکوپی زانو اقدامات و مراقبت های بعد از عمل، پس از عمل روی پانسمان شما بانداژ شده و موقع ترخیص بهترین ورزش برای تقویت عضلات چهار سر ران به شما آموزش داده می‌شود. به طور کلی فعالیت هایی که بعد از عمل انجام میدهید شامل مراقبت از زخم و محل عمل، تغذیه و ورزش و فعالیت های روزمره می باشد. به آموزشها و مراقبت های بعد از عمل زانو که به شما داده می شود با دقت عمل کنید تا دوره نقاهت آرتروسکوپی زانو به حداقل برسد.

دوره نقاهت آرتروسکوپی زانو

دوره بازتوانی کامل پس از انجام عمل آرتروسکوپی به مشکلی که درمان شده است بستگی دارد. مشکلاتی مانند پارگی مینیسک، شکستگی غضروف، کیست بیکر و مشکلاتی سینوویوم معمولاً به راحتی درمان می‌شوند. بسیاری از بیماران می‌توانند پس از عمل به فعالیت‌های خود بپردازند. بازتوانی پس از انجام عمل‌های ساده در بیشتر موارد با سرعت انجام می‌شود.

بعد از عمل مینیسک زانو چه باید کرد

شما پس از انجام برخی اعمال جراحی زانو به عصا نیاز خواهید داشت. همچنین پزشک برای تسکین درد بعد از عمل زانو برایتان داروهای ضد درد و مسکن و داروهای ضد انعقاد مثل آسپیرین یا داروهای مشابه تجویز خواهد کرد. اگر شما عمل پیچیده تری انجام دهید ممکن است دوره بازتوانی طولانی‌تر شود. اگر قسمتی از زانوی شما ترمیم یا بازسازی شود، شما قادر نخواهید بود تا چند هفته بدون کمک عصا یا زانوبند طبی راه بروید.

چند روز بعد از عمل زانو میتوان راه رفت

دکتر مویدفر در مقاله آرتروسکوپی زانو اقدامات و مراقبت های بعد از عمل بیان میکند بازتوانی کامل ممکن است چند ماه تا یک سال طول بکشد. اگر شما به آرتروز زانو مبتلا باشید، پس از انجام عمل آرتروسکوپی برای ترمیم آسیب دیدگی‌های دیگر زانو هنوز علائم این بیماری را خواهید داشت. دکتر مهدی مویدفر، آماده ارائه خدمات درمانی در زمینه استئوتومی زانو به بیماران محترم می‌باشد.

ادامه مطلب  درمان پارگی مینیسک گرید 1 و 2 و رباط زانو درجه 3

عوارض بعد از عمل رباط صلیبی و مینیسک

با این که عمل آرتروسکوپی عملی بدون خطر برای درمان آسیب دیدگی های زانو است اما برخی خطرات احتمالی بیماران را تهدید می‌کند که باید نسبت به آن آگاه و هوشیار باشند. متناسب با شرایط مفصل و شرایط بیمار، این خطرات می‌تواند شامل تورم و گرفتگی مفصل، خونریزی، لختگی خون، عفونت یا باقی ماندن مشکل زانو باشد. مراقبت های بعد از عمل آرتروسکوپی زانو می تواند به طور چشمگیری از این عوارض پیشگیری کند.

بازتوانی پس از انجام عمل آرتروسکوپی چیست؟

برنامه درمان فیزیکی بیمار پس از انجام عمل آرتروسکوپی می‌تواند به سه فاز تقسیم شود:

1. بازگرداندن کنترل ماهیچه های پا و کنار گذاشتن عصا
  2. بازیابی قدرت و توان حرکتی زانو و بازگشت به زندگی روزمره.
  3. تمرینات ورزشی برای بهینه کردن دوران بهبودی بیمار در این فازها طراحی می‌شوند.

زمان‌بندی هریک از فازها به بیمار و وضعیت فیزیکی او و روند بهبود پس از جراحی بستگی دارد.

مرحله یک برای اقدامات بعد از عمل مینیسک

تمرینات بعد از عمل آرتروسکوپی زانو در این فاز اولیه به بیمار کمک می‌کند تا تعادل و هماهنگی خود را بازیابد و این تمرینات باید بلافاصله پس از ترخیص از بیمارستان انجام شود. راه رفتن با عصا را نمی‌توان ورزش تلقی کرد اما یک قسمت مهم از برنامه فیزیوتراپی بعد از عمل رباط صلیبی است. تمرین بلند کردن پا به صورت مستقیم را می‌توان در حالت نشسته یا خوابیده انجام داد.

مچ پا که باید تمرین داده شود باید با زاویه 90 در جه خم شود و زانو در حد امکان صاف شود. سپس کل پا و ران را از روی زمین به اندازه حدود 30 تا 45 سانتیمتر بلند کنید و این حالت را به مدت 6 ثانیه حفظ کنید. این تمرین آر 10 تا 15 مرتبه و به تعداد 2 تا 3 ست انجام دهید.

مرحله دو در اقدامات بعد از عمل آرتروسکوپی زانو

ورزش و تمرین برای خم شدن زانو بعد از عمل acl به بیمار کمک می‌کند تا دامنه کامل حرکات زانو را بازیافته و زانو را برای حرکت بدون عصا تقویت نماید. تمریناتی که به افزایش دامنه حرکتی زانو کمک می‌کنند باید به صورت نشسته روی میز انجام شوند به طوری که پاها از لبه میز آویزان باشد.

بیماران ممکن است از پای سالم خود برای صاف کردن پای دیگر کمک بگیرند (حرکات کششی) و زانوهای خود را خم کنند (حرکات فلکس). بیماران می‌توانند به محض اینکه زانوی آن‌ها دامنه حرکتی خود را تا حدودی بازیافت، حرکت دوچرخه را روی دوچرخه‌های ثابت انجام دهند.

ادامه مطلب  درمان خانگی کیست مینیسک زانو

کشش عضلات چهار سر ران برای تمرینات بعد از عمل رباط صلیبی و مینیسک و تقویت عضلات چهار سر به کار برده می‌شود. برای انجام این حرکت، بیمار باید روی زمین دراز کشیده و زانوی سالم خود را خم کرده و کف پا را روی سطح زمین قرار دهد.

زانوی تحت درمان به کمک یک شی سفت که در زیر آن قرار داده می‌شود حمایت می‌شود. سپس زانو به طور کامل کشیده می‌شود تا از زاویه صفر درجه از حالت خم به حدود 30 تا 40 در جه برسد. پا را باید به مدت 6 ثانیه در همین حالت نگه داشت و به آرامی آن را پایین آورد.

مرحله سه برای اقدامات بعد از عمل مینیسک

زمانی که بیمار وارد فاز 3 از برنامه فیزیوتراپی خود شد، میتواند فعالیت‌های فیزیکی نرمال خود را انجام دهد. طول زمان رسیدن به این فاز به وضعیت بیمار و روند بهبودی او پس از جراحی بستگی دارد.

لازم است بدانید در صورت بروز هر یک از علائم زیر باید به پزشک مراجعه کرد:

1. تب و لرز شدید
  2. قرمزی یا احساس گرمای دائم در اطراف زانو
  3. تورم شدید در محل جراحی (ورم زانو)
  4. ایجاد درد شدید در زانو و عضلات پا
  5. گزگز یا بی‌حسی انگشتان پا
  6. ترشحات بدبو، سبز یا زرد رنگ
  7. صاف نشدن پا بعد از عمل رباط صلیبی

سوالات متدوال

شما می توانید سوالات متدوالی که می تواند برای آرتروسکوپی زانو اقدامات و مراقبت های بعد از عمل مطرح شود را از پزشک زانوی خود بپرسید تا شرایط بعد از عمل برای شما راحت تر باشد. این سوالات شامل :

• نحوه خوابیدن بعد از عمل مینیسک زانو چطور باید باشد.
  • علت کبودی پا بعد از عمل زانو چه می تواند باشد.
  • بعد از عمل زانو چه بخوریم
  • عوارض بعد از عمل رباط صلیبی و مینیسک کدام است.
  • ایا تب بعد از عمل جراحی زانو شایع است.
  • درمان ورم زانو بعد از عمل جراحی چگونه است.
  • چسبندگی زانو بعد از عمل شامل حال چه افرادی است.
  • آیا به عکس زانو بعد از عمل رباط صلیبی نیاز دارم.
  • درمان عفونت زانو بعد از عمل به چه صورتی است.
  • ناپایداری زانو بعد از عمل رباط صلیبی چگونه اتفاق می افتد.
  • نحوه راه رفتن بعد از عمل رباط صلیبی و مینیسک به چه صورتی است.
  • درد بعد از عمل رباط صلیبی چقدر است.
ادامه مطلب  پارگی مینیسک زانو علائم آسیب داخلی و خارجی

مراقبت های بعد از عمل آرتروسکوپی رباط صلیبی

• بهترین مسکن قوی برای درد بعد از جراحی زانو کدام است.
  • آیا ممکن است بی حسی پا بعد از عمل رباط صلیبی داشته باشم.
  • تمرینات بدنسازی بعد از عمل رباط صلیبی به چه صورتی انجام می شود.
  • درباره آمبولی بعد از عمل جراحی زانو اطلاعاتی کسب کنید.
  • بهترین زانو بند بعد از عمل رباط صلیبی کدام است.
  • علائم پارگی مجدد رباط صلیبی بعد از عمل چیست.
  • علت صاف نشدن زانو بعد از عمل رباط صلیبی چه عواملی است.
  • احتمال پارگی رباط بعد از عمل زانو چند درصد است.
  • چهار ماه بعد از عمل رباط صلیبی می تواند ورزش را شروع کنم
  • آیا یک سال بعد از عمل رباط صلیبی می توانم به ورزش های حرفه ای بپردازم.
  • علت صدا دادن زانو بعد از عمل رباط صلیبی چیست
  • آیا ورم زانو بعد از عمل رباط صلیبی شایع است.
  • تقویت عضله چهار سر ران بعد از عمل زانو چه مواردی است.
  • آیا تق تق زانو بعد از عمل رباط صلیبی طبیعی است.
  • علت درد زانو بعد از عمل رباط صلیبی چه عاملی را دخیل می شود.
  • فیلم تمرینات بعد از عمل رباط صلیبی
  • بازگشت به فوتبال بعد از عمل رباط صلیبی
  • استراحت بعد از عمل مینیسک زانو
  • خشک شدن زانو بعد از عمل رباط
  • بعد از عمل رباط صلیبی کی میتوان فوتبال بازی کرد
  • علت خم نشدن زانو بعد از عمل رباط صلیبی
  • تغذیه بعد از عمل رباط صلیبی و مینیسک
  • بالا رفتن از پله بعد از عمل رباط صلیبی
  • برنامه بدنسازی بعد از عمل رباط صلیبی

توصیه دکتر مویدفر فوق تخصص زانو درد

وب سایت رسمی دکتر مهدی مویدفر، توصیه های پزشکی ارائه نمی کند. اطلاعات منتشر شده در مقاله آرتروسکوپی زانو اقدامات و مراقبت های بعد از عمل از جمله متن، گرافیک، تصاویر و سایر مطالب موجود در این وب سایت فقط برای اهداف اطلاعاتی و ارتقا دانش شما مخاطب گرامی است. هیچ مطلبی در این سایت به عنوان جایگزینی برای مشاوره، تشخیص یا درمان حرفه ای پزشکی در نظر گرفته نشده است.

همیشه در مورد هر گونه سؤالی که ممکن است در مورد یک وضعیت پزشکی یا درمان و قبل از اتخاذ یک مراقبت پزشکی یا بهداشتی جدید که دارید، از پزشک یا سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی واجد شرایط مشورت بگیرید و هرگز توصیه های پزشکی حرفه ای را نادیده نگیرید یا در جستجوی آن به دلیل بیماری که دارید تأخیر نکنید.