مقالات تخصصی درمان بیماری های زانو جراحی زانو

7584-بهترین-فوق-تخصص-درمان-بیماری-های-زانو-جراح-زانو-دکتر-متخصص-زانو-درد-زانو-اصفهان-knee-best-doctor-iran

مقالات تخصصی درمان بیماری های زانو جراحی زانو، زانو درد یک شکایت رایج در میان بزرگسالان است و اغلب با ساییدگی عمومی ناشی از فعالیت های روزانه مانند راه رفتن، خم شدن، ایستادن و بلند کردن بدن همراه است. ورزشکارانی که می دوند یا ورزش هایی که شامل پریدن یا چرخش سریع است نیز بیشتر در معرض درد و مشکلات زانو هستند. اما چه زانو درد یک فرد ناشی از افزایش سن یا آسیب باشد، می تواند در برخی شرایط آزار دهنده و حتی ناتوان کننده باشد.

برخی از مشکلات رایج زانو چیست؟

بسیاری از مشکلات زانو در نتیجه روند پیری و ساییدگی و فشار مداوم روی مفصل زانو (مانند آرتریت) ایجاد می‌شوند. سایر مشکلات زانو در نتیجه آسیب یا حرکت ناگهانی است که زانو را تحت فشار قرار می دهد.

عمده مشکلات رایج در زانو

مشکلات و آسیب های رایج زانو متعدد هستند که در زیر به بیشترین موارد آسیب در زانوها که شامل موارد زیر است، می پردزریم.

رگ به رگ شدن یا کشیدگی رباط ها و یا عضلات زانو

رگ به رگ شدن یا کشیدگی رباط یا عضله زانو معمولاً در اثر ضربه به زانو یا چرخش ناگهانی زانو ایجاد می شود. علائم اغلب شامل درد، تورم و مشکل در راه رفتن است.

غضروف پاره شده

ضربه به زانو می تواند منیسک ها را پاره کند (بالشتک های بافت همبند که به عنوان ضربه گیر عمل می کنند و ثبات را نیز افزایش می دهند). پارگی غضروف اغلب می تواند با رگ به رگ شدن رخ دهد. درمان ممکن است شامل پوشیدن بریس در طول یک فعالیت برای محافظت از زانو در برابر آسیب بیشتر باشد. ممکن است برای ترمیم پارگی رباط به جراحی نیاز باشد.

تاندونیت زانو

التهاب تاندون ها ممکن است ناشی از استفاده بیش از حد از تاندون در طول فعالیت های خاصی مانند دویدن، پریدن یا دوچرخه سواری باشد. تاندونیت تاندون کشکک را زانوی جامپر می گویند. این اغلب در ورزش هایی مانند بسکتبال رخ می‌دهد، جایی که نیروی برخورد با زمین پس از پرش باعث کشیدگی تاندون زانو می شود.

آرتروز زانو

استئوآرتریت شایع ترین نوع آرتریت است که زانو را درگیر می کند. استئوآرتریت یک فرآیند دژنراتیو است که در آن غضروف مفصل به تدریج از بین می رود. اغلب افراد میانسال و مسن را تحت تاثیر قرار می دهد. استئوآرتریت ممکن است به دلیل فشار زیاد روی مفصل مانند آسیب مکرر یا اضافه وزن ایجاد شود. آرتریت روماتوئید همچنین می تواند با التهاب مفصل و از بین بردن غضروف زانو، زانوها را تحت تاثیر قرار دهد. آرتریت روماتوئید اغلب افراد را در سنین پایین تر از استئوآرتریت مبتلا میکند.

توصیه پزشکی دکتر مویدفر جراح زانو

وب سایت رسمی دکتر مهدی مویدفر، توصیه های پزشکی ارائه نمی کند. اطلاعات منتشر شده از جمله متن، گرافیک، تصاویر و سایر مطالب موجود در این وب سایت فقط برای اهداف اطلاعاتی و ارتقا دانش شما مخاطب گرامی است. هیچ مطلبی در این سایت به عنوان جایگزینی برای مشاوره، تشخیص یا درمان حرفه ای پزشکی در نظر گرفته نشده است.

همیشه در مورد هر گونه سؤالی که ممکن است در مورد یک وضعیت پزشکی یا درمان و قبل از اتخاذ یک مراقبت پزشکی یا بهداشتی جدید که دارید، از پزشک یا سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی واجد شرایط مشورت بگیرید و هرگز توصیه های پزشکی حرفه ای را نادیده نگیرید یا در جستجوی آن به دلیل بیماری که دارید تأخیر نکنید.