مقالات تخصصی درمان بیماری های زانو جراحی زانو

7584-بهترین-فوق-تخصص-درمان-بیماری-های-زانو-جراح-زانو-دکتر-متخصص-زانو-درد-زانو-اصفهان-knee-best-doctor-iran

مقالات تخصصی درمان بیماری های زانو جراحی زانو، زانو درد یک شکایت رایج در میان بزرگسالان است و اغلب با ساییدگی عمومی ناشی از فعالیت های روزانه مانند راه رفتن، خم شدن، ایستادن و بلند کردن بدن همراه است. ورزشکارانی که می دوند یا ورزش هایی که شامل پریدن یا چرخش سریع است نیز بیشتر در معرض درد و مشکلات زانو هستند. اما چه زانو درد یک فرد ناشی از افزایش سن یا آسیب باشد، می تواند در برخی شرایط آزار دهنده و حتی ناتوان کننده باشد.

برخی از مشکلات رایج زانو چیست؟

بسیاری از مشکلات زانو در نتیجه روند پیری و ساییدگی و فشار مداوم روی مفصل زانو (مانند آرتریت) ایجاد می‌شوند. سایر مشکلات زانو در نتیجه آسیب یا حرکت ناگهانی است که زانو را تحت فشار قرار می دهد.

عمده مشکلات رایج در زانو

مشکلات و آسیب های رایج زانو متعدد هستند که در زیر به بیشترین موارد آسیب در زانوها که شامل موارد زیر است، می پردزریم.

رگ به رگ شدن یا کشیدگی رباط ها و یا عضلات زانو

رگ به رگ شدن یا کشیدگی رباط یا عضله زانو معمولاً در اثر ضربه به زانو یا چرخش ناگهانی زانو ایجاد می شود. علائم اغلب شامل درد، تورم و مشکل در راه رفتن است.

غضروف پاره شده

ضربه به زانو می تواند منیسک ها را پاره کند (بالشتک های بافت همبند که به عنوان ضربه گیر عمل می کنند و ثبات را نیز افزایش می دهند). پارگی غضروف اغلب می تواند با رگ به رگ شدن رخ دهد. درمان ممکن است شامل پوشیدن بریس در طول یک فعالیت برای محافظت از زانو در برابر آسیب بیشتر باشد. ممکن است برای ترمیم پارگی رباط به جراحی نیاز باشد.

تاندونیت زانو

التهاب تاندون ها ممکن است ناشی از استفاده بیش از حد از تاندون در طول فعالیت های خاصی مانند دویدن، پریدن یا دوچرخه سواری باشد. تاندونیت تاندون کشکک را زانوی جامپر می گویند. این اغلب در ورزش هایی مانند بسکتبال رخ می‌دهد، جایی که نیروی برخورد با زمین پس از پرش باعث کشیدگی تاندون زانو می شود.

آرتروز زانو

استئوآرتریت شایع ترین نوع آرتریت است که زانو را درگیر می کند. استئوآرتریت یک فرآیند دژنراتیو است که در آن غضروف مفصل به تدریج از بین می رود. اغلب افراد میانسال و مسن را تحت تاثیر قرار می دهد. استئوآرتریت ممکن است به دلیل فشار زیاد روی مفصل مانند آسیب مکرر یا اضافه وزن ایجاد شود. آرتریت روماتوئید همچنین می تواند با التهاب مفصل و از بین بردن غضروف زانو، زانوها را تحت تاثیر قرار دهد. آرتریت روماتوئید اغلب افراد را در سنین پایین تر از استئوآرتریت مبتلا میکند.

توصیه پزشکی دکتر مویدفر جراح زانو

وب سایت رسمی دکتر مهدی مویدفر، توصیه های پزشکی ارائه نمی کند. اطلاعات منتشر شده از جمله متن، گرافیک، تصاویر و سایر مطالب موجود در این وب سایت فقط برای اهداف اطلاعاتی و ارتقا دانش شما مخاطب گرامی است. هیچ مطلبی در این سایت به عنوان جایگزینی برای مشاوره، تشخیص یا درمان حرفه ای پزشکی در نظر گرفته نشده است.

همیشه در مورد هر گونه سؤالی که ممکن است در مورد یک وضعیت پزشکی یا درمان و قبل از اتخاذ یک مراقبت پزشکی یا بهداشتی جدید که دارید، از پزشک یا سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی واجد شرایط مشورت بگیرید و هرگز توصیه های پزشکی حرفه ای را نادیده نگیرید یا در جستجوی آن به دلیل بیماری که دارید تأخیر نکنید.

آسیب دیدگی های زانو در فوتبال, آسیب های زانو در فوتبال, آسیب های زانو در فوتبالی, آسیب های زانو در فوتبالیست, آسیب های زانو در ورزش فوتبال, آسیب های زانو و درمان آن با ورزش, پارگي acl زانو, پارگی acl زانو, پارگی acl زانو چیست, پارگی رباط acl زانو, پارگی رباط صلیبی زانو, پارگی رباط صلیبی زانو چیست, پارگی رباط صلیبی زانو و درمان, پارگی مینیسک, پارگی مینیسک پا, پارگی مینیسک خارجی زانو, پارگی مینیسک خلفی زانو, پارگی مینیسک داخلی زانو, پارگی مینیسک درجه 3, پارگی مینیسک زانو, پارگی مینیسک زانو چگونه درمان میشود, پارگی مینیسک زانو نی نی سایت, پارگی مینیسک و معافیت سربازی, تشخیص پارگی مینیسک, تشخیص پارگی مینیسک زانو mri, تشخیص دررفتگی زانوی, تشخیص دررفتگی زانویی, تمرین ورزشی برای زانو درد, تمرینات تقویتی برای زانوی پرانتزی, تمرینات تقویتی چهار سر زانو, تمرینات تقویتی زانو, تمرینات تقویتی زانو با کش, تمرینات تقویتی زانوی, تمرینات تقویتی زانوی ضربدری, تمرینات تقویتی زانویی, تمرینات تقویتی عضلات چهار سر زانو, تمرینات ورزشی برای آرتروز زانو, تمرینات ورزشی برای تقویت زانو, تمرینات ورزشی برای زانو درد, تمرینات ورزشی برای ساییدگی زانو, تمرینات ورزشی برای مینیسک زانو, تمرینات ورزشی زانو, تمرینات ورزشی زانو درد, تمرینات ورزشی زانوی پرانتزی, حرکات تقویتی زانو, حرکات ورزشی زانو درد, در رفتگی زانو چه علائمی دارد, در رفتگی زانو درمان, در رفتگی زانو نی نی سایت, در رفتگی زانو و درمان آن, در رفتگی زانوی پا, دررفتگي زانو, دررفتگی زانو, دررفتگی زانو پا, دررفتگی زانو و درمان, درمان آسیب های زانو, درمان آسیب های زانوس, درمان آسیب های زانویی, درمان آسیبهای زانویی, درمان پارگی acl زانو بدون جراحی, درمان پارگی مینیسک, درمان پارگی مینیسک بدون جراحی, درمان پارگی مینیسک خارجی زانو, درمان پارگی مینیسک درجه دو, درمان پارگی مینیسک زانو, درمان پارگی مینیسک زانو با فیزیوتراپی, درمان پارگی مینیسک زانو بدون جراحی, درمان پارگی مینیسک زانو در طب اسلامی, درمان پارگی مینیسک زانو در طب سنتی, درمان پارگی مینیسک زانو دکتر خیراندیش, درمان پارگی مینیسک و رباط زانو, درمان خانگی دررفتگی زانو, درمان دررفتگی زانو, درمان دررفتگی زانو با طب سنتی, درمان دررفتگی زانو پا, درمان دررفتگی زانو در خانه, درمان دررفتگی زانوی پا, درمان دررفتگی کاسه زانو, درمان دررفتگی کشکک زانو, درمان دررفتگی کشکک زانو در سگ, درمان نیمه دررفتگی کشکک زانو, دیه پارگی acl زانو, زانو دررفتگی درمان, علائم پارگی acl زانو, علائم پارگی مینیسک, علائم پارگی مینیسک پشت زانو, علائم پارگی مینیسک چیست, علائم پارگی مینیسک خارجی زانو, علائم پارگی مینیسک داخلی زانو, علائم پارگی مینیسک زانو, علائم پارگی مینیسک زانو چیست, علائم پارگی مینیسک زانو در بزرگسالان, علائم پارگی مینیسک زانو و درمان آن, علائم پارگی مینیسک و رباط زانو, علائم در رفتگی کشکک زانو سگ, علائم دررفتگی زانو, علائم دررفتگی زانو در کودکان, علائم دررفتگی زانوی پا, علائم دررفتگی کاسه زانو, عمل جراحی acl, عمل جراحی acl زانو, عمل جراحی بازسازی acl زانو, عمل جراحی بازسازی aclam, عمل جراحی بازسازی acland, عمل جراحی بازسازی acls, عمل جراحی پارگی acl, عمل جراحی ترمیم acl, عمل جراحی رباط acl, عمل جراحی رباط صلیبی, فوتبال پارگی acland, فوتبال پارگی aclima, فوتبال پارگی acls, فیلم عمل جراحی acl, هزینه عمل جراحی acl, هلالة المسيل للدموع, هلالة المسيل للدموعات, هلالة المسيل للدموعة, هلالة المسيل للدموعه, هلالة المسيل للدموعي، 531-knee-inj-زانو-فوتبال-متخصص-دکتر-فوق-تخصصی-زانو-کلینیک-آسیب-های-زانو-در-فوتبال-football

آسیب های زانو در فوتبال

چرا آسیب های زانو در فوتبال رایج است؟ آسیب های زانو در فوتبال بسیار شایع است. آنها می توانند شامل آسیب های غیر تماسی و تماسی باشند. خطر آسیب‌های مهم

ادامه مطلب »