نرمی غضروف کشکک زانو چیست؟

نرمی کشکک زانو، ضعیف شدن و نرم شدن غضروف در قسمت زیرین کشکک زانو (پاتلا) است. این عارضه زمانی احساس می‌شود که غضروف مفصل زانو به دلیل ناترازی کشکک زانو با استخوان ران یا فیمور روبه‌ زوال می‌رود. با دکتر مهدی مویدفر در علائم نرمی کشکک زانو همراه شوید.

نرمی غضروف کشکک زانو ( کندرومالاسی )

زمانی که استخوان ران و زانو به طور مستقیم به هم ساییده می‌شوند درد ایجاد می‌شود. با مراجعه به متخصص ارتوپدی و انجام معاینات بالینی زانو توسط ایشان و در صورت لزوم اعمال روش‌های تشخیصی دیگر مانند ام آر آی یا عکس‌برداری و …، نرمی غضروف کشکک زانو تشخیص داده می‌شود.

علت ابتلا به نرمی کشکک زانو

نرمی کشکک زانو اغلب زمانی رخ می‌دهد که سطح زیرین کشکک زانو با استخوان ران تماس پیدا می‌کند و درد و تورم ایجاد می‌شود. وضعیت نامناسب قرار گرفتن کشکک زانو، گرفتگی یا ضعف عضلات مرتبط با زانو، انجام فعالیت‌های شدید زانویی و صافی کف پا ممکن است احتمال ابتلا به نرمی کشکک زانو را افزایش دهد.

علائم نرمی کشکک زانو

علائم نرمی کشکک زانو چیست؟

دردهای مبهمی که در نواحی پشت کشکک زانو، زیر کشکک زانو و اطراف کشکک زانو حس می‌شوند از علائم نرمی کشکک زانو هستند. همچنین اگر هنگام خم کردن زانو، پایین آمدن از پله‌ها، طی سراشیبی و نشستن طولانی مدت احساس خردشدگی در زانو داشتید نیز ممکن است درگیر نرمی کششک زانو شده باشید. برای تشخیص و درمان این عارضه می‌توانید به بهترین متخصصان زانو، مراجعه کنید.

چه کسانی در معرض ابتلا به نرمی کشکک زانو هستند؟

1- افرادی که دچار اضافه وزن و چاقی هستند
2- افرادی که دچار شکستگی، آسیب‌دیدگی یا دررفتگی کشکک زانو شده‌اند
3- دوندگان ، فوتبالیست‌ها و افرادی که زیاد ورزش می‌کنند
4- نوجوانان و جوانان سالم اغلب از بین دختران

دکتر مهدی مؤید فر متخصص ارتوپدی و فوق تخصص جراحی زانو با در نظر گرفتن همه جوانب، می‌تواند ارائه دهنده بهترین روش‌های درمان درد زانو به بیماران عزیز باشد.

معرفی دکتر مهدی مؤید فر

دکتر مهدی مؤیدفر فوق تخصص جراحی زانو و بورد تخصصی ارتوپدی ، تحصیلات پزشکی خود را در دانشگاه علوم پزشکی تهران شروع نمود. در دوران دانشجویی فعالیتهای متعددی داشتند که از آن جمله مسئول گروه پیوند لیزر پزشکی و مسئول گروه زخم بسته لیزر پزشکی را میتوان نام برد.پس از آن برای تخصص به شهر خود اصفهان بازگشتند و در طی دوران تخصص علاوه بر کارهای تحقیقاتی، طراحی و تکمیل وسیلهای برای بازگرداندن حرکات زانو را شروع کردند؛ که منجر به ثبت اختراع این وسیله همراه با دو نفر از همکاران ایشان در دانشگاه صنعتی اصفهان گردید.