روش های درمان نرمی کشکک زانو

متداول‌ترین روش های درمان علائم نرمی کشکک زانو استراحت دادن به زانو است. برخی دیگر از اقدامات درمانی برای معالجه نرمی کشکک زانو عبارتند از :

– قرار دادن بسته‌های یخ روی ناحیه آسیب دیده به مدت 15 تا 20 دقیقه و چهار مرتبه در روز. یخ را مستقیماً روی پوست قرار ندهید. یخ یا بسته سرد را درون یک حوله پیچیده و روی محل مورد نظر قرار دهید.
– مصرف داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی برای کاهش درد این داروها عبارتند از ایبوپروفن، ناپروکسن و آسپیرین
– داروهای ضد درد موضعی: این داروها عبارتند از کرم‌ها یا پدهای که روی پوست قرار داده شده یا مالیده می‌شوند و به کاهش درد بافت نرم کمک می‌کنند.
– داروهای مسکن و ضد درد تجویزی
برخی دیگر از اقدامات درمانی که می‌توان به صورت خود درمانی انجام داد عبارتند از:
– تغییر شیوه ورزش کردن
– انجام تمرینات ورزشی برای کشش و تقویت عضلات چهار سر ران و عضلات همسترینگ

درمان زانو
– کاهش وزن (در صورت لزوم)
– استفاده از کفی کفش‌های مخصوص یا ابزارهای حمایتی دیگر
– باند پیچی به منظور تراز کردن کشکک زانو
– استفاده از کفش‌های مناسب دوندگی یا ورزشی

عمل جراحی از روش های درمان نرمی کشکک زانو

در صورتی که درمان‌های متداول و غیر جراحی مؤثر واقع نشد و نتوانست درد را کاهش دهد باید عمل‌های جراحی انجام شوند. با پزشک در مورد گزینه‌های جراحی که می‌توانند برای درمان نرمی کشکک زانو به کار روند مشورت کنید. برخی از عمل‌های جراحی که برای درمان نرمی کشکک زانو به کار برده می‌شوند در زیر توضیح داده شده است.

آزادسازی رباط جانبی و جراحی آرتروسکوپی زانو برای درمان نرمی کشکک زانو

روش های درمان نرمی کشکک زانو
عمل جراحی آرتروسکوپی زانو برای درمان نرمی کشکک زانو کمک می‌کند تا کشکک زانو به راحتی و با آزادی در محل خود حرکت کند. این روش شامل جراحی کم تهاجمی برای درمان نرمی کشکک زانو است. این عمل تحت بیهوشی منطقه‌ای یا بیهوشی عمومی انجام می‌شود.

نحوه انجام عمل جراحی

در خلال انجام عمل جراحی یک شکاف یک سانتیمتری کوچک در اطراف زانو ایجاد می‌شود. پزشک آرتروسکوپ را برای دیدن و برداشتن قسمت‌های آسیب دیده غضروف، داخل شکاف قرار داده و با کمک ابزار جراحی وارد زانو می‌کند. این عمل جراحی همچنین برای شناسایی ناهنجاری‌های آناتومیک که باید اصلاح شوند نیز انجام می‌شود. در برخی مواقع نرمی کشکک زانو (پاتلا) به دلیل وجود بافت سخت بیرون کشکک زانو که باعث ناهنجاری مذکور شده است ایجاد می‌شود. با کمک عمل جراحی این رباط جانبی سخت شده برداشته می‌شود و کشکک زانو از درد رها شده و به راحتی حرکت خواهد کرد.برای انجام این عمل می‌توانید به دکتر مهدی مویدفر مراجعه نمایید.

خشکی مفصل زانو، دامنه حرکتی این مفصل را کاهش داده و باعث بروز درد در این ناحیه ‌می‌‍شود. شما می‌توانید با مراجعه به مطب دکتر مهدی مویدفر، جراح زانو در اصفهان، برای درمان این عارضه اقدام نمایید.

معرفی دکتر مهدی مؤید فر

دکتر مهدی مؤیدفر فوق تخصص جراحی زانو و بورد تخصصی ارتوپدی ، تحصیلات پزشکی خود را در دانشگاه علوم پزشکی تهران شروع نمود. در دوران دانشجویی فعالیتهای متعددی داشتند که از آن جمله مسئول گروه پیوند لیزر پزشکی و مسئول گروه زخم بسته لیزر پزشکی را میتوان نام برد.پس از آن برای تخصص به شهر خود اصفهان بازگشتند و در طی دوران تخصص علاوه بر کارهای تحقیقاتی، طراحی و تکمیل وسیلهای برای بازگرداندن حرکات زانو را شروع کردند؛ که منجر به ثبت اختراع این وسیله همراه با دو نفر از همکاران ایشان در دانشگاه صنعتی اصفهان گردید.