درمان کیست مینیسک زانو

کیست مینیسک زانو چیست؟ چه عوارضی دارد؟ چگونه به درمان کیست مینیسک بپردازیم و … . ما شما را در رابطه با این موضوعات راهنمایی می کنیم با ما همراه باشید.

عود علائم، و ایجاد وضعیت مزمن
آسیب مکرر به زانو، به ویژه اگر ورزش بلافاصله پس از آسیب یا جراحی از سر گرفته شود.
بزرگتر شدن پارگی (پیشرفت پارگی) و یا افزایش اندازه کیست، درصورت عدم درمان
آرتروز زانو
عوارض جراحی، از جمله عفونت، خونریزی، صدمه به اعصاب (بی‌حسی، ضعف، فلج)، درد مداوم زانو، قفل شدن، عدم بهبود مینیسک (با وجود درمان)، نیاز به عمل جراحی مجدد، خشکی زانو (فقدان حرکت)، عود کیست ، فرسایش استخوان و مفاصل و آسیب به اعصاب به دلیل فشار کیست

درمان کیست مینیسک زانو

داروها و ورزش

داروهای مسکن :

داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (آسپرین و ایبوپروفن)، مسکن‌های خفیف (استامینوفن)

داروی هومیوپاتی (بریونیا آلبا) :

در کنترل درد، تورم اطراف مفصل زانو و بهبود دامنه حرکتی مفصل مفید می‌باشد.
NSAIDS (مانند ژل ولتارین)

آسپیراسیون : تخلیه کیست از طریق سوزن

تزریق آستروئید ( کورتون ) : در موارد شدید باعث کاهش التهاب می‌شود.

فیزیوتراپی : انجام تقویت تمرینات و کششی

تخلیه کیست کیست مینیسک زانو

کیست‌های مینیسک را می‌توان با استفاده از یک سوزن تخلیه کرد(هر چند به علت لزجت و چسبندگی محتوای کیست می‌تواند دشوار باشد) اما از آنجا که پارگی مینیسک اجازه‌ی نفوذ بیشتر مایع سینوویال به داخل کیست را می‌دهد، مجدداً باز می‌گردد. مدیریت کیست مینیسک معمولاً شامل یک اسکن MRI از زانو برای تعیین وجود پارگی مینیسک و موقعیت کیست می‌باشد. دکتر مهدی مویدفر با تکیه بر دانش به‌روز پزشکی می‌تواند در درمان این عارضه به بیماران کمک کند.

عمل جراحی

برداشت کیست ممکن است به صورت کامل یا به صورت جزئی باشد. برداشت ناقص کیست ممکن است باعث عود مجدد کیست شود. بر اساس یافته‌های تصویربرداری درمان یک کیست متفاوت است:

کیست مینیسک زانو

اگر کیست در ارتباط با پارگی مینیسک ایجاد شده باشد معمولاً از روش آرتروسکوپی استفاده می‌گردد.
اگر کیست مرتبط با پارگی مینیسک نباشد، ممکن است از جراحی باز استفاده شود.
برداشت بافت از طریق آرتروسکوپی: یک تلسکوپ فیبر نوری که به آن یک دوربین متصل است وارد مفصل زانو می‌شود، تصویر داخل مفصل زانو بر روی یک مانیتور نشان داده می‌شود. معمولاً جراحی آرتروسکوپی به صورت سرپایی انجام می‌شود و معمولاً بیمار تحت بیهوشی عمومی قرار می‌گیرد.

یکی از روش‌های درمانی ساییدگی مفصل زانو، تعویض مفصل زانو می‌باشد. شما عزیزان برای رهایی از درد ناشی از ساییدگی مفاصل، می‌توانید با مراجعه به مطب دکترمهدی مویدفر به عنوان متخصص زانو، برای درمان این عارضه اقدام نمایید.

معرفی دکتر مهدی مؤید فر

دکتر مهدی مؤیدفر فوق تخصص جراحی زانو و بورد تخصصی ارتوپدی ، تحصیلات پزشکی خود را در دانشگاه علوم پزشکی تهران شروع نمود. در دوران دانشجویی فعالیتهای متعددی داشتند که از آن جمله مسئول گروه پیوند لیزر پزشکی و مسئول گروه زخم بسته لیزر پزشکی را میتوان نام برد.پس از آن برای تخصص به شهر خود اصفهان بازگشتند و در طی دوران تخصص علاوه بر کارهای تحقیقاتی، طراحی و تکمیل وسیلهای برای بازگرداندن حرکات زانو را شروع کردند؛ که منجر به ثبت اختراع این وسیله همراه با دو نفر از همکاران ایشان در دانشگاه صنعتی اصفهان گردید.