علائم نقرس در زانو

علائم و نشانه های نقرس در زانو

علائم اولیه‌ی نقرس زانو، دردهای ناگهانی ساده یا یک درد مبهم و جزئی می‌باشد. بسیاری از حملات نقرس در شب هنگام اتفاق می‌افتد و در مراحل اولیه‌ی بیماری، شخصی که دچار این علائم می‌شود اغلب توجهی به آنها نمی‌کند. برای آنهایی که کاملاً با نقرس آشنا هستند، این علائم اولیه، هشداری برای آنها به منظور انجام روش‌های قلیایی کردن خون می‌باشد. هرچه سریع‌تر وضعیت اسیدی درون بدن خنثی شود و به سطح قلیایی برسد، شدت درد و مدت زمان آن کمتر خواهد بود.

خشکی

در صورت عدم توجه، خشکی زانو به آرامی وارد مرحله‌ی بعدی نقرس زانو می‌شود. درد با همان نرخ افزایش پیدا می‌کند و حملات آن ممکن است در فواصل زمانی کمتری اتفاق بیفتد. این مرحله، برهه‌ی بسیار حساسی است و اکثر بیماران یا آن را انکار می‌کنند یا کاملاً از آنچه که در شرف رخ دادن است بی‌خبر هستند.

تورم و التهاب

خشکی زانو به علت افزایش تدریجی تورم و التهاب زانو می‌باشد. صرف‌ نظر از مفصلی که محل درد است، نقرس زانو را می‌توان به خرد شدن دردناک مفصل تشبیه کرد.

گرما و قرمزی از علائم نقرس در زانو

در مراحل پیشرفته‌تر نقرس زانو که مورد بی‌توجهی قرار گرفته باشد، کل مفصل زانو، همراه با میزان زیاد قرمزی و داغی، شروع به متورم شدن می‌کند. ممکن است با کشیده شدن کامل زانو، پوست آن بسیار داغ و براق مشاهده شود.

درمان علائم نقرس زانو

درمان پزشکی

برای متوقف کردن حملات نقرسی، پزشک می‌تواند کورتیکواستروئید تزریق کند یا دوز زیادی از یک یا چند دارو را تجویز نماید. با برطرف شدن علائم، میزان دوز مصرفی نیز کاهش پیدا می‌کند. در صورتی که درمان بلافاصله شروع شود، حملات نقرسی اغلب تا ۲۴ ساعت فروکش می‌کنند. برای تسکین درد در هنگام حملات نقرس، مفصل آسیب دیده را باید استراحت دهید. مصرف ایبوپروفن یا سایر داروهای ضد التهابی می‌تواند موثر باشد. اما نباید آسپرین مصرف کنید زیرا می‌تواند با بالا بردن میزان اسید اوریک در خون موجب بدتر شدن نقرس شود. برای پیشگیری از حملات آتی، پزشک می‌تواند داروهایی را برای کاهش تجمع اسید اوریک در خون تجویز نماید. برای پیشگیری از درد ناشی از عارضه نقرس، می‌توانید با مراجعه به دکتر مهدی مویدفر، به عنوان متخصص زانو، اقدام کنید.

یکی از دلایلی که دامنه حرکتی زانو را تحت تاثیر قرار می‌دهد، آسیب تاندون‌های زانو می‌باشد. برای رفع این عارضه، دکتر مهدی مویدفر به عنوان یکی از بهترین جراحان زانو در اصفهان، آماده خدمت رسانی به مراجعه کنندگان محترم می‌باشد.

معرفی دکتر مهدی مؤید فر

دکتر مهدی مؤیدفر فوق تخصص جراحی زانو و بورد تخصصی ارتوپدی ، تحصیلات پزشکی خود را در دانشگاه علوم پزشکی تهران شروع نمود. در دوران دانشجویی فعالیتهای متعددی داشتند که از آن جمله مسئول گروه پیوند لیزر پزشکی و مسئول گروه زخم بسته لیزر پزشکی را میتوان نام برد.پس از آن برای تخصص به شهر خود اصفهان بازگشتند و در طی دوران تخصص علاوه بر کارهای تحقیقاتی، طراحی و تکمیل وسیلهای برای بازگرداندن حرکات زانو را شروع کردند؛ که منجر به ثبت اختراع این وسیله همراه با دو نفر از همکاران ایشان در دانشگاه صنعتی اصفهان گردید.