ترمیم پارگی یا کشیدگی رباط صلیبی

پارگی رباط‌های زانو مانند رباط ACL و PCL معمولا زمانی رخ می‌دهد که زانو با حرکتی ناگهانی و سریع می‌چرخد در حالی که کف پا همچنان روی زمین ثابت است. پارگی رباط‌های ACL و PCL همچنین می‌تواند بر اثر وارد شدن ضربه مستقیم به زانو باشد. در بین ورزشکاران، بازیکنان فوتبال بیش از همه دچار این آسیب می‌شوند، این در حالی است که هر کسی با هر سطح فعالیتی ممکن است بر اثر بروز اتفاق ساده‌ای مانند پریدن به شیوه ناصحیح، به این آسیب دچار شود.در صورتی که هرگونه علائمی در پی چنین فعالیت‌هایی ایجاد شود با مراجعه به جراح زانو یا متخصص ارتوپدی از احتمال آسیب یا عدم آسیب‌دیدگی رباط زانو اطمینان حاصل کنید. یا به صحبت های پزشک خود در مورد درمان کشیدگی و پارگی رباط صلیبی زانو توجه فرمایید.

درمان کشیدگی و پارگی رباط صلیبی زانو (ACL ,PCL)

آسیب‌های رباط زانو

درمان کشیدگی و پارگی رباط صلیبی زانو
پارگی رباط های زانو معمولا بر اثر یک حادثه ناگهانی ( مانند آسیب‌های ورزشی، زمین خوردن یا تصادف) است. پارگی رباط موجب درد و بی‌ثباتی مفصل زانو و احساس خالی کردن زانو می‌شود. پارگی‌های رباط زانو به سه درجه1، 2 و 3 تقسیم می‌شود (از پارگی جزئی تا پارگی کامل) که تعیین درجه پارگی رباط بر اساس میزان باز شدن استخوان‌های مفصل زانو می‌باشد.

به طور کلی هر گونه پارگی رباط که موجب بی‌ثباتی و خالی کردن زانو در هنگام انجام ورزش یا انجام کارهای روزانه شود (ناتوانی عملکردی برای شخص ایجاد کند) می‌تواند موجب بروز درد بسیار شدید و همچنین ایجاد آسیب‌های دیگر به سایر ساختارهای مفصلی (مینیسک و غضروف مفصلی) شود. چنین پارگی‌هایی معمولا برای درمان نیاز به انجام عمل جراحی دارند.

برخی از مشکلات زانو، درد در این عضو را به همراه خواهد داشت. یکی از این مشکلات، نرمی غضروف زانو است. برای دریافت بهترین خدمات درمانی مرتبط به این عارضه می‌توانید به دکتر مهدی مؤیدفر متخصص ارتوپدی و فوق تخصص جراحی زانو، مراجعه نمایید.

معرفی دکتر مهدی مؤید فر

دکتر مهدی مؤیدفر فوق تخصص جراحی زانو و بورد تخصصی ارتوپدی ، تحصیلات پزشکی خود را در دانشگاه علوم پزشکی تهران شروع نمود. در دوران دانشجویی فعالیتهای متعددی داشتند که از آن جمله مسئول گروه پیوند لیزر پزشکی و مسئول گروه زخم بسته لیزر پزشکی را میتوان نام برد.پس از آن برای تخصص به شهر خود اصفهان بازگشتند و در طی دوران تخصص علاوه بر کارهای تحقیقاتی، طراحی و تکمیل وسیلهای برای بازگرداندن حرکات زانو را شروع کردند؛ که منجر به ثبت اختراع این وسیله همراه با دو نفر از همکاران ایشان در دانشگاه صنعتی اصفهان گردید.