علائم آرتروز زانو

آرتروز زانو چیست؟ آرتروز، التهاب یک یا چند مفصل است که علائم اولیه آرتروز زانو شامل: درد، تورم و خشکی مفصل می‌باشد. هر مفصلی در بدن ممکن است به این بیماری مبتلا شود، اما بروز آن در زانوها شایع‌تر است و به دلیل نقش اساسی حرکتی که زانو دارد می‌تواند یکی از عوامل محدودیت در حرکات باشد و کیفیت زندگی را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. آرتروز زانو می‌تواند انجام بسیاری از فعالیت‌های روزمره، مانند راه رفتن و یا بالا رفتن از پله را دشوار سازد.

ساییدگی مفصل زانو در بسیاری از افراد علت اصلی از دست رفتن زمان کاری، ناتوانی و از کار افتادگی جدی است. با آنکه این بیماری بیشتر در اثر افزایش سن رخ می‌دهد ولی در هر سن و جنسی احتمال وقوع دارد ولی شیوع آن به دلایلی در بانوان بیشتر از آقایان مشاهده شده است. ژنتیک هم تقش اساسی در ابتلا به این بیماری بازی می‌کند. از اثرات تغذیه در پیشگیری و توقف پیشرفت آرتروز هم نباید چشم‌ پوشی کرد چون یکی از عواملی که با تغییر آن می‌توان روی بیماری اثرگذار بود همین مورد تغذیه است.

انواع آرتروز

انواع اصلی آرتروز که بر زانو تأثیر می‌گذارد شامل آرتروز زانو، روماتیسم مفصل زانو و آرتروز پس از سانحه می‌‌باشد. اگر از درد در زانو رنج می‌برید احتمال اینکه به آرتروز زانو دچار شده باشید وجود دارد. از این رو برای بهره‌مندی از بهترین درمان آرتروز زانو می‌توانید به دکتر مهدی مویدفر مراجعه کنید.

علائم آرتروز زانو

علائم و نشانه‌های آرتروز زانو چیست؟

آرتروز مفصل زانو ممکن است همراه با درد و التهاب باشد. به طور کلی، بروز درد به تدریج در طول زمان رخ می‌دهد، هر چند ممکن است شروع ناگهانی نیز داشته باشد. علائم دیگر آن عبارتند از :
1- مفصل زانو ممکن است خشک و متورم شود و خم و راست کردن زانو را مشکل سازد.
2- درد زانو و تورم آن ممکن است در هنگام صبح و یا پس از نشستن یا استراحت، بدتر شود.
3- فعالیت شدید ممکن است باعث تشدید درد شود.

تکه‌های آزاد غضروف و بافت‌های دیگر نیز می‌تواند در حرکت نرم و راحت مفاصل اختلال ایجاد کند. در هنگام حرکت کردن، زانو ممکن است قفل شده و یا اصطلاحاً خشک شود. همچنین ممکن است صدای تق تق یا کلیک، یا(کریپتوس) شنیده شود.

درد زانو ممکن است موجب احساس ضعف و یا خمیدگی زانو شود. بسیاری از افراد مبتلا به آرتروز زانو متوجه افزایش درد مفصل زانوی خود در هوای بارانی می‌شوند.

بی‌تردید آسیب و پارگی مینیسک، یکی از شایع‌ترین بیماری‌های ارتوپدی است که در همه افراد به ویژه ورزشکاران رشته‌های مختلف به وفور دیده می‌شود. یکی از درمان‌های قطعی این عارضه در همه نقاط دنیا، جراحی می‌باشد. دکتر مهدی مویدفر به عنوان یکی از بهترین جراحان زانو در اصفهان، آماده ارائه بهترین خدمات درمانی مرتبط با پارگی مینیسک به مراجعه کنندگان محترم می‌باشد.

معرفی دکتر مهدی مؤید فر

دکتر مهدی مؤیدفر فوق تخصص جراحی زانو و بورد تخصصی ارتوپدی ، تحصیلات پزشکی خود را در دانشگاه علوم پزشکی تهران شروع نمود. در دوران دانشجویی فعالیتهای متعددی داشتند که از آن جمله مسئول گروه پیوند لیزر پزشکی و مسئول گروه زخم بسته لیزر پزشکی را میتوان نام برد.پس از آن برای تخصص به شهر خود اصفهان بازگشتند و در طی دوران تخصص علاوه بر کارهای تحقیقاتی، طراحی و تکمیل وسیلهای برای بازگرداندن حرکات زانو را شروع کردند؛ که منجر به ثبت اختراع این وسیله همراه با دو نفر از همکاران ایشان در دانشگاه صنعتی اصفهان گردید.