علل خشکی زانو

درمان خشکی زانو چیست؟ برای رسیدن به جواب این پرسش لطفا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

این عارضه ممکن است به دلایل متعد ایجاد گردد که مهمترین آنها عبارتند از:

1- بیماری‌های التهابی
2- آسیب‌های وارده به زانو
3- بیماری استئو آرتریت یا آرتروز زانو
4- عفونت زانو

بیماری‌های التهابی همانطور که موجب کاهش محدوده حرکات همه مفاصل در بدن می‌شوند، می‌توانند موجب سختی و کم شدن حرکات زانو هم گردند. که از جمله این بیماری‌ها می‌توان به آرتریت روماتوئید و لوپوساریتماتوس و بورسیت اشاره کرد. آسیب‌های وارد شده به زانو نیز می‌توانند حرکات زانو را با مشکل مواجه کنند که معمولاً همراه با افزایش مایع زانو، خونریزی، درد زانو و تورم زیاد است.

بیماری استئو آرتریت یا آرتروز زانو، که به علت تخریب در سطوح غضروفی زانو رخ می‌دهد نیز موجب خشکی و محدودیت حرکات زانو می‌گردد.
عفونت زانو هم می‌تواند منجر به خشکی زانو شود که معمولاً همراه با تورم، درد شدید، احساس داغی در زانو و تب می‌باشد.

با این وجود در بعضی موارد خشکی حرکات زانو، دلیل مهمی ندارد و می‌تواند مربوط به overuse یا فشار بیش از حد به زانو باشد که با استراحت و مصرف داروهای ضد التهابی برطرف می‌گردد.

درمان خشکی زانو

درمان

عمده روش‌های درمانی، با بررسی علت زمینه‌ای و تلاش در بهبود آن می‌باشد ولی به طور کلی مصرف داروهای ضد التهابی، ورزش‌های کششی و تقویت عضلات اطراف زانو، در بهبود این بیماری موثر است.

کسیت بیکر می‌تواند دامنه حرکتی زانو را تحت تاثیر قرار دهد. برای درمان این عارضه می‌توانید به کلینیک دکتر مهدی مویدفر در اصفهان مراجعه نمایید.

معرفی دکتر مهدی مؤید فر

دکتر مهدی مؤیدفر فوق تخصص جراحی زانو و بورد تخصصی ارتوپدی ، تحصیلات پزشکی خود را در دانشگاه علوم پزشکی تهران شروع نمود. در دوران دانشجویی فعالیتهای متعددی داشتند که از آن جمله مسئول گروه پیوند لیزر پزشکی و مسئول گروه زخم بسته لیزر پزشکی را میتوان نام برد.پس از آن برای تخصص به شهر خود اصفهان بازگشتند و در طی دوران تخصص علاوه بر کارهای تحقیقاتی، طراحی و تکمیل وسیلهای برای بازگرداندن حرکات زانو را شروع کردند؛ که منجر به ثبت اختراع این وسیله همراه با دو نفر از همکاران ایشان در دانشگاه صنعتی اصفهان گردید.