بهترین زانوبند برای درد زانو

آیا زانو بند برای درد زانو خوب است؟

532-knee-انتخاب-زانو-بند-خوب-فوق-تخصص-زانودرد-اصفهان-ایران-زانوبند-درد-زانو--بهترین-زانوبند-برای-درد-زانو-strap، استفاده از زانو بند, استفاده از زانوبند در کوهنوردی, استفاده از زانوبند در ورزش, استفاده زانو بند, الركبة لألم الركبة pdf, الركبة لألماني, الركبة لألمانيا, الركبة لألمانية, ایا بستن زانو بند خوبه, بهترین زانو بند, بهترین زانو بند برای آرتروز, بهترین زانو بند برای پارگی رباط صلیبی, بهترین زانو بند برای پای پرانتزی, بهترین زانو بند برای پیاده روی, بهترین زانو بند برای درد زانو, بهترین زانو بند برای کوهنوردی, بهترین زانو بند حرارتی, بهترین زانو بند طبی, بهترین زانو بند والیبال, تمارين لألم الركبه, حجامة ألم الركبة, درمان زانو درد, درمان زانو درد با زنجبیل, درمان زانو درد با عسل, درمان زانو درد با ورزش, درمان زانو درد خفیف, درمان زانو درد در افراد مسن, درمان زانو درد دکتر خیراندیش, درمان زانو درد فوری, درمان زانو درد نی نی سایت, درمان زانو دردت, دواء لألم الركبة, زانو بند, زانو بند ال پی, زانو بند بدنسازی, زانو بند برای درد, زانو بند برای کاهش درد, زانو بند به انگلیسی, زانو بند خوب, زانو بند خوبه, زانو بند خوبی, زانو بند درد, زانو بند دردسرت ندم, زانو بند دردسرساز, زانو بند دردشت, زانو بند دردم, زانو بند زاپیا مکس, زانو بند ضد درد, زانو بند طبی, زانو بند طبی برای زانو درد, زانو بند فوتبال, زانو بند کشی, زانو بند والیبال, زانو بند ورزشي, زانو بند ورزشی, زانو بند ورزشی بدنسازی, زانو بند ورزشی برای دویدن, زانو بند ورزشی بسکتبال, زانو بند ورزشی دیجی کالا, زانو بند ورزشی فوتبال, زانو بند ورزشی فوتسال, زانو بند ورزشی قیمت, زانو بند ورزشی والیبال, زانوبند, زانوبند lp, زانوبند اسپیلاوایزر, زانوبند بدنسازی, زانوبند به انگلیسی, زانوبند زاپیامکس, زانوبند طبی, زانوبند کشی, زانوبند والیبال, زانوبند ورزشی, زمان استفاده از زانو بند, طرز استفاده از زانو بند, طرز استفاده زانو بند, علاج لألم الركبه, فواید استفاده از زانو بند, قیمت زانو بند برای رباط صلیبی, قیمت زانو بند زاپیامکس, قیمت زانو بند طبی, قیمت زانو بند طبی برای آرتروز, قیمت زانو بند طبی برای پای پرانتزی, قیمت زانو بند طبی پارگی مینیسک, قیمت زانو بند طبی پاک سمن, قیمت زانو بند طبی دیجی کالا, قیمت زانو بند والیبال, قیمت زانو بند ورزشی, مسكن لألم الركبة, موارد استفاده از زانو بند, نحوه استفاده از زانو بند بدنسازی

بهترین زانوبند برای درد زانو، آسیب های زانو و درد مزمن زانو می تواند پیچیده باشد، اما روند جستجو برای زانوبند نباید پیچیده باشد. انتخاب زانوبند خوب برای نیازهایتان بخش مهمی از مدیریت موثر درد و بهبود آن است. بهتر است برای یافتن زانوبندها برای افراد مسن و حتی جوانان یا ورزشکاران با پزشک متخصص زانو مشورت کنید.

زانو بند طبی مفصل دار

استفاده از زانوبند طبی از جمله زانوبندهای پروفیلاکتیک (حمایت کننده یا پیشگیری کننده) راهکاری برای کاهش وقوع یا شدت آسیبهای رباط های زانو بدون محدود کردن دامنه حرکت و فعالیت آنها و درمان آرتروز زانو می‌باشد.

چهار نوع اصلی از زانوبند وجود دارد:

آستین های زانو رایج ترین نوع این زانوبندها است که توسط ورزشکاران در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تفاوت زانو بند با آستین زانو

بین زانوبندها و آستین‌های زانو یک تفاوت اساسی وجود دارد. زانوبندهای طبی به عنوان ابزاری برای حمایت و اتکای قسمت جلو زانو و کشکک عمل می‌کنند، در حالی که آستین زانو چنین حمایتی را برای رباط‌های زانو تأمین نمی‌کند. به این ترتیب اگر شما هم دچار ناپایداری مفصل زانو هستید و برای افزایش پایداری یا تثبیت مفصل زانو از آستین زانو استفاده می‌کنید.

ادامه مطلب  چرا آرتروز زانو می گیریم؟

دکتر فوق تخصص زانو درد بیان می کند بهتر است بدانید که آستین زانو برای این منظور کافی نیست. در واقع استفاده از آستین زانو در این موارد باعث افزایش احتمال ورم زانو و تشدید ناپایداری آن شود. زیرا برای جریان لنفاوی و جریان خون سیاهرگی در مفصل زانو محدودیت ایجاد می‌کند.

زانوبند ها چگونه کار می‌کنند؟

زانوبندهای کشسانی و ارتجاع پذیر از چند طریق مختلف بر عملکرد زانو تأثیر می‌گذارند:

1. حمایت کردن از زانو : زانوبندها به شکل راحت بر روی زانو قرار می‌گیرند و باعث‌ فشرده‌سازی مفصل و تأمین حمایت از بافت‌های نرم (ماهیچه‌ها و رباط‌ها) آن می‌شوند.
  2. گرم کردن زانو : استفاده از زانوبند باعث گرم شدن زانو و افزایش خون‌رسانی بهتر در زانو می‌شود و به بهبودی سریع تر آسیب دیدگی های زانو کمک می‌کند.

علاوه بر این موارد، زانوبند از راه‌های زیر می‌تواند برای افراد مبتلا به آرتروز زانو هم مفید واقع شود.

بهبود آسیب دیدگی رباط های زانو

برای آسیب‌دیدگی رباط صلیبی زانو، استفاده از یک زانوبند لولادار مناسب که توسط پزشک برای شما تجویز شده باشد می‌تواند در تسریع بهبودی زانو تأثیر زیادی داشته باشد. درمان پارگی رباط صلیبی قدامی اغلب مستلزم انجام عمل جراحی می‌باشد.

معمولاً بعد از انجام این عمل جراحی، پزشک یا فیزیوتراپیست شما یک زانوبند لولایی ضامن‌دار برایتان تجویز می‌کند که می‌توان برای ثابت نگه داشتن زانو، آن را قفل کرد و برای خم کردن زانو در طول دوران نقاهت بعد از عمل قفل آن را باز کرد.

تسکین درد کشکک زانو

هنگامی که تحلیل رفتن و نرم شدن غضروف زیر کشکک زانو باعث ایجاد زانو درد می‌شود، استفاده از زانوبندهای ساخته شده از جنس نئوپرن که بریدگی در محل کشکک زانو در آنها تعبیه شده است، می‌تواند به ثابت نگه داشتن استخوان کشکک در جای خود و تسکین درد ناشی از عارضه کمک مؤثری نماید.

ادامه مطلب  درمان قطعی علائم انواع آرتروز زانو در خانه

استفاده از این نوع زانوبند، شما را قادر می‌سازد که راحت‌تر بتوانید ورزش‌های اختصاصی برای تقویت عضلات چهارسر ران را انجام دهید. این نوع زانوبندها را می‌توانید از داروخانه‌ها و فروشگاه‌های لوازم ورزشی تهیه کنید.

تقویت حس احتیاط و مراقبت از زانو

بسیاری از افرادی که از زانوبندهای ساده یا آستین‌های زانو که در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های لوازم ورزشی عرضه می‌شود استفاده کرده‌اند، استفاده از این زانوبندها را در تسکین درد زانوی خود بسیار مؤثر می‌دانند. متخصصان هم عقیده دارند که این زانوبندها می‌توانند از طریق گرم کردن و فشرده‌سازی مفصل در رفع تورم و تسکین درد زانو مؤثر باشند. اما شاید فایده اصلی استفاده از این زانوبندها در عوامل روانی مربوط به آن باشد.

حمایت از زانو برای سندرم درد کشکک رانی

سندرم درد کشکک رانی به خصوص در ورزشکاران رایج است و زمانی رخ می دهد که غضروف زیر کاسه زانو در نتیجه آسیب یا استفاده بیش از حد آسیب دیده باشد. دکتر مویدفر می گوید: «به طور کلی، این موضوع به یک بریس سفت و سخت یا بیش از حد حمایتی نیاز ندارد. یک بریس کشکک باز، یک بریس پیچیده یا یک آستین زانو ممکن است به فرد در این مشکل کمک کند

فواید زانوبند طبی

• نگهدارنده زانو
  • کاهش دهنده درد زانو
  • پیشگیری از آسیب دیدگی های زانو
  • ثبات و پایداری زانو

نکته اخر اینکه انتخاب بهترین زانوبند برای درد زانو باعث تثبیت زانو و کاهش اصطکاک بین مفاصل می شود. و همین امر موجب تخفیف درد می گردد. بیماری نقرس زانو نوعی التهاب در ناحیه این مفصل است که با قرمزی همراه است. جهت درمان این عارضه شما می‌توانید به دکتر مهدی مویدفر به عنوان یکی بهترین جراحان زانو در اصفهان، مراجعه نمایید.

ادامه مطلب  عمل جراحی درمان بیماری ازگود اشلاتر در بزرگسالان

توصیه پزشکی دکتر مویدفر جراح زانو

وب سایت رسمی دکتر مهدی مویدفر، توصیه های پزشکی ارائه نمی کند. اطلاعات منتشر شده در مقاله بهترین زانوبند برای درد زانو از جمله متن، گرافیک، تصاویر و سایر مطالب موجود در این وب سایت فقط برای اهداف اطلاعاتی و ارتقا دانش شما مخاطب گرامی است. هیچ مطلبی در این سایت به عنوان جایگزینی برای مشاوره، تشخیص یا درمان حرفه ای پزشکی در نظر گرفته نشده است.

همیشه در مورد هر گونه سؤالی که ممکن است در مورد یک وضعیت پزشکی یا درمان و قبل از اتخاذ یک مراقبت پزشکی یا بهداشتی جدید که دارید، از پزشک یا سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی واجد شرایط مشورت بگیرید و هرگز توصیه های پزشکی حرفه ای را نادیده نگیرید یا در جستجوی آن به دلیل بیماری که دارید تأخیر نکنید.