کلاب فوت یا پاچنبری نوزاد چیست و چگونه درمان می شود؟

درمان پاچنبری در نوزادان

بعد عمل کلاب فوت, جراحی پا کلاب فوت, جراحی پاچنبری, جراحی پاچنبرید, جراحی پاچنبریز, جراحی پاچنبریزی, جراحی پاچنبریش, جراحی پای کلاب فوت, جراحی کلاب فوت, جراحی کلاب فوت چیست, درمان پاچنبری, درمان پاچنبری خفیف, درمان پاچنبری در بزرگسالی, درمان پاچنبری در طب سنتی, درمان پاچنبری در کودکان, درمان پاچنبری شدید, درمان پاچنبری کودکان, درمان پاچنبری نوزاد, درمان پاچنبری نوزادان, درمان پاچنبری نی نی سایت, درمان کلاب فوت, درمان کلاب فوت با ماساژ, درمان کلاب فوت خفیف, درمان کلاب فوت در بزرگسالی, درمان کلاب فوت در طب سنتی, درمان کلاب فوت در نوزادان, درمان کلاب فوت شدید, درمان کلاب فوت نی نی سایت, درمان کلاب فوت یا پا چنبری, درمان کلاب فوت یک طرفه, علت ایجاد پاچنبری, علت بیماری پاچنبری, علت بیماری کلاب فوت چیست, علت پاچنبری, علت پاچنبری جنین, علت پاچنبری چیست, علت پاچنبری در کودکان, علت پاچنبری شدن جنین, علت پاچنبری شدن نوزاد, علت پاچنبری نوزاد, علت پاچنبریز, علت کلاب فوت, علت کلاب فوت چیست, علت کلاب فوت نی نی سایت, عمل پاچنبری, عمل پاچنبریز, عمل پاچنبریش, عمل پای کلاب فوت, عمل جراحی پاچنبری, عمل جراحی کلاب فوت, عمل جراحی کلاب فوت چگونه است, عمل کلاب فوت, عمل کلاب فوت پا, عمل کلاب فوت چگونه است, عمل کلاب فوت نی نی سایت, عوارض جراحی کلاب فوت, عوارض عمل پاچنبری, عوارض عمل کلاب فوت, فیلم جراحی کلاب فوت, فیلم عمل پاچنبری, فیلم عمل جراحی کلاب فوت, فیلم عمل کلاب فوت, هزینه عمل جراحی کلاب فوت, هزینه عمل کلاب فوت 18-Ponseti method-کلاب فوت یا پاچنبری نوزاد چیست و چگونه درمان در اصفهان می شود

کلاب فوت یا پاچنبری نوزاد چیست و چگونه درمان می شود؟، کلاب فوت که به آن پا چنبری هم گفته می‌شود، جزو بیماری های مادرزادی است که حتی قبل از تولد قابل تشخیص می‌باشد و در بیشتر مواقع، پیش از به دنیا آمدن نوزاد در هنگام سونوگرافی مشخص می‌شود که جنین به این عارضه مبتلا است. “دکتر مویدفر فوق تخصص زانو” بیان می کند، در حدود 10 درصد موارد از همان 13 هفته بارداری قابل تشخیص است. در 24 هفتگی، حدود 80 درصد را می توان تشخیص داد و این تعداد تا زمان تولد به طور پیوسته افزایش می یابد.

کلاب فوت قبل از تولد

اگر در مواردی کلاب فوت یا همان پاچنبری، قبل از تولد تشخیص داده نشود، به محض تولد نوزاد قابل مشاهده و تشخیص است. معاینه فیزیکی به طور کلی تمام مواردی است که برای تعیین تشخیص لازم است. در موارد نادر ممکن است از آزمایشات دیگری نیز توسط پزشک متخصص درخواست شود.

اهداف درمانی کلاب فوت

دکتر مویدفر در مقاله کلاب فوت یا پاچنبری نوزاد چیست و چگونه درمان می شود؟، بیان می کند، برای درمان پای چنبری در اصفهان ابتدا باید اهداف را تعیین نماییم. در واقع هدف از درمان این عارضه، اصلاح وضعیت پا است تا استخوان‌ها، تاندون‌ها و عضلات پا، رشد طبیعی تری داشته باشند. در حالت ایده آل، درمان در طی یک ماه پس از تولد کودک، زمانی که پاها و مچ پا در اولین مرحله ممکن از رشد است ، آغاز می شود.

ادامه مطلب  سریعترین روش درمان ورم زانو

درمان کلاب فوت یا پا چنبری

پونستی Ponseti method متداول ترین و مؤثرترین درمان کلاب فوت است. در این روش درمانی از گچ گیری برای چرخاندن پای کودک در یک موقعیت اصلاح شده استفاده می شود. پا به سمت خارج چرخانده می شود تا زمانی که در وضعیت مناسب 60-70 درجه قرار گیرد. بهترین زمان درمان کلاپ فوت با این روش، معمولاً از بدو تولد تا 4 هفتگی نوزاد است. پزشک پای کودک را کشیده و جابجا می کند. سپس پا به طور کامل در گچ قرار داده می‌شود تا گچ، پا را در موقعیت جدید نگه دارد. گچ پس از حدود یک هفته باز می‌شود و دکتر ارتوپد پا بار دیگر پای نوزاد را تغییر وضعیت می دهد.

جراحی پای چنبری در نوزادان

بعد عمل کلاب فوت, جراحی پا کلاب فوت, جراحی پاچنبری, جراحی پاچنبرید, جراحی پاچنبریز, جراحی پاچنبریزی, جراحی پاچنبریش, جراحی پای کلاب فوت, جراحی کلاب فوت, جراحی کلاب فوت چیست, درمان پاچنبری, درمان پاچنبری خفیف, درمان پاچنبری در بزرگسالی, درمان پاچنبری در طب سنتی, درمان پاچنبری در کودکان, درمان پاچنبری شدید, درمان پاچنبری کودکان, درمان پاچنبری نوزاد, درمان پاچنبری نوزادان, درمان پاچنبری نی نی سایت, درمان کلاب فوت, درمان کلاب فوت با ماساژ, درمان کلاب فوت خفیف, درمان کلاب فوت در بزرگسالی, درمان کلاب فوت در طب سنتی, درمان کلاب فوت در نوزادان, درمان کلاب فوت شدید, درمان کلاب فوت نی نی سایت, درمان کلاب فوت یا پا چنبری, درمان کلاب فوت یک طرفه, علت ایجاد پاچنبری, علت بیماری پاچنبری, علت بیماری کلاب فوت چیست, علت پاچنبری, علت پاچنبری جنین, علت پاچنبری چیست, علت پاچنبری در کودکان, علت پاچنبری شدن جنین, علت پاچنبری شدن نوزاد, علت پاچنبری نوزاد, علت پاچنبریز, علت کلاب فوت, علت کلاب فوت چیست, علت کلاب فوت نی نی سایت, عمل پاچنبری, عمل پاچنبریز, عمل پاچنبریش, عمل پای کلاب فوت, عمل جراحی پاچنبری, عمل جراحی کلاب فوت, عمل جراحی کلاب فوت چگونه است, عمل کلاب فوت, عمل کلاب فوت پا, عمل کلاب فوت چگونه است, عمل کلاب فوت نی نی سایت, عوارض جراحی کلاب فوت, عوارض عمل پاچنبری, عوارض عمل کلاب فوت, فیلم جراحی کلاب فوت, فیلم عمل پاچنبری, فیلم عمل جراحی کلاب فوت, فیلم عمل کلاب فوت, هزینه عمل جراحی کلاب فوت, هزینه عمل کلاب فوت 18-Ponseti method-کلاب فوت یا پاچنبری نوزاد چیست و چگونه بهترین روش درمان در اصفهان می شود

این روند هر هفته تکرار می شود تا جایی که پای نوزاد از حالت رو به داخل نادرست، به موقعیت بیرونی صحیح منتقل شود. به طور معمول، پنج تا هشت تغییر وضعیت طول می کشد تا پا به موقعیت صحیحی برسد. هنگامی که پا در وضعیت ظاهری بهبود یافته قرار دارد، اکثر نوزادان برای رفع مشکل کوتاهی تاندون آشیل نیاز به جراحی جزئی (تنوتومی) دارند. حدود 95 درصد از نوزادان مبتلا به کلاب فوت به این جراحی نیاز پیدا می‌کنند که این جراحی معمولاً تحت بی حسی موضعی انجام می شود.

روش های درمان کلاب فوت در نوزادان

اصلاح کجی پا با این روش اغلب بین ۳-۲ ماه طول میکشد ولی این بیماری تمایل زیادی به عود دارد پس برای جلوگیری از عود، وقتی شکل پا اصلاح شد نوزاد باید بمدت دو سال بریس مخصوصی را در شب بپوشد. این بریس ها در واقع دو کفش هستند که با یک میله فلزی به هم متصل شده اند. در ابتدا بمدت سه ماه این بریس باید روزی ۲۳ ساعت پوشیده شود و پس از آن بمدت ۴-۳ سال فقط در شبها پوشیده می‌شود. اگر استفاده از این بریس ها پس از اصلاح پا با گچ گیری صورت نگیرد، حتما کلاب فوت عود خواهد کرد و اینبار تغییر وضعیت پا سخت تر خواهد بود.

ادامه مطلب  افرادی که بیشتر مبتلا به درد زانو می شوند

علت کلاب فوت یا پای چنبری در نوزدان چیست؟

علت کلب فوت یا پای چنبری در نوزادان ممکن است به عوامل مختلفی برگردد. برخی از این علل شامل عفونت، تورم عروق، نقص اکسیژن، مشکلات قلبی، اختلالات در سیستم عصبی و تروما می‌شوند. برای تشخیص دقیق و درمان مناسب، بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت کنید. تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و این موارد قطعی ثابت نشده است.

انواع کلاب فوت

  1. ایدیوپاتیک
  2. نوروژنیک
  3. سندرمیک

اگر کلاب فوت درمان نشود، چه می شود؟

با وجود اینکه بیماری پای چنبری پاسخ خوبی به درمان می‌دهد اما به خودی خود بهبود نمی‌یابد. اگر کلاب فوت درمان نشود، با افزایش سن بدتر شده و راه رفتن کودک را دشوار می‌سازد. بنابراین، مراجعه زود هنگام به متخصص و پیگیری مراحل درمانی تجویز شده توسط ایشان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

عوارض جراحی کلاب فوت

عوارض جراحی کلاب فوت ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • عفونت: همانند سایر جراحی‌ها، عفونت در محل عمل جراحی ممکن است رخ دهد. اگر علائم عفونت مانند درد شدید، تورم، قرمزی و ترشحات غیرعادی داشتید، باید به پزشک خود اطلاع دهید.
  • خونریزی: خونریزی ممکن است در محل عمل جراحی رخ دهد. در صورتی که خونریزی شدید و غیرعادی داشته باشید، به پزشک خود اطلاع دهید.
  • آسیب به عصب‌ها و عروق: در حین جراحی کلاب فوت، ممکن است عصب‌ها و عروق در نزدیکی منطقه عمل آسیب ببینند. این ممکن است منجر به مشکلات حسی، حرکتی یا جریان خون نامناسب شود.
  • عوارض تحت بیهوشی: اگر شما تحت بیهوشی کلیه قرار بگیرید، عوارض مربوط به بیهوشی مانند تهوع، استفراغ، خستگی و سردرد رخ می‌دهد.
  • عوارض دیگر: عوارض دیگر ممکن است شامل درد، التهاب، تورم، خارش، احساس سختی در حرکت کردن و تشکیل گرانول‌های زخمی در محل عمل باشد.
ادامه مطلب  در چه شرایطی درمان درد زانو جراحی است؟

مهم است که همواره با پزشک خود درباره هرگونه علامت یا عارضه ناعادلانه بعد از عمل جراحی کلاب فوت صحبت کنید. او می‌تواند شما را راهنمایی کند و در صورت لزوم درمان مناسب را تجویز کند.

سخن آخر

با معالجه زود هنگام، تقریباً تمام نوزادان مبتلا به پا چنبری درمان می‌شوند و پا در وضعیت طبیعی خود قرار می‌گیرد. این کودکان می توانند کفش های معمولی بپوشند، بدوند و بازی کنند. اگر فقط یک پا به کلاب فوت مبتلا شود، به احتمال زیاد کوچکتر و تا حدی کمتر از پای دیگر تحرک خواهد داشت، که در این صورت ممکن است کودک به دو اندازه مختلف کفش نیاز داشته باشد؛ همچنین امکان دارد پای دچار عارضه، عضله ضعیف تری نسبت به پای دیگر داشته باشد.

یادداشتی از فوق تخصص زانو در اصفهان

وب سایت رسمی دکتر مهدی مویدفر، توصیه و درمان های پزشکی ارائه نمی کند. اطلاعات منتشر شده در مقاله کلاب فوت یا پاچنبری نوزاد چیست و چگونه درمان می شود؟، از جمله متن، گرافیک، تصاویر و سایر مطالب موجود در این وب سایت فقط برای اهداف اطلاعاتی و ارتقا دانش شما مخاطب گرامی است. هیچ مطلبی در این سایت به عنوان جایگزینی برای مشاوره، تشخیص یا درمان حرفه ای پزشکی در نظر گرفته نشده است.

همیشه در مورد هر گونه سؤالی که ممکن است در مورد یک وضعیت پزشکی یا درمان و قبل از اتخاذ یک مراقبت پزشکی یا بهداشتی جدید که دارید، از پزشک یا سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی واجد شرایط مشورت بگیرید و هرگز توصیه های پزشکی حرفه ای را نادیده نگیرید یا در جستجوی آن به دلیل بیماری که دارید تأخیر نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =