راه های درمان زانو درد

درمان درد زانو شامل مصرف داروهایی برای تسکین درد و یا درمان عوارضی است که در زانو بوجود آمده است. برای صدمات مربوط به ورزش پزشک ممکن است فیزیوتراپی را به بیمار توصیه کند. این درمان، عملکرد طبیعی بدن را پس از آسیب، بازمی‌گرداند. برخی افراد ممکن است به تزریق کورتیکواستروئید برای بهبود علائم آرتروز نیاز داشته باشند. گزینه جراحی زانو برای افرادی استفاده می‌شود که آسیب شدید زانوی آنها را نمی‌توان ترمیم و یا بازسازی کرد.

راه های درمان درد زانو

تعویض جزئی یا کامل زانو

این درمان شامل جایگزینی زانو می‌باشد. گزینه جراحی به ندرت توصیه می‌شود، مگر اینکه درد زانو واقعاً شدید و غیر قابل کنترل باشد. این امر به دلیل عوارضی است که ممکن است پس از عمل جراحی بروز کند. برخی از نقاط جراحی ممکن است دچار عفونت شوند و یا تعداد کمی از افراد ممکن است تا زمانی که آن منطقه به طور کامل بهبود یابد، افزایش درد را تجربه کنند.

آرتروسکوپی

اسکوپ

جراحی آرتروسکوپیک روشی است که طی آن جراح ارتوپد با استفاده از یک دوربین کوچک، علت درد زانو را تشخیص و درمان میکند. آرتروسکوپی معمولاً برای شناسایی یک مشکل مکانیکی مانند پارگی مینیسک و یا آسیب رباط استفاده می‌شود. دکتر مهدی مویدفر آماده ارائه بهترین خدمات درمانی در این زمینه به مراجعه کنندگان محترم می‌باشد.

پارگی رباط متقاطع قدامی

Anterior cruciate ligament (ACL) tear: پارگی رباط متقاطع قدامی: پارگی رباط متقاطع قدامی (ACL) بسیار شایع است و درمان آن شامل جایگزین کردن رباط پاره با پیوند تاندونی است که از تاندون همسترینگ، تاندون کشکک زانو و یا تاندون چهارسر بدن بیمار گرفته می‌شود.

پارگی متقاطع قدامی

راه های درمان زانو درد

استئوتومی ( جراحی برش استخوان )

جراحی استئوتومی روشی است که معمولاً برای هم تراز کردن و در یک راستا قرار دادن مفصل زانو در موارد خمیدگی پاها و یا زانوها انجام می شود.این جراحی برای هم ترازی اندام‌های تحتانی و جابجایی فشار وزن از روی آنها انجام می‌شود.

درمان درد زانو با آرتروپلاستی

آرتروپلاستی نوعی عمل جراحی آرتروسکوپیک سایشی است که گاهی اوقات در درمان درد زانو همراه با آرتروز زانو انجام می‌گیرد.

راه های درمان زانو درد

آیا می‌توان از درد زانو پیشگیری کرد ؟

پیروی از یک رژیم غذایی سالم می‌تواند به پایین نگهداشتن وزن و جلوگیری از فشار و استرس غیرطبیعی بر روی مفاصل کمک کند. گرم کردن بدن قبل از بلند کردن وزنه، دویدن و یا انجام هر فعالیت دیگری که بر مفاصل بدن فشار وارد می‌کند، ممکن است از رگ به رگ شدن و دررفتگی مفاصل جلوگیری کند. استراحت کردن پس از تمرینات شدید نیز ممکن است برای جلوگیری از درد زانو مفید باشد.

پیشرفت علم پزشک باعث شده انجام برخی عمل‌های جراحی، ساده‌تر از قبل شود. یکی از راهکار‌های درمانی برای ‌آسیب‌های زانو استفاده از روش لیزر درمانی است.شما می‌توانید برای درمان التهاب زانوی خود به این روش، به دکتر مهدی مویدفر،متخصص زانو در اصفهان، مراجعه نمایید.

معرفی دکتر مهدی مؤید فر

دکتر مهدی مؤیدفر فوق تخصص جراحی زانو و بورد تخصصی ارتوپدی ، تحصیلات پزشکی خود را در دانشگاه علوم پزشکی تهران شروع نمود. در دوران دانشجویی فعالیتهای متعددی داشتند که از آن جمله مسئول گروه پیوند لیزر پزشکی و مسئول گروه زخم بسته لیزر پزشکی را میتوان نام برد.پس از آن برای تخصص به شهر خود اصفهان بازگشتند و در طی دوران تخصص علاوه بر کارهای تحقیقاتی، طراحی و تکمیل وسیلهای برای بازگرداندن حرکات زانو را شروع کردند؛ که منجر به ثبت اختراع این وسیله همراه با دو نفر از همکاران ایشان در دانشگاه صنعتی اصفهان گردید.