خشکی سفتی و بی حرکتی مفصل زانو

اگر تا کنون در ناحیه زانو دچار خشکی شده باشید، مطمئناً می‌دانید که در چنین وضعیتی حفظ یک برنامه ورزشی منظم چقدر دشوار است. خشکی زانو مشکلی است که بسیاری از ما، خصوصاً افراد دارای سبک زندگی فعال ، دیر یا زود به آن دچار خواهیم شد. ورزشکاران و افرادی که همیشه برای حفظ تناسب اندامشان ورزش می‌کنند، اغلب مجبورند ناراحتی زانو را به عنوان بخش جدایی‌ناپذیری از ورزش یا سرگرمی مورد علاقه بپذیرند. به همین دلیل، برای این افراد یافتن بهترین گزینه جهت رفع این مشکل امری ضروری است.

علل خشکی زانو

شایع‌ترین علل خشکی یا سفتی زانو عبارتند از پارگی رباط یا پارگی مینیسک، درد مزمن زانو و آرتروز است. اگر زانویتان بدون انجام هر گونه فعالیت خاصی خشک ، دردناک یا قفل شده و یا باعث شده به شکل غیرعادی راه بروید، می‌توانید برای ارزیابی و تشخیص علت به یک ارتوپد مراجعه کنید. معمولاً این مطمئن‌ترین گزینه است. ارتوپد، با توجه به شرایط شما، درمان‌هایی شامل مصرف دارو، ورزش و در صورت نیاز جراحی را جهت دستیابی به نتیجه مطلوب توصیه می‌کند. تشخیص نوع درمان توسط دکتر مهدی مویدفر، به عنوان متخصص زانو، بر پایه دانش و تجربه ایشان صورت می‌گیرد.

طبق تعریف، خشکی زانو به از دست رفتن 10 درجهای اکستنشن ( توانایی صاف شدن ) یا 15 درجهای فلکشن ( خمش ) گفته می‌شود ، البته در عمل، هرگونه کاهش دامنه حرکتی که توسط خود شخص قابل تشخیص باشد را می‌توان خشکی زانو دانست. از دست رفتن توانایی حرکت می‌تواند خودبه‌خود یا به دنبال یک آسیب یا جراحی رخ دهد.

علت

پارگی رباط یا پارگی مینیسک
درد مزمن زانو
آرتروز

کیست بیکر، می‌تواند استقلال حرکتی فرد را تحت تاثیر قرار دهد. کلینیک دکتر مهدی مویدفر، متخصص زانو در اصفهان، آماده خدمات رسانی به مراجعین برای درمان این عارضه است.

معرفی دکتر مهدی مؤید فر

دکتر مهدی مؤیدفر فوق تخصص جراحی زانو و بورد تخصصی ارتوپدی ، تحصیلات پزشکی خود را در دانشگاه علوم پزشکی تهران شروع نمود. در دوران دانشجویی فعالیتهای متعددی داشتند که از آن جمله مسئول گروه پیوند لیزر پزشکی و مسئول گروه زخم بسته لیزر پزشکی را میتوان نام برد.پس از آن برای تخصص به شهر خود اصفهان بازگشتند و در طی دوران تخصص علاوه بر کارهای تحقیقاتی، طراحی و تکمیل وسیلهای برای بازگرداندن حرکات زانو را شروع کردند؛ که منجر به ثبت اختراع این وسیله همراه با دو نفر از همکاران ایشان در دانشگاه صنعتی اصفهان گردید.